Ik heb afgelopen weekend voor een klein bedrag het boek “The original DS” van Jan De Lange tweedehands gekocht. Is dit nu het zeldzame boek of is dit de nog niet verkrijgbare?
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
De engelstalige paperback versie is nog steeds te koop via bv amazon.com voor $ 16,47. De nederlandse versie is volgens mij uitverkocht.
Al jááááren.
Ik heb het boek met de harde kaft gekocht. Mooi, dan heb ik toch de goede aankoop gedaan, en dat voor 10 euro!!
Bas schreef:Ik heb het boek met de harde kaft gekocht. Mooi, dan heb ik toch de goede aankoop gedaan, en dat voor 10 euro!!
Het boek is altijd een goeie koop! Het is echter zo dat de Engelse versie nog te krijgen is. In rotterdam zag ik laatst nog in 2 verschillende boekwinkels, waaronder donner, gewoon de harde kaft versie staan.
De Nederlandstalige is echter nergens meer te vinden en veel gezocht…
De duitse versie is ook nog op diverse plaatsen te krijgen als ik het niet verkeerd heb.
Gezien de titel die jij noemt denk ik dat je de engelstalige versie hebt…
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het is sowieso een overgewaardeerd boek, naar mijn mening. Er staan storende fouten in. Toen het boek uitkwam heb ik de schrijver gevraagd hoe het zat met die fouten. Bij de volgende uitgave zouden die er uit zijn.
Alleen jammer dat die volgende uitgave er nooit gekomen is….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik vind dit boek ook overroepen! Er staan nuttige tips in,maar meldingen over uitzonderingen,wat je in Frankrijk wel te weten komt,staan er ni in.Zoals bvb de testmodellen en jaar overgangs modellen.
Ik heb het ooit bij een vriend doorgenomen die het in de kast had staan en ik vond het gewoon een mooi boek.
Inderdaad heb ik de Engelse versie te pakken, ik vertrek binnenkort naar Australie en het is toch wel makkelijk als ik het daar ook door anderen kan laten lezen…
Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Nu moet ik het toch even opnemen voor de boekenmakers (schrijvers, fotografen, uitpluizers, ontwerpers, uitgevers, drukkers, noem het maar op) die het aangedurfd hebben om zo’n bijzonder boek te realiseren. Ga er maar aan staan zo’n standaardwerk over wellicht de meest gecompliceerde (zowel qua auto als de fabriek waar ‘ie vandaan kwam) te maken zonder één enkel foutje! Dat gaat je niet lukken hoor.
Ik lees net in La Bombe dat ze zelfs bij het Conservatoire veel moeite hebben om alle cijfers van productie e.d. goed te interpreteren. Vergeet niet dat het maken van zo’n boek enorm veel inspanning, tijd, liefde en natuurlijk ook gewoonweg veel geld kost, en dat het risico van de geldschieters vaak enorm is terwijl de marge (wat ze er aan overhouden dus) juist in deze tijd maar vrij klein is. Daarom is het boekenvak ook zo heroïsch, omdat het wordt gedreven door mensen met passie, maar ik dwaal af…
Daarom vind ik dat dit zondermeer een standaardwerk is en ook heel begrijpelijk dat veel mensen juist dit boek zo graag willen hebben. Sowieso de volledigheid is ongeëvenaard, prachtige foto’s, goed gedrukt en mooi uitgevoerd. Dat enkele foutje hier en daar, ach, daar kunnen we toch wel overheen komen?
Volkomen mee eens.
Het is een prachtboek, inderdaad een standaardwerk.
Ik heb de paperback kort geleden uit de USA laten overkomen ( kost met de lage dollar nu bijna niets )
Het is leuk om eens door te lezen en de plaatjes te kijken, maar om er zoveel euro’s voor uit te geven voor een NL versie nee.
Eens een DS altijd een DS.
Totaal aantal Berichten: 138
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
wat is zo’n origineel nederlands boek dan waard ongeveer?
heb er hier een in de kast liggen, destijds bij mijn ds erbij gekregen
heb er in anderhalf jaar slechts een keer in gekeken.
maw was het boek de aankoop van mijn ds alleen al waard??????? hahah
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Standaardwerk? Wat een onzin zeg.
Zeker nooit “L’album de la DS” gelezen? Dan wist je wel beter….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Kees-Jan Smit schreef:Nu moet ik het toch even opnemen voor de boekenmakers (schrijvers, fotografen, uitpluizers, ontwerpers, uitgevers, drukkers, noem het maar op) die het aangedurfd hebben om zo’n bijzonder boek te realiseren. Ga er maar aan staan zo’n standaardwerk over wellicht de meest gecompliceerde (zowel qua auto als de fabriek waar ‘ie vandaan kwam) te maken zonder één enkel foutje! Dat gaat je niet lukken hoor.
Ik lees net in La Bombe dat ze zelfs bij het Conservatoire veel moeite hebben om alle cijfers van productie e.d. goed te interpreteren. Vergeet niet dat het maken van zo’n boek enorm veel inspanning, tijd, liefde en natuurlijk ook gewoonweg veel geld kost, en dat het risico van de geldschieters vaak enorm is terwijl de marge (wat ze er aan overhouden dus) juist in deze tijd maar vrij klein is. Daarom is het boekenvak ook zo heroïsch, omdat het wordt gedreven door mensen met passie, maar ik dwaal af…
Daarom vind ik dat dit zondermeer een standaardwerk is en ook heel begrijpelijk dat veel mensen juist dit boek zo graag willen hebben. Sowieso de volledigheid is ongeëvenaard, prachtige foto’s, goed gedrukt en mooi uitgevoerd. Dat enkele foutje hier en daar, ach, daar kunnen we toch wel overheen komen?
Komt nog eens bij dat het in de Franse natuur ligt geen 2 dingen hetzelfde te willen doen. In Nederland zouden we zeggen dat we ruimte voor variatie missen, in Frankrijk is dat eerder ruimte om dingen hetzelfde te doen. Dit maakt het maken van een boek natuurlijk niet makkelijker…...
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
pj_ds schreef:wat is zo’n origineel nederlands boek dan waard ongeveer?
heb er hier een in de kast liggen, destijds bij mijn ds erbij gekregen
heb er in anderhalf jaar slechts een keer in gekeken.
maw was het boek de aankoop van mijn ds alleen al waard??????? hahah
Er stond er vorige week ofzo 1 op marktplaats. Daar vroegen ze 90 (!) euro voor…
90 Euro!! Jeetje, het is maar een boek.