1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
verbruik omhoog in de winter***(opgelost!)
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 27 november 2007 02:33 PM

beste mensen, het verbruik van mijn 1400’tje met carb. gaat enorm omhoog nu het wat kouder en vochtiger wordt. Nu moet ik wel wat meer choken dan normaal, maar ik rij elke dag toch redelijk lange stukken. Ik heb de winterstand ook al geactiveerd. (moeilijk woord voor een klepje omzetten) Het is echt van 1 op 15 naar 1 op 10 gegaan. Het is mijn eerste winter dus heb geen ervaringen met dit motortje. Alle vonken componenten zijn in goede conditie.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 27 november 2007 03:00 PM
  [ # 1 ]

Ik moet ook langer choken, maar het verbruik heb ik nog nooit gemeten.
Ik heb een liggend blokkie   Wink

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 27 november 2007 03:01 PM
  [ # 2 ]

klopt wel, ik heb het ook met de brommer, Smile ben van 1 op 28 naar 1 op 23 gegaan Smile

 

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 27 november 2007 03:18 PM
  [ # 3 ]

verbruik gaat wel wat omhoog maar dit is wel heel extreem Shocked

Winterlucht moet ik nog wel een oplossing voor verzinnen bedenk ik me net Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 november 2007 03:22 PM
  [ # 4 ]

Hoewel koude lucht, door een hoger zuurstofgehalte, toch een beter verbranding heeft…

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 27 november 2007 03:29 PM
  [ # 5 ]
garagestmarien schreef:

Hoewel koude lucht, door een hoger zuurstofgehalte, toch een beter verbranding heeft…

En in de benelux extreem koude temperaturen niet (meer) voorkomen waardoor carb bevriezing niet (snel) zal plaatsvinden.

Koude lucht is rijker aan zuurstof Cool En dus een rijker mengsel? Of een beter verbrandingsverhouding?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 27 november 2007 03:31 PM
  [ # 6 ]

Toch loopt ie fijner als het iets warmer is.  Wink

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 27 november 2007 03:42 PM
  [ # 7 ]

Het heeft te maken met de luchtweerstand.
Koudere lucht veroorzaakt meer weerstand dan warmere lucht.

Verder gebruik je waarschijnlijk in de winter meer energievreters. Alhoewel, met al die airco’s tegenwoordig.

Jeroen

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 27 november 2007 03:46 PM
  [ # 8 ]

zit toch sterk te denken dat er ergens benzine uitgegooid wordt.
Wat zijn zwakke plekken?

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 27 november 2007 03:48 PM
  [ # 9 ]

Vulslangen, leidingen, pomp, gewone slangen e.d.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 november 2007 03:49 PM
  [ # 10 ]
Eric schreef:

zit toch sterk te denken dat er ergens benzine uitgegooid wordt.
Wat zijn zwakke plekken?

Dat ruik je dan wel meestal Wink

Dat het verbuik omhoog gaat is normaal, maar in jouw geval wel redelijk extreem..
Op hoeveel tanken heb je dit gemeten?

Als je het nu op 1 tank gemeten heb zou ik nog even aankijken, misschien ergens iets niet goed gegaan.
Of misschien zat de tank niet helemaal vol?

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 27 november 2007 03:58 PM
  [ # 11 ]

al een tank of 6.
ik ruik benzine bij starten en na een rit.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 27 november 2007 04:57 PM
  [ # 12 ]

Misschien sluit je thermostaat niet goed af als de motor nog niet op temperatuur is. Met warm weer hoef je dat niet zo te merken, maar met koud weer komt de motor dan niet meer op temperatuur. En een motor die niet op temperatuur komt is niet zuinig. Maar dit is wel erg theoretisch. Op zo´n moment mis je de temperatuurmeter wel.

Maar ik denk inderdaad dat er iets anders is, van 1:15 naar 1:10 is wel erg extreem. Een lekkage zou best kunnen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 november 2007 05:49 PM
  [ # 13 ]

Bij een lekkage zou je toch weer vlekken moeten zien…?

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 27 november 2007 06:07 PM
  [ # 14 ]
knäckor schreef:

Misschien sluit je thermostaat niet goed af als de motor nog niet op temperatuur is. Met warm weer hoef je dat niet zo te merken, maar met koud weer komt de motor dan niet meer op temperatuur. En een motor die niet op temperatuur komt is niet zuinig. Maar dit is wel erg theoretisch. Op zo´n moment mis je de temperatuurmeter wel.

Maar ik denk inderdaad dat er iets anders is, van 1:15 naar 1:10 is wel erg extreem. Een lekkage zou best kunnen.

Dat is idd een goeie…
Ik krijg de auto wel lekker warm binnen.
Gaan we eens proberen.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 27 november 2007 08:18 PM
  [ # 15 ]
McDean schreef:
garagestmarien schreef:

Hoewel koude lucht, door een hoger zuurstofgehalte, toch een beter verbranding heeft…

En in de benelux extreem koude temperaturen niet (meer) voorkomen waardoor carb bevriezing niet (snel) zal plaatsvinden.

Koude lucht is rijker aan zuurstof Cool En dus een rijker mengsel? Of een beter verbrandingsverhouding?

hoe meer lucht in de lucht/brandstof verhouding aanwezig is hoe armer het mengsel Wink

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook