Begin zo heel voorzichtig aan een C5 te denken. 2 liter HDI. Mooie bak!
Waar ik een beetje van geschrokken ben, is het aantal negatieve reviews (is natuurlijk relatief) op o.a. autoweek.nl.
Vertel, hoe goed (of slecht) is de C5????
Wat wil je weten? Ik rijdt een C5 2.0 HDI Automaat uit 2004. Nu 30.000 km later, prima auto. Ik zou zeggen, lees het forum eens door. Vooral in het begin, voor 2002 waren er wat problemen maar tegenwoordig valt het wel mee hoor. Het is een heerlijke auto voor lange afstanden.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Ik ga het eerst maar even doorlezen…..
Toch ben ik benieuwd wat de C5-rijders op dit forum van hun auto vinden (dat ie mooi is staat buiten kijf, natuurlijk).
Re: Reviews C5
Weefje schreef:Begin zo heel voorzichtig aan een C5 te denken. 2 liter HDI. Mooie bak!
Waar ik een beetje van geschrokken ben, is het aantal negatieve reviews (is natuurlijk relatief) op o.a. autoweek.nl.
Vertel, hoe goed (of slecht) is de C5????
Neem de reviews op Autoweek wel een beetje met een korreltje zout;
de C5 is een uitgesproken ‘leasebak’, waarin veel niet-citrofielen rijden
Hetzelfde lees je op Autoweek over de C2; veel ex-Alfa rijders schrijven niet erg lovend.
De Autoview Review is overigens een prachtig medium; er staan ook wel positieve dingen in, en vergeet niet: veelal gaan mensen schrijven ALS er kritiek is…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Nou ja zeg. Ik ben toevallig een C5 lease rijder die specifiek voor een Citroën heeft gekozen omdat het voor mij op dit moment de enige mogelijkheid is om in een HP geveerde Citroën rond te rijden. Ik denk wel dat ik me onder de noemer Citrofiel mag scharen
Maar ik ben het wel met je eens dat er op de Autoweek site teveel leaserijders hun beklag gedaan hebben over de C5. Als je het ook leest zie je dat heel veel van die reviews over de eerste modellen gaan en die hadden nog wat problemen.
Aan de andere kant zie je hier op het forum veel mensen die de probleempjes van de C5 voor lief nemen. Maar dat hoort ook een beetje bij het citrofiel zijn. Van een VW of Audi neem je aan dat er niets gebeurt, bij een C5 kijk je niet vreemd op als er eens iets rammelt.
Succes, mocht je vragen hebben mail het me maar.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Ze moeten gewoon niet zeiken, alle auto’s hebben wel es kinderziektes, die VW (Volledig Waardeloos) heeft ook echt wel es problemen gehad.
gti_styling84 schreef:Ze moeten gewoon niet zeiken, alle auto’s hebben wel es kinderziektes, die VW (Volledig Waardeloos) heeft ook echt wel es problemen gehad.
Wat te denken van de Renault Laguna toen die net uitkwam
M&M schreef:gti_styling84 schreef:Ze moeten gewoon niet zeiken, alle auto’s hebben wel es kinderziektes, die VW (Volledig Waardeloos) heeft ook echt wel es problemen gehad.
Mee eens , bijna alle nieuwe auto’s kampen tegenwoordig met vooral technische storingen vanwege alle elektronica aan boord ..... zelfs dure merken als Mercedes hebben hier last van , alleen hoor je die eigenaren niet
Idd…. veel mensen willen gewoon zeiken en kunnen het niet hebben dat Citroën gewoon goed bezig is…
Ik heb ook de nodige reviews bekeken. Veel negatieve kritiek is terug te voeren op de hydractieve vering, juist datgene dat ons citrofielen zo aanspreekt.
Met name rijders van duitse wagens vinden dat ze het ‘contact met de weg’ missen. Deze rijders willen iedere kuil en iedere hobbel voelen. Onbegrijpelijk!!
Ach, je ziet de C5 zo enorm veel. Iets zal er dan wel goed aan zijn
Wat ik tot nu toe begrepen heb, is er een kopen vanaf de tweede helft van 2002?
Tja, al die elektronica heeft toch ook wel voor 5 sterren gezorgd bij de NCAP-test
Re: Reviews C5
Weefje schreef:Begin zo heel voorzichtig aan een C5 te denken. 2 liter HDI. Mooie bak!
Waar ik een beetje van geschrokken ben, is het aantal negatieve reviews (is natuurlijk relatief) op o.a. autoweek.nl.
Vertel, hoe goed (of slecht) is de C5????
Als C5 rijder met een 2.2 HDI Exclusief van 2001, zou ik zeggen fantastisch. heb hem met 69.000 gekocht, nu op 88.000 rijdt geweldig.
Alleen de bandenslijtage valt wat tegen, na 18:000 km had ik 3.5 mm over, rij nu Good Year loopt ook prima
Pbreed
Diesels staan er over het algemeen om bekend dat ze wat veel banden opeten
vooral auto’s met wat meer koppel lusten rubber.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:Diesels staan er over het algemeen om bekend dat ze wat veel banden opeten
vooral auto’s met wat meer koppel lusten rubber.
De dealer wiolde 237 hebben per band, heb nu voor 48 per stuk twee goodyears met 6,5 mm er op, doe ik weer 10:000 km mee. bevallen ze dan blijf ik op goodyear hangen.
Pbreed schreef:XTR schreef:Diesels staan er over het algemeen om bekend dat ze wat veel banden opeten
vooral auto’s met wat meer koppel lusten rubber.
De dealer wiolde 237 hebben per band, heb nu voor 48 per stuk twee goodyears met 6,5 mm er op, doe ik weer 10:000 km mee. bevallen ze dan blijf ik op goodyear hangen.
Ik neem aan dat het ‘gebruikte’ banden zijn
heeft natuurlijk altijd een risico; je weet immers nooit wat er vooraf mee gebeurd is.
In het uiterste geval zijn ze afkomstig van een auto die een ongeval niet heeft overleefd
Dus aan jou de keus, ik weet niet hoeveel je welzijn je waard is.
(om inkoppertjes hiermee vooraf in te schieten: ik ben zelf werkzaam bij een autobandenfabrikant )
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Ik neem aan dat het ‘gebruikte’ banden zijn
heeft natuurlijk altijd een risico; je weet immers nooit wat er vooraf mee gebeurd is.
In het uiterste geval zijn ze afkomstig van een auto die een ongeval niet heeft overleefd
Dus aan jou de keus, ik weet niet hoeveel je welzijn je waard is.
(om inkoppertjes hiermee vooraf in te schieten: ik ben zelf werkzaam bij een autobandenfabrikant )
Ja het zijn gebruikte banden, zagen er van binnen en buiten goed uit, balanceerden zelfs zonder gwicht, en gedragen zich prima.
Prijs per kilometer is dus gewoon lager, alleen meer banden kopen.
Pieter