Ik heb sinds kort een BX 19D uit ‘89 gekocht, de uitlaat is echter stuk.
Wie kan mij helpen aan een dergelijke uitlaat.
Tevens zoek ik een werkplaatshandboek van die auto.
Alvast bedankt
Laurensz
stuur een berichtje voor m’n telefoonnummer!
telefoonnummer weggehaald door rocco
Als DeGaulle zijn leven aan een Citroën dankt, wie durft er dan nog te beweren dat een Citroën niet goed zou zijn?
Ex-auto’s: 12 BX-en, 3 x CX, 1 x Visa, 1 x ZX
Nu: XM 2.1 D 12 Berline 1991, GS 1220 1978, Ami 8 Break 1978
ff fftopic
Mischien is het handiger dat je je telefoonnummer niet kenbaar maakt.
Maar dat mensen jou kunnen pb’en voor je tel. nummer!
Omdat iedereen op dit forum rond kan kijken. Ook zonder registratie!
Succes met het vinden van een uitlaat en handboek!
Handboeken e.d. zijn meestal wel op marktplaats te vinden voor een prikkie!
Mvg Joost
Om te beginnen welkom
Handboeken zoals de vraagbaak kun je ook in de bibliotheek vinden, persoonlijk ben ik niet zo dol op de vraagbaak.
In het download gedeelte kun je de Haynes BX (ook voor de diesel) boeken vinden, deze zijn veel duidelijker en uitgebreid, maar helaas wel in het Engels.
Uitlaat is opzich niet zo moeilijk, is het alleen de achterdemper of ook de middendemper? Imitatiespul kun je bij de automaterialenzaak kopen, persoonlijk heb ik daar niet zo een goede ervaring mee, ze maken meer herrie en zijn kwalitatief minder. Lees mijn ervaring elders hier op het forum. Bij de dealer hanteren ze pakketprijzen waar ze 40 a 50 euro korting op geven als je de uitlaat zo meeneemt om zelf te monteren.
Voor een BX moet dat niet moeilijk zijn, gewoon in de hoogste stand en bokken eronder en je kan onder de auto gaan liggen
Probeer dit niet zonder bokken, want zo een BX weegt toch al gauw de nodige kilo’s en dat is niet fijn als hij terug zakt en je ben nog bezig
Suc6
Dit heb ik voor jou op marktplaats gespot:
Dit is een link
NoisemakeR schreef:Dit heb ik voor jou op marktplaats gespot:
Dit is een link
Die is blijkbaar niet geschikt voor een *gewone* (ongeblazen) diesel.
En dan…..uitlaten van een diesel gaan jaren mee, dus waarom niet gewoon naar de Kwikfit gaan ?
Bram schreef:NoisemakeR schreef:Dit heb ik voor jou op marktplaats gespot:
Dit is een linkDie is blijkbaar niet geschikt voor een *gewone* (ongeblazen) diesel.
En dan…..uitlaten van een diesel gaan jaren mee, dus waarom niet gewoon naar de Kwikfit gaan ?
Wat zeg je daar nou Bram ???? Ga je Kwikfit promoten ??? Cker weten niet doen ! Dan krijg je zo’n immitatie demper van een of ander gaar merk en kan je over een half jaar weer een nieuwe halen!
gti_styling84 schreef:Bram schreef:NoisemakeR schreef:Dit heb ik voor jou op marktplaats gespot:
Dit is een linkDie is blijkbaar niet geschikt voor een *gewone* (ongeblazen) diesel.
En dan…..uitlaten van een diesel gaan jaren mee, dus waarom niet gewoon naar de Kwikfit gaan ?Wat zeg je daar nou Bram ???? Ga je Kwikfit promoten ??? Cker weten niet doen ! Dan krijg je zo’n immitatie demper van een of ander gaar merk en kan je over een half jaar weer een nieuwe halen!
Inderdaad lees mijn verhaal op http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=2508 maar eens
Nooit meer een Kwikfit uitlaat voor mij
Kwikfit had die imitatie uitlaat gemonteerd voor €130, dat ding zou me €110 kosten als ik hem zo meenam en zelf zou monteren.
Later toch een originele bij de dealer gehaald n.a.v. de problemen zoals je kunt lezen in dat andere topic, €185 incl montage en voor €140 mocht ik de uitlaat zo meenemen. Even onder de auto liggen rommelen en de uitlaat hangt eronder, heb alleen nog een andere klem moeten moeten kopen maar dat is maar een paar euro.
Een dure maar wijze les voor mij, want uiteindelijk was het prijsverschil met een beetje moeite van mezelf om dat ding te monteren, slechts €30 geweest
Ik heb ook nog een achterdemper liggen omdat ik nu een sebring einddemper heb. Maar weet niet of die ook voor een diesel geschikt is.
Komt van m’n 1.9Tzi af.
gti_styling84 schreef:Bram schreef:NoisemakeR schreef:Dit heb ik voor jou op marktplaats gespot:
Dit is een linkDie is blijkbaar niet geschikt voor een *gewone* (ongeblazen) diesel.
En dan…..uitlaten van een diesel gaan jaren mee, dus waarom niet gewoon naar de Kwikfit gaan ?Wat zeg je daar nou Bram ???? Ga je Kwikfit promoten ??? Cker weten niet doen ! Dan krijg je zo’n immitatie demper van een of ander gaar merk en kan je over een half jaar weer een nieuwe halen!
Nee hoor…..ik *promoot* Kwikfit zeker niet…..maar in de jaren dat ik BX-diesel reed, ging ik voor een uitlaatpot en/of pijp naar een Kwikfitter…..c.q. Carfit bij mij in de stad.
Toevallig dat ik bij aankoop van mijn huidige ZX-D (zo’n 5 maanden geleden) meteen een andere achterdemper moest laten plaatsen….ook bij een Car-fitter gedaan….die overigens hetzelfde merk hebben als Kwikfit (Romax of zo ?) en die voldoet prima.
Nu heb je met een diesel toch een wat ander geluid dan een benzine gestookte….en voor andere werkzaamheden (veersysteem e.d.) ga ik naar een Citroen-specialist.
Maar dat moet de opener van deze draad natuurlijk verder helemaal zelf weten.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Kwikfit zijn die jongens die bij mij een keer een uitlaat zo hebben gemonteerd dat ie tegen m’n reservewiel aan zat (op mijn xant).... dat betekende dus reserve band vervangen. Ben dus niet heel erg onder de indruk van hun kundigheid helaas.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Kwikfit zijn die jongens die bij mij een keer een uitlaat zo hebben gemonteerd dat ie tegen m’n reservewiel aan zat (op mijn xant).... dat betekende dus reserve band vervangen. Ben dus niet heel erg onder de indruk van hun kundigheid helaas.
Het zijn dezelfde jongens die keer op keer op zoek gaan naar het hendeltje voor de HP vering of vragen aan mij of ik mijn ZX in de hoogste stand wil zetten
Of beweren dat ze een half uur langer nodig hebben voor een olie wissel bij een ZX omdat Citroen toch een lastige auto is