hoi hoi….
ik volg sinds paar weken cursus oldtimermechanica…hier halen we motor volledig uit elkaar, bespreking van onderdelen, slijtage, revisie,...enz
nu lijkt me dit alles beter begrijpbaar als je zelf een motor uit elkaar haalt en zo alles stap voor stap controleert en wat nodig is laten reviseren…
nu rijd ik zelf met een dsuper…
ik kan gelijkaardige motor kopen voor men dsuper waarvan motorblok 150.000 km heeft en een 2300 carburator
past zon 2300 probleemloos in men dsuper? enige aanpassingen??
of hou ik het liever orgineel??
(400 euro voor elk blok)
i life my live one DS at a time…
Dat past zeker als je auto van na ‘66 is.
23 carbu. blok kost iet, maar dan heb je ook wat in handen
Let op, je moet nog een en ander veranderen zoals o.a de radiator, extra koelfan, temp kontact, etc.. cardans dacht ik ook..
cardans?
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Marten schreef:cardans?
= aandrijfas (afgeleid uit het Frans), allez dat denk ik toch.
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In principe kun je met een fris 2300 blok gewoon een originele 3-rijen radiateur van een DS 21 gebruiken. De extra koelfan heb je ook niet nodig. Cardans ( aandrijfassen in normaal nederlands) zijn ook gelijk, zij het dat de 2300 er een paar dempers op heeft zitten die nergens voor nodig zijn. Thermocontact heb je alleen nodig als je een extra koelfan gaat gebruiken.
let wel: carburateur en ontstekingscurve zijn wel anders, dus de verdeler en carbu moet je wel bij het blok hebben. Verder is alles gelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cardanas
http://fr.wikipedia.org/wiki/Cardan_(mécanique)
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Ja ja, aandrijfassen, het is duidelijk.
waterman771 schreef:In principe kun je met een fris 2300 blok gewoon een originele 3-rijen radiateur van een DS 21 gebruiken. De extra koelfan heb je ook niet nodig. Cardans ( aandrijfassen in normaal nederlands) zijn ook gelijk, zij het dat de 2300 er een paar dempers op heeft zitten die nergens voor nodig zijn. Thermocontact heb je alleen nodig als je een extra koelfan gaat gebruiken.
let wel: carburateur en ontstekingscurve zijn wel anders, dus de verdeler en carbu moet je wel bij het blok hebben. Verder is alles gelijk.
Wat zit er standaard van radiateur op een DX2 ?
Ik ben het even kwijt.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Franse modellen een 3 rijen radiateur,
Voor koudere landen een 2 rijen .