Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
ineens vertoond mijn halfautomaat kuren.
Stationais draaiend in zijn vrij begint de automaat te ratelen (beetje het geluid van een tikkende startmotor), als ik gas geef is het weg maar direct weer terug bij stationair toerental.
Vorige week is mijn HD-pomp vervangen, zou het iets met oliedruk te maken hebben ?
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Klinkt als lucht, ik denk dat je effe moet ontluchten.
Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
De koppelingsregelaar ontluchten, niet lang mee wachten anders is ie stuk.
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Na alles ontlucht en de LHM op niveau gebracht te hebben leek het leed geleden. Helaas na het weekend bij remmen direct weer hetzelfde ratelend geluid. Weer ontlucht maar nu leek het wel een milkshake wat eruit kwam.
Op weg naar de garage viel ook nog eens de gehele schakelfunctie uit.
Weer LHM erbij en ontluchten op de vluchtstrook, kruipend aangekomen.
Wat bleek na lang zoeken, een haarscheur in de treiterslang waarbij iedere keer als de pomp afsloeg een forse pets olie eruit werd gegooid.
Treiterslang vervangen (ik snap nu waarom ie zo heet) en karren maar.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
robbertkars schreef:Treiterslang vervangen (ik snap nu waarom ie zo heet) en karren maar.
ja iedereen krijgt em een keer voor zn kiezen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Sjaak de Bollenboer schreef:De treiterslang. Veel over gehoord, gelukkig nog nooit gezien…..
.
Wacht maar… Gewoon rijden en ze komt vanzelf
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die treiterslang is eigenlijk een minder goed “constructiedeel”: net boven de hogedrukregelaar zit er een 90 graden bocht in. Elke keer dat je regelaar afslaat, komt er een drukpiek door de slang. Deze buigt de bocht in de slang.
Na lang gebruik gaat de slang binnen in de bocht kapot. Slecht te constateren.
Zelf heb ik nu een stuk benzineslang gebruikt als treiterslang, ZONDER scherpe bocht…..
Citroen!