5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Vaker voorkomende problemen bij de C4 Picasso’s
Eddy B-flat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-02-2007

Gepost: 19 november 2007 10:42 AM
  [ # 61 ]

Ik rij sinds eind mei met de C4 grand picasso 16 HDI EB6V en ben een rustige rijder. De wagen rijdt extreem comfortabel vind ik.
Niettemin heb ik toch een paar gebreken vastgesteld die me irriteren:

1. olielek in de versnellingsbak, in garantie hersteld. Blijkt de oliereservoir te zijn van de versnellingsbak die lekte (voor diegenen die ook al eens een olievlekje vonden in hun garage : de olie lijkt op frituurvet en geeft de indruk koelvloeistof te zijn, is het dus niet)
2. gerammel onder opbergvak dashboard bestuurder (dit is door meerdere mensen vastgesteld. Ik denk dat dit het uitneembare rubberen bakje is dat aan de linkerkant gewoon los op de harde onderkant ligt. Is lijmen de oplossing?
3. rammelen van de rechter zonneklep (passagier)
4. het meest vervelende: blaasjes (type muggenbeten) op het zachte deel van het dashboard kant bestuurder. Heb dit ook gemeld, net als de rest en er moet een nieuw dashboard in waarvoor de voorruit er eerst uit moet. Citroën stelt voor nog even te wachten en te kijken of het niet vanzelf weggaat (volgens mij verergert het alleen maar) vermoedelijk omdat dit wel een kostelijke herstelling gaat zijn voor CitroËn.

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 19 november 2007 02:54 PM
  [ # 62 ]
ronald1963 schreef:
ice96 schreef:

...Een kantekening is dat Michelen over het algemeen minder slijtagegevoelig is als de andre A-merk banden (wat op zich wel positief is) maar dat komt doordat ze iets harder zijn dan de concurenten (wat theoreisch gezien minder grip oplevert).

Dat kun je zo toch niet helemaal stellen: het is afhankelijk van welk type Michelin je hebt, en dat zijn er nogal wat.

Oh jawel hoor. Je moet natuurlijk niet appels met peren vergelijken. Maar per type (eco/high performance/winter/etc.) is Michelen wel degelijk over het algemeen minder slijtagegevoelig.

ronald1963 schreef:

Onbetwiste A-merken: Bridgestone, Pirelli, Michelin, Dunlop, Continental, Yokohama

B-merken: Klebèr, Uniroyal (= B-merk van Conti?), Firestone (= B-merk van Bridgestone), Vredestein, en al die Koreaanse, Chinese etc.

Yokohama zou ik niet direct een A-merk noemen maar omdat ik er geen ervaring mee heb, gun ik het voordeel van twijfel.

“Al die Koreaanse, Chinese etc” banden zijn voor mij eerder C-merk. Maar er zijn natuurlijk ook andere B-merk banden zoals bijvoorbeeld Ceat (van Michelen)...

Ik merk overigens dat dit verhaal Surprisedfftopic is…  Wink

Profiel  
 
ronald1963
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 28-06-2007

Gepost: 19 november 2007 11:30 PM
  [ # 63 ]
Eddy B-flat schreef:

...
4. het meest vervelende: blaasjes (type muggenbeten) op het zachte deel van het dashboard kant bestuurder. Heb dit ook gemeld, net als de rest en er moet een nieuw dashboard in waarvoor de voorruit er eerst uit moet. Citroën stelt voor nog even te wachten en te kijken of het niet vanzelf weggaat (volgens mij verergert het alleen maar) vermoedelijk omdat dit wel een kostelijke herstelling gaat zijn voor CitroËn.

Zó  Shocked  Da’s een heftige ingreep. Nou maar hopen dat dat geen niéuwe rammels introduceert!
Blij dat ik een lapje leer heb zitten waar jij die blaasjes krijgt Wink

C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!

Profiel  
 
Eddy B-flat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-02-2007

Gepost: 19 november 2007 11:37 PM
  [ # 64 ]

Ik vrees er ook een beetje voor maar wat moet ik doen.
Mijn centen waren tot op de eurocent correct, dus verwacht ik van citroën hetzelfde. Het is natuurlijk niet plezant en ik vraag me af of je geen schadevergoeding voor gebruiksderving kunt eisen.
Ik heb wel wat beters te doen dan met de auto op en af naar de garage te rijden.
Een jaar of zeven terug had ik ook steeds weerkerende kleinigheden met een mercedes c klasse van Nearly New Car. Heb hem op de duur verkocht. Ik stond om de twee weken bij de dealer.

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 27 november 2007 05:15 PM
  [ # 65 ]
drad schreef:

Wij hebben de C4 picasso nu 2 maanden in ons bezit. De volgende problemen cq mankementen heb ik moeten constateren:

3 De achterklep schuurt bij sluiten over de dorpel, met lakschade tot gevolg

Volgende week de 2500 km beurt. Alle problemen zijn al aangekaard bij de dealer.

Probleem 3 lees je wel eens meer, maar zou het niet kunnen gebeuren doordat iemand die achter je parkeert, je achterbumper aanrijdt, zodat die wat naar boven komt? of was het probleem al vanaf de aflevering? zelf heb ik het probleem nog niet ondervonden, en heb er toch al op gelet.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 27 november 2007 06:26 PM
  [ # 66 ]
Eddy B-flat schreef:

en ik vraag me af of je geen schadevergoeding voor gebruiksderving kunt eisen.
Ik heb wel wat beters te doen dan met de auto op en af naar de garage te rijden.

Hoe enorm vaak ben je nu al teruggeweest dan? En hoe enorm lang heeft de auto in de garage gestaan?

Gr Martijn

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 27 november 2007 07:07 PM
  [ # 67 ]
Martijn de Ruijter schreef:
Eddy B-flat schreef:

en ik vraag me af of je geen schadevergoeding voor gebruiksderving kunt eisen.
Ik heb wel wat beters te doen dan met de auto op en af naar de garage te rijden.

Hoe enorm vaak ben je nu al teruggeweest dan? En hoe enorm lang heeft de auto in de garage gestaan?

Martijn…..
Denk niet áán de klant…..
Maar àls een klant. Cool

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
Eddy B-flat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 19-02-2007

Gepost: 27 november 2007 07:36 PM
  [ # 68 ]

Toch al een keer of drie ondertussen. Twee keer om het probleem te melden en één volle dag om het oliereservoir van de versnellingsbak te laten vervangen. Aangezien voor de vervanging van het zachte deel van het dashboard volgens de dealer het hele dashboard er uit moet zal dat toch wel een dag of twee duren denk ik.
En ik moet over een dag of wat terug om het gerammel aan mijn rechter zonneklep te laten herstellen.
Toch blijft het een auto waar ik bijzonder graag mee rij maar ik heb een hekel aan de nieuwe strategie van de automerken. Band zo snel mogelijk laten draaien, geen verloren vijsjes meer oprapen, werk niet volledig af, band laten doorlopen, de garagist zal het wel oplossen in garantie. Maar de klant is de dupe. Pas op, dit is niet enkel bij Citroën, ik weet het van een andere garagehouder.

Profiel  
 
rymt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 203
Geregistreerd: 29-01-2007

Gepost: 27 november 2007 09:24 PM
  [ # 69 ]
drad schreef:

3 De achterklep schuurt bij sluiten over de dorpel, met lakschade tot gevolg

4 Aan beide c stijlen veroorzaakt een kunstof afdekking (bevestigd op de deur) voor lakschade

Punt 3 had ik ook al vanaf het begin. Nu 2 keer bij de dealer aangekaart. De 2e keer hebben ze de achterklep anders afgesteld, nu is het verholpen.
Punt 4 heb ik ook (later) geconstateerd. Als jou dealer hiervoor een oplossing heeft, hou ik me aanbevolen! Zelf heb ik gedacht aan een stukje rubber of vilt op het gedeelte aan de deur of een stukje doorzichtige folie op de c-stijl.

Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7816
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 27 november 2007 09:30 PM
  [ # 70 ]
ronald1963 schreef:

En leuk dat dan de alarmknipperlichten idd automatisch gaan werken, en weer ophouden als je weer wegrijdt Cool

Ik heb dat ook en vind het eigenlijk maar irritant. Als ik een keer sportief/hard rem begint de boel te flikkeren. Dat mogen ze de volgende beurt mooi uitzetten bij de dealer.. Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 28 november 2007 07:15 PM
  [ # 71 ]
DigiDaan schreef:
ronald1963 schreef:

En leuk dat dan de alarmknipperlichten idd automatisch gaan werken, en weer ophouden als je weer wegrijdt Cool

Ik heb dat ook en vind het eigenlijk maar irritant. Als ik een keer sportief/hard rem begint de boel te flikkeren. Dat mogen ze de volgende beurt mooi uitzetten bij de dealer.. Wink

Wellicht kan de dealer ipv helemaal uitzetten, de gevoeligheid bijstellen… Bij mij is het knipperen slechts een paar keer voorgekomen en dat was op de Duitse Autobahn wanneer ik boven 150km/h zat en werkelijk vol in de ankers moest. Dat was echt wel even schrikken! Daar was het dus echt wel handig voor mijn eigen veiligheid en die van de andere medeweggebruikers. Verder rijd ik niet altijd zo “sportief” maar als ik dat doe dan gaan de alarmknipperlichten bij mij niet aan…

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 28 november 2007 07:51 PM
  [ # 72 ]
DigiDaan schreef:

Ik heb dat ook en vind het eigenlijk maar irritant. Als ik een keer sportief/hard rem begint de boel te flikkeren. Dat mogen ze de volgende beurt mooi uitzetten bij de dealer.. Wink

Ik denk ook dat de gevoeligheid bij jouw auto wat te optimistisch is OF je rijdt als een achterlijke nuts , MAAR DAT GELOOF IK NIET HOOR!
Bij mij moet je ook echt een noodstop maken om de boel aan het knipperen te krijgen.

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 29 november 2007 11:34 AM
  [ # 73 ]
Gerrit T schreef:

Bij mij moet je ook echt een noodstop maken om de boel aan het knipperen te krijgen.

Gerrit

Het is mij zelfs nog niet gelukt om de kerstverlichting op deze manier te laten branden ... als de situatie zich niet echt voordoet, is het blijkbaar moeilijk om een noodstop te simuleren Wink

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 29 november 2007 02:22 PM
  [ # 74 ]

Volgens mij moet je ook sneller dan 50 kmh rijden anders blijft het rustig!

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
ronald1963
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 28-06-2007

Gepost: 01 december 2007 12:21 AM
  [ # 75 ]
DigiDaan schreef:
ronald1963 schreef:

En leuk dat dan de alarmknipperlichten idd automatisch gaan werken, en weer ophouden als je weer wegrijdt Cool

Ik heb dat ook en vind het eigenlijk maar irritant. Als ik een keer sportief/hard rem begint de boel te flikkeren. Dat mogen ze de volgende beurt mooi uitzetten bij de dealer.. Wink

idd, dat had ik v.d. week ook een keer onbedoeld. Vind trouwens dat die Picasso bijzonder goed remt. Zal wel faden als ‘n gek bij echt sportief gebruik, maar ‘t gevoel bij normaal gebruik is fijner dan bij de die grote 320 mm Brembo’s op m’n Alfa GT 3.2!

C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook