Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Wat een idiote achterzijraampjes heeft die familiale!
Niet enorm veel zicht in die hoek,nog gevaarlijk ook!
Verder een enorm leuk karretje, volgende maand maar eens bij FIAT gaan kijken hoe ie er in het echt uitziet (fiat komende maand al!!!)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
volgens de bladen komt Peugeot niet met de personenversie naar NL, Fiat en Citroen wel…
maar: als die twee er net zo uit gaan zien als de Peugeot:
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Andere voorbumper, 10 cm langer als van de bedrijfswagen. Om botssterretjes te vergaren?
2cv1988, Ami8 break1974, C1 Pack 2006
Nemo Concetto, de Multispace versie van Citroen als Conceptcar naar Bologna
2cv1988, Ami8 break1974, C1 Pack 2006
gaaf !!
leuke opvolger voor m’n C3 XTR
en ik vind het best gedurfd dat Citroen het lef heeft om een auto zo op een beurs te tonen !!
nu nog die 1.6i-16V erin, en er is weer een niche aangeboord !!
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:
nu nog die 1.6i-16V erin, en er is weer een niche aangeboord !!
Over de Fiat versie gaan berichten over een 100PK versie…
2cv1988, Ami8 break1974, C1 Pack 2006
dat zal dan het 1.4 blok zijn dat ook in de Panda 100HP zit…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
bij de achteras staat Traverse Deformable,
is dat een starre as ?
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Traverse deformable wil zeggen dat de dwarsbalk (as) kan torderen.
Het is wat ze tegenwoordig een semionafhankelijke ophanging noemen, maar je kunt ook zeggen semi starre achteras. Het is het soort achteras dat je vindt onder heel veel voorwielaandrijvers, vanaf de C1 t/m de C4
In het geval van het onderstel van de Nemo komen zowel bodemplaat als ophanging van de Fiat Grande Punto. Ook Fiat, Renault, Toyota maken gebruik van dergelijke achterassen. Het is goedkoper dan een Multi-arm achteras en voldoet redelijk goed.
Maar in feite is het toch een beetje een achteruitgang als je het vergelijkt met de onafhankelijke “meesturende” achteras van de ZX of de Xsara.
Dat waren automobielen die zeer gewillig de bocht om gingen, waarbij vergeleken een C3 en een C4 wat log aan doen.
2cv1988, Ami8 break1974, C1 Pack 2006
fraaie wielen !
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
OZ
2cv1988, Ami8 break1974, C1 Pack 2006
Lid van CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën