Weet iemand of de “nieuwe” C5 geleverd gaat worden met de 2.7 V6 HDI van Peugeot die nu ook geleverd wordt in de 607?
Dat lijkt me helemaal een gave combinatie. Genoeg power gekoppeld aan een automaat..
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
ik denk helaas van niet. de facelift van de C5 is net geweest en als ze de V6 HDI in de C5 wouden doen hadden ze het dan wel gedaan. jammer wat het lijkt me een leuke combinatie
Misschien in 2008, dan komt er weer een gerestylde C5
Misschien moeten we de uitslag van deze poll dan maar doorsturen naar Citroën…... Wie weet.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Ben voor! (voor over 10 jaar met automaat en alles erop en eraan)
ik!
die motor moet een privelege voor de C6 worden.
Volstaat de 136pk van de 2.0HDi niet?
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Veelbelovende titel. Dacht dat ik een aankondiging of nieuwsbericht van Citroën over het hoofd had gezien. Mag duidelijk zijn: laamaarkomen.
Maar ik denk dat deze motor aan de C6 voorbehouden blijft.
rocco schreef:Volstaat de 136pk van de 2.0HDi niet?
Het meer is nooit vol.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
136 PK de MAX voor zo’n zware bak??? Neej neej die V6 is een must…
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
CitRoel schreef:136 PK de MAX voor zo’n zware bak??? Neej neej die V6 is een must…
als je de spec’s van C5 gaat opzoeken zijn ze allemaal volgens mij niet echt snel.
zelf de V6 bezine heeft geen top prestaties
ik denk dat die het af moet zien tegen al ze voorgangers:
xm V6.24, CX GTI Turbo (2) en de SM V6 3.0
maar dat zijn natuurlijk ook stuk voor stuk prachtige auto
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ja oke, daar heb je gelijk in ja opvolger van de duurdere xantia’s
veel mensen zien C5 nog als de opvolger van de XM ops:
maar dat is hij niet nee
maar dan red die het denk ik nog niet tegen een xantia V6?
C5 = opvolger van zowel Xantia als XM.
www.autozine.nl
Twee voor de prijs van de ene
Als een opvolger van een auto wordt geïntroduceerd, is de nieuweling bijna altijd iets groter, iets luxer en ook iets duurder. De introductie van de Citroën C5 is echter een speciaal geval. De C5 is niet alleen de opvolger van de Citroën XM, maar ook die van de Xantia. Om de XM-rijder niet teleur te stellen is de C5 minstens even comfortabel en ruim. Maar om niet van de Xantia-rijder te vervreemden, is de C5 nauwelijks duurder dan de Xantia. Slaagt Citroën er in het comfort en de luxe van een topmodel naar het prijssegment van de luxe zakenauto te brengen?
Zo was het oorspronkelijk bedoeld omdat de C6 er toen nog niet was maar zowel de XM als de Xantia aan het einde van hun levensduur waren.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Re: V6 HDI in nieuwe C5
Bas schreef:Weet iemand of de “nieuwe” C5 geleverd gaat worden met de 2.7 V6 HDI van Peugeot die nu ook geleverd wordt in de 607?
Dat lijkt me helemaal een gave combinatie. Genoeg power gekoppeld aan een automaat..
Geef maar maar een ouderwetse handbak
Het zou me niets verbazen als vroeg of laat die V6 toch in de C5 komt, citroen roept wel vaker nee, maar uiteindelijk : : :
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ik denk alleen dat de c5 dan zo duur wordt dat die niet verkocht wordt. dat zal ook wel de reden zijn. als je kijkt hoeveel de c5 2.0hdi kost. het zou wel een mooie combinatie zijn.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
arjan_verkade schreef:CitRoel schreef:136 PK de MAX voor zo’n zware bak??? Neej neej die V6 is een must…
als je de spec’s van C5 gaat opzoeken zijn ze allemaal volgens mij niet echt snel.
zelf de V6 bezine heeft geen top prestaties
ik denk dat die het af moet zien tegen al ze voorgangers:
xm V6.24, CX GTI Turbo (2) en de SM V6 3.0
maar dat zijn natuurlijk ook stuk voor stuk prachtige auto
Schaam je, een C5 V6 heeft een hogere topsnelheid dan de XM V6.24, CX GTI Turbo 2 en SM (met een 2,7 liter carburateur of injectie)
Alleen moet de massa in beweging worden gebracht en een C5 V6 is niet de lichtste van de snelle Troenen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Bas schreef:
Om de XM-rijder niet teleur te stellen is de C5 minstens even comfortabel en ruim.
Denk niet dat veel XM rijders het hier mee eens zijn. Een C5 veert een stuk minder confortabel dan een XM. Om die reden heeft mn vader ook naar een zo nieuw mogelijke XM gezocht ipv naar een C5.
Overigens was de XM ookal weer minder soepel geveert dan de CX die al weer minder soepel was dan de ID/DS.
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Willem schreef:arjan_verkade schreef:CitRoel schreef:136 PK de MAX voor zo’n zware bak??? Neej neej die V6 is een must…
als je de spec’s van C5 gaat opzoeken zijn ze allemaal volgens mij niet echt snel.
zelf de V6 bezine heeft geen top prestaties
ik denk dat die het af moet zien tegen al ze voorgangers:
xm V6.24, CX GTI Turbo (2) en de SM V6 3.0
maar dat zijn natuurlijk ook stuk voor stuk prachtige autoSchaam je, een C5 V6 heeft een hogere topsnelheid dan de XM V6.24, CX GTI Turbo 2 en SM (met een 2,7 liter carburateur of injectie)
Alleen moet de massa in beweging worden gebracht en een C5 V6 is niet de lichtste van de snelle Troenen
Helemaal waar!!!
En vergeet ook niet dat de comfort- en veiligheidszaken (airco, cruisecontrol, balken in de deuren, abs etc.) die we tegenwoordig gewend zijn in auto’s in dat segment, het gewicht van de auto behoorlijk hebben doen toenemen! En zonder die toevoegingen wil niemand er meer mee rijden!
Daarnaast moeten de motoren die tegenwoordig gemaakt, ook aan vele hogere eisen (mn. ivm milieu) voldoen. Dit komt de prestaties niet altijd tengoede, terwijl het verbruiken de uitstoot beter zijn dan die van de illustere voorgangers die jij noemt!
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos