Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Dag liefste forumbewoners
symptomen:
motor draait onregelmatig stationair
als je start op benzine en dan overgaat naar LPG draait de motor 500 toeren meer stationair
stationair LPG gaat als ie warm is
Op benzine kan de motor niet stationair blijven draaien zonder choke (af en toe wel)
Eerst blijft ie wel draaien om dan vervolgens langzaam maar zeker steeds af te nemen in toerental tot de motor stilvalt
IS dit een probleem van de carburator?
Zo ja hoe op te lossen?
Kan de benzine filter er voor iets tussen zitten?
[edit waterman: topictitel aangepast]
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Eerst standaard onderhoud:
Bougies?
Kleppen?
Contactpunten?
afstelling?
Dan benzine toevoer checken en op benzine afregelen. Dan LPG verder regelen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Struik,
ja en dan eerst afstellen op benzine, later de gas regelen. Benzinefilter ligt bij Èric en misschien je sproeiers en vlotterkamer eens schoonmaken (kan nooit kwaad)
Succes!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wat moet een Puit in een Snoek?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 15-11-2007
- ID/DS citroen d special
- ID/DS citroen dspecial
welke benzine doet u in de wagen? 95 of 98 ?en hoe oud is die want benzine vervliegt als je dat noch niet wist noch iets je wagen de onsteking staat die goed je kan dat horen aan je moter
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
vikingo schreef:Struik,
ja en dan eerst afstellen op benzine, later de gas regelen. Benzinefilter ligt bij Èric en misschien je sproeiers en vlotterkamer eens schoonmaken (kan nooit kwaad)
Succes!
sproeiers e.d. zijn nog niet gekuist geweest, die samen met benz. filter eens aanpakken zal wel geen kwaad kunnen.
Boegies e.d + contactpunten vrij nieuw allemaal.
Van ‘t weekend ‘ns naar de garage, moet toch nieuwe olie in ook.
bij het starten op benzine doet ie ook wat raar, hij start na een paar keer draaien maar stopt dan meteen al sputterend.
Tweede keer starten en we zijn vertrokken
Als ik gas geef, sputtert de motor ook tijdens het gasgeven, eens je de gas mindert is het gedaan met sputteren.
hopelijk is ‘t opgelost met carbu kuisen en afstellen.
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klepspeling al eens gecontroleerd dan? is die niet goed, dan heeft afstellen namelijk helemaal geen zin.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
waterman771 schreef:Klepspeling al eens gecontroleerd dan? is die niet goed, dan heeft afstellen namelijk helemaal geen zin.
Nee, dat is nog niet gecontroleerd. Hoe controleer je dat?
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
struiK schreef:waterman771 schreef:Klepspeling al eens gecontroleerd dan? is die niet goed, dan heeft afstellen namelijk helemaal geen zin.
Nee, dat is nog niet gecontroleerd. Hoe controleer je dat?
Ik geloof dat je dat dan maar eens moet laten doen door je garage. Anders komt het niet goed.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@waterman:
nog even over die klepspeling, stel jij die koud of warm af? en hoeveel speling geef je voor lpg/koud gesteld? Ik dacht 20/25 maar ben niet zeker.
dank bij voorbaat.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ooooo daar is al zoveel over geschreven!
koud 20/25.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:ooooo daar is al zoveel over geschreven!
koud 20/25.
Jouw mening!
Ik stel gewoon 20/25 warm iedere 5.000 km.
Vr. gr. Rob.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat is warm? 80 graden?
Is bij het stellen van klep 6 de motor net zo warm als bij klep 1?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
15/20,koud, gewoon volgens het boekje. Ook op LPG. Wel op tijd stellen dan. (5000 km)
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
DS Am(b)rulance schreef:15/20,koud, gewoon volgens het boekje. Ook op LPG. Wel op tijd stellen dan. (5000 km)
linke soep!!
inlaat 15 oke (ken nét), maar 20 uitlaat is levensgevaarlijk (op lpg dan he) kans op verbranden van kleppen/zetels is veel te groot.
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009