1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
V6 HDI in nieuwe C5
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 14 februari 2005 06:09 PM

Weet iemand of de “nieuwe” C5 geleverd gaat worden met de 2.7 V6 HDI van Peugeot die nu ook geleverd wordt in de 607?

Dat lijkt me helemaal een gave combinatie. Genoeg power gekoppeld aan een automaat..

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
activa
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 14 februari 2005 06:14 PM
  [ # 1 ]

ik denk helaas van niet. de facelift van de C5 is net geweest en als ze de V6 HDI in de C5 wouden doen hadden ze het dan wel gedaan. jammer wat het lijkt me een leuke combinatie

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 14 februari 2005 06:17 PM
  [ # 2 ]

Misschien in 2008, dan komt er weer een gerestylde C5 Wink

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 14 februari 2005 06:25 PM
  [ # 3 ]

Misschien moeten we de uitslag van deze poll dan maar doorsturen naar Citroën…... Wie weet.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 14 februari 2005 08:51 PM
  [ # 4 ]

Ben voor! (voor over 10 jaar met automaat en alles erop en eraan)

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 14 februari 2005 09:55 PM
  [ # 5 ]

ik!

die motor moet een privelege voor de C6 worden. Wink

Volstaat de 136pk van de 2.0HDi niet?

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 14 februari 2005 10:25 PM
  [ # 6 ]

Veelbelovende titel. Dacht dat ik een aankondiging of nieuwsbericht van Citroën over het hoofd had gezien. Mag duidelijk zijn: laamaarkomen. Cool

Maar ik denk dat deze motor aan de C6 voorbehouden blijft.

rocco schreef:

Volstaat de 136pk van de 2.0HDi niet?

Het meer is nooit vol.  Laughing

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 14 februari 2005 10:34 PM
  [ # 7 ]

136 PK de MAX voor zo’n zware bak??? Neej neej die V6 is een must…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 februari 2005 11:28 PM
  [ # 8 ]
CitRoel schreef:

136 PK de MAX voor zo’n zware bak??? Neej neej die V6 is een must…

als je de spec’s van C5 gaat opzoeken zijn ze allemaal volgens mij niet echt snel.

zelf de V6 bezine heeft geen top prestaties Rolling Eyes

ik denk dat die het af moet zien tegen al ze voorgangers:
xm V6.24, CX GTI Turbo (2) en de SM V6 3.0
maar dat zijn natuurlijk ook stuk voor stuk prachtige auto Very Happy

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 februari 2005 11:35 PM
  [ # 9 ]

ja oke, daar heb je gelijk in ja opvolger van de duurdere xantia’s

veel mensen zien C5 nog als de opvolger van de XM Surprisedops:
maar dat is hij niet nee

maar dan red die het denk ik nog niet tegen een xantia V6?

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 15 februari 2005 10:38 AM
  [ # 10 ]

C5 = opvolger van zowel Xantia als XM.

www.autozine.nl
Twee voor de prijs van de ene

Als een opvolger van een auto wordt geïntroduceerd, is de nieuweling bijna altijd iets groter, iets luxer en ook iets duurder. De introductie van de Citroën C5 is echter een speciaal geval. De C5 is niet alleen de opvolger van de Citroën XM, maar ook die van de Xantia. Om de XM-rijder niet teleur te stellen is de C5 minstens even comfortabel en ruim. Maar om niet van de Xantia-rijder te vervreemden, is de C5 nauwelijks duurder dan de Xantia. Slaagt Citroën er in het comfort en de luxe van een topmodel naar het prijssegment van de luxe zakenauto te brengen?

Zo was het oorspronkelijk bedoeld omdat de C6 er toen nog niet was maar zowel de XM als de Xantia aan het einde van hun levensduur waren.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 februari 2005 11:00 AM
  [ # 11 ]

Re: V6 HDI in nieuwe C5

Bas schreef:

Weet iemand of de “nieuwe” C5 geleverd gaat worden met de 2.7 V6 HDI van Peugeot die nu ook geleverd wordt in de 607?

Dat lijkt me helemaal een gave combinatie. Genoeg power gekoppeld aan een automaat..

Geef maar maar een ouderwetse handbak Wink

Het zou me niets verbazen als vroeg of laat die V6 toch in de C5 komt, citroen roept wel vaker nee, maar uiteindelijk ConfusedConfusedConfused:

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 15 februari 2005 11:23 AM
  [ # 12 ]

ik denk alleen dat de c5 dan zo duur wordt dat die niet verkocht wordt. dat zal ook wel de reden zijn. als je kijkt hoeveel de c5 2.0hdi kost. het zou wel een mooie combinatie zijn.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 15 februari 2005 11:31 AM
  [ # 13 ]
arjan_verkade schreef:
CitRoel schreef:

136 PK de MAX voor zo’n zware bak??? Neej neej die V6 is een must…

als je de spec’s van C5 gaat opzoeken zijn ze allemaal volgens mij niet echt snel.

zelf de V6 bezine heeft geen top prestaties Rolling Eyes

ik denk dat die het af moet zien tegen al ze voorgangers:
xm V6.24, CX GTI Turbo (2) en de SM V6 3.0
maar dat zijn natuurlijk ook stuk voor stuk prachtige auto Very Happy

Schaam je, een C5 V6 heeft een hogere topsnelheid dan de XM V6.24, CX GTI Turbo 2 en SM (met een 2,7 liter carburateur of injectie)
Alleen moet de massa in beweging worden gebracht en een C5 V6 is niet de lichtste van de snelle Troenen

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 14-03-2004

Gepost: 15 februari 2005 11:39 AM
  [ # 14 ]

Bas schreef:

Om de XM-rijder niet teleur te stellen is de C5 minstens even comfortabel en ruim.

Denk niet dat veel XM rijders het hier mee eens zijn. Een C5 veert een stuk minder confortabel dan een XM. Om die reden heeft mn vader ook naar een zo nieuw mogelijke XM gezocht ipv naar een C5.

Overigens was de XM ookal weer minder soepel geveert dan de CX die al weer minder soepel was dan de ID/DS.

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  
 
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 15 februari 2005 11:48 AM
  [ # 15 ]
Willem schreef:
arjan_verkade schreef:
CitRoel schreef:

136 PK de MAX voor zo’n zware bak??? Neej neej die V6 is een must…

als je de spec’s van C5 gaat opzoeken zijn ze allemaal volgens mij niet echt snel.

zelf de V6 bezine heeft geen top prestaties Rolling Eyes

ik denk dat die het af moet zien tegen al ze voorgangers:
xm V6.24, CX GTI Turbo (2) en de SM V6 3.0
maar dat zijn natuurlijk ook stuk voor stuk prachtige auto Very Happy

Schaam je, een C5 V6 heeft een hogere topsnelheid dan de XM V6.24, CX GTI Turbo 2 en SM (met een 2,7 liter carburateur of injectie)
Alleen moet de massa in beweging worden gebracht en een C5 V6 is niet de lichtste van de snelle Troenen

Helemaal waar!!!
En vergeet ook niet dat de comfort- en veiligheidszaken (airco, cruisecontrol, balken in de deuren, abs etc.) die we tegenwoordig gewend zijn in auto’s in dat segment, het gewicht van de auto behoorlijk hebben doen toenemen! En zonder die toevoegingen wil niemand er meer mee rijden!

Daarnaast moeten de motoren die tegenwoordig gemaakt, ook aan vele hogere eisen (mn. ivm milieu) voldoen. Dit komt de prestaties niet altijd tengoede, terwijl het verbruiken de uitstoot beter zijn dan die van de illustere voorgangers die jij noemt!

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}


Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook