weet iemand misschien een truukje om het stoffen bakje uit het dashboardvak(3e neus ‘73) te verwijderen, zonder alles te demonteren, ben nl mijn stroomdraadjes van het lampje kwijt en vissen door dat lampegat leidde tot niets.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kan niet zonder het te mollen.
Neem een ijzerdraadje en buig er een haakje aan. En vissen maar!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
of doe het gewoon zonder dashboardkastlampje
Dan kan het ook niet blijven branden en je batterij leeghalen.
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Waarschijnlijk gemakkelijker: Radiobakje eruit halen. Daarachter lopen de 2 groene draden die zorgen voor licht in de dashbordvaklamp.
Succes!
Citroen!
DriverD schreef:Waarschijnlijk gemakkelijker: Radiobakje eruit halen. Daarachter lopen de 2 groene draden die zorgen voor licht in de dashbordvaklamp.
Succes!
lopen bij mij achter het paneeltje waar de schakelaars van o.a. de achterruitverwarming inzitten. dus als je mazzel hebt ffff dit paneeltje (rechts van je klokje) eruit wippen en dan zien of die 2 groene draden achter/onder de koel/verwarmings buis liggen. vervolgens ffff stoeien met een ijzerdraadje richting het gat bovenin je dashboard kastje.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
inderdaad via radiovakje(eerst boxdeksel eraf) de twee draden gevonden, ook meteen maar die groene tl buis voorzien van een nieuw lampje en die groene pukkel bij de verwarmingsknoppen en die van het dashboard kastje, bedankt voor het meedenken.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Geen dank.
Goed bezig!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
hmmm. Ik wilde dat stoffen bakje bij mij een keer vervangen, er zit onderin het kastje plakkerige zooi. Nogal onhandig, want nu is dat dashboardkastje niet te gebruiken. Als ik dat bakje wil vervangen moet ik dus het dashboard eruit schroeven… Ik denk dat ik maar die kangeroebuidel blijf gebruiken
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
gjvdh schreef:hmmm. Ik wilde dat stoffen bakje bij mij een keer vervangen, er zit onderin het kastje plakkerige zooi. Nogal onhandig, want nu is dat dashboardkastje niet te gebruiken. Als ik dat bakje wil vervangen moet ik dus het dashboard eruit schroeven… Ik denk dat ik maar die kangeroebuidel blijf gebruiken
Met beetje huisvlijt mal maken van de binnenkant en dan grijs vilt erin plakken: niet origineel meer, maar wel bruikbaar?
en als je een vrije zaterdag hebt (of een andere dag) en je hebt dus niks anders te doen ops: dan haal je het dashboard eruit ,kastje vervangen en het dashboard er weer in. is goed te doen.
heb het nu al drie keer gedaan: 1x vervangen dashboard 1x vervangen roostertje rechts en 1x keer vervangen bekabeling
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
ik vind het een prachtig klusje en en wordt er nog net niet van.
en wat dat contactslot betreft: je flext die (inderdaad vage ronde) koppen eraf en vervangt ze door drie bouten.eh sorry moeren ops:
p.s. en ja ik weet het, was toen bedoelt voor tegen joyrijders en diefstal
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Aleen kan je niet flexen daar waar die vast zitten.
Simpeler:
Sla er een net te kleine dop op en draai ze los. Ze zitten zelden erg vast!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Aleen kan je niet flexen daar waar die vast zitten.
Simpeler:
Sla er een net te kleine dop op en draai ze los. Ze zitten zelden erg vast!
p.s. is die foto van die ds20 break van jou nog anno 2007 :
of wordt het een (lang lopend) restauratieproject(je) :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
citroen23 schreef:bogaard77 schreef:Aleen kan je niet flexen daar waar die vast zitten.
Simpeler:
Sla er een net te kleine dop op en draai ze los. Ze zitten zelden erg vast!p.s. is die foto van die ds20 break van jou nog anno 2007 :
of wordt het een (lang lopend) restauratieproject(je) :
welke foto? Ja hij is kwa uiterlijk niet veranderd… Dit is winterplaatwerk.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:welke foto? Ja hij is kwa uiterlijk niet veranderd… Dit is winterplaatwerk.
die onder je avatar…...
oke…...........ik weet genoeg;ga weer ontopic
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
vlietmansje schreef:gjvdh schreef:hmmm. Ik wilde dat stoffen bakje bij mij een keer vervangen, er zit onderin het kastje plakkerige zooi. Nogal onhandig, want nu is dat dashboardkastje niet te gebruiken. Als ik dat bakje wil vervangen moet ik dus het dashboard eruit schroeven… Ik denk dat ik maar die kangeroebuidel blijf gebruiken
Met beetje huisvlijt mal maken van de binnenkant en dan grijs vilt erin plakken: niet origineel meer, maar wel bruikbaar?
citroen23 schreef:en als je een vrije zaterdag hebt (of een andere dag) en je hebt dus niks anders te doen dan haal je het dashboard eruit ,kastje vervangen en het dashboard er weer in. is goed te doen.
heb het nu al drie keer gedaan: 1x vervangen dashboard 1x vervangen roostertje rechts en 1x keer vervangen bekabeling
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik toch voor het schroeven ga, kan ik misschien gelijk het linker rooster vervangen. Het heeft allemaal niet zo’n haast, ik ben een mooi weer rijder als het op mijn DS aan komt.