9 van de 14
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Progress Jay - raar veren..
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 november 2007 04:05 PM
  [ # 121 ]
david.tb schreef:
zx 1.4i schreef:

Maar goed, de waterpomp van David zijn ZX word een herkansing Wink

Ben in totaal 2x blijven zitten op de scholen dus nu moet ‘t goed gaan…

Ik ben 1x blijven zitten, kan dus iedereen overkomen Wink

Profiel  
 
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 28 november 2007 10:02 PM
  [ # 122 ]

Evil or Very Mad  Onderdelen staan op back-order. Noordergraaf kon niet beloven dat het er voor het weekend zou zijn…. Welja, waarom ook niet. Dat krijg je met een klassieker als de BX   Laughing

Gelukkig heb ik nu een 106 te leen   Confused  Met hele gare remmen, terwijl twee weken terug de remmen zouden zijn gedaan door een garage. Aldus m’n vader. Als ik het pedaal doortrap wil ie nog niet blokkeren. Als het aankomende zaterdag niets wordt met de BX , daar maar eens naar kijken. ‘s Een rondje ontluchten. Rolling Eyes

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 november 2007 11:50 PM
  [ # 123 ]
Jay2 schreef:

Evil or Very Mad  Onderdelen staan op back-order. Noordergraaf kon niet beloven dat het er voor het weekend zou zijn…. Welja, waarom ook niet. Dat krijg je met een klassieker als de BX   Laughing

Welke onderdelen zijn dat die zo moeilijk leverbaar zijn?
Je kan met het artikelnr. ook naar de Peugeot dealer gaan, die kan landelijk zoeken of iets bij een andere Peugeot dealer op de plank ligt. Gek genoeg kan Citroen dat niet, alleen bij de collegadealers die onder één paraplu vallen.

Profiel  
 
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 30 november 2007 06:08 PM
  [ # 124 ]

clap Ja, ze zijn binnen! Morgenochtend gelijk aan de slag en dan hopelijk weer een rijdende Progress! Ik mis het zóóóóó rijden in de BX. Die 106 is echt niets voor mij.

UPDATE: Vanochtend waterpomp erin gezet en een nieuwe verdelerkap. Nu is het wachten op David, want die heeft nog wat onderdeeltjes van de Bix in de Voltage liggen Confused 

Ben nu bezig om de veer te spannen op de Sohail methode… Het zal er om spannen Smile

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 01 december 2007 05:48 PM
  [ # 125 ]

Update: riem zit er om, kloterige plastic kapjes ook Evil or Very Mad Kwestie van afbouwen nu…

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 01 december 2007 06:35 PM
  [ # 126 ]

Rijdt ze al?? Zoef zweef zoef zweef. Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 01 december 2007 09:30 PM
  [ # 127 ]
eXpelliarMus schreef:

Rijdt ze al?? Zoef zweef zoef zweef. Cool

We zijn zover gekomen dat we met starten geen problemen hoorden anders dan dat de driem bij de nokkenas er bijna af liep maar aangezien het inmiddels donker was zijn we met het resultaat voorlopig blij en gaat Jay komende week de riem recht leggen en de laatste nboutjes en moertjes in de biks verwerken.

De liefde van Jay voor de biks moet bijna net zo groot zijn als die voor z’n vrouw en kind want we hebben wat afgetierd en soms de hoop met de wind weg zien waaien maar toch, stug doorgaan en dan boek je resultaat.

Een bijzonder leerzame klus, zoals elke keer komen we er achter waar we met z’n 2en slecht in zijn en nemen ons voor de volgende klus weer een stuk geordender aan te pakken met diverse bakjes en labeltjes…  Surprisedops:

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 december 2007 12:19 AM
  [ # 128 ]

Een D-riem die eraf dreigt te lopen ConfusedShocked
Heb je de riem volgens de procedure gespannen en zit de spanrol wel goed vast?

Profiel  
 
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 02 december 2007 01:47 PM
  [ # 129 ]

Volgens het boekje gespannen ja. Aldus volgens Haynes. Zoals David al zei werd het te donker om alles nog eens na te lopen. Wanneer ik weer wat tijd heb ontspan ik de spanrol en loop ik de zooi nog wel een keertje na.

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 03 december 2007 03:32 AM
  [ # 130 ]
ZX1.4i schreef:

Een D-riem die eraf dreigt te lopen ConfusedShocked
Heb je de riem volgens de procedure gespannen en zit de spanrol wel goed vast?

Hadden hetzelfde bij de Driemwissel van de Voltage.

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 08 december 2007 06:30 PM
  [ # 131 ]

Grin clap dance banana De Progress doet het weer!!! Joepie. Vandaag alles er weer op gedaan, nadat ik alles nog eens had nagelopen. Samen met een collega van me.

ZX1.4i schreef:

Een D-riem die eraf dreigt te lopen ConfusedShocked
Heb je de riem volgens de procedure gespannen en zit de spanrol wel goed vast?

Tja, dat leek eventjes zo. Nadat we alles nog eens nagelopen hadden en niets konden vinden waar dat aan lag, gewoon eens laten lopen. Eerst zonder bougie-kabels een paar slagen gemaakt. Toen liep de D-riem keurig terug naar het midden. Vorige keer werd het donker en hadden we weinig fut meer.  Surprisedops:

Alleen….  Mad

Rijden kan ik nog niet. Toen ik de BX weer startte kwam er een behoorlijk kabaal uit. Zo’n prachtige schelle hoge toon Confused  . Spanrol HP-pomp naar z’n grootje. Loopt wel, alleen vaak vast. Nieuwe weer in bestelling….

De Ultieme Hobbybak….. Toch Mech?

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 09 december 2007 02:08 PM
  [ # 132 ]

Eindelijk weer eens lekker geslapen, nu ik geen nachtmerries meer heb over D-riemen…. :smt123   Ik vroeg mij echter iets af; de oude D-riem zat er ook al aardig los op. Dus dacht ik dat het inderdaad eens de tijd was voor een nieuwe. Nadat ik de nieuwe erop had en alles goed gespannen had, vond ik de nieuwe ook aardig los. Nu weet ik dat je de riem op het langste stuk een kwartslag moet kunnen draaien. Bij mij is dat nu zeker een halve slag. Is dat nou gewoon bij dit blok? De spanrol kon niet verder meer en dus op max. Dus, strakker zou ik hem niet weten te krijgen…

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 december 2007 02:29 PM
  [ # 133 ]

Heb je de riem wel nagespannen en de blokkeergaten gecontroleerd?
Riem erop, krukas 4 slagen draaien, blokkeergaten controleren, spanrol los en weer vast, je zult zien dat de automatische spanrol nog effe naspant. Of de riem staat te slap tussen de nokkenas en krukas.

PS: Dat de riem een beetje heen en weer gaat als deze er net op zit, is normaal, die moet zijn weg naar het midden nog een beetje zoeken. Toen je het had over een riem die eraf dreigt te lopen dacht ik toch echt dat je de motor effe had laten draaien, dus niet met de hand of op de startmotor.

Profiel  
 
Jay2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 08-09-2006

Gepost: 09 december 2007 02:40 PM
  [ # 134 ]

Yep, heb precies zo gedaan zoals je hierboven typt. Nadat ik zonder bougies kabels een paar slagen had gedraaid (en na een paar keer met de hand Wink ) heb ik de moter zo’n 15 minuten laten draaien. Echt wat een mooi geluid! Al was het de eerste keer behoorlijk schrikken, toen was het TAKKETAKKETAK… Ik was ervan overtuigd dat ik de kleppen van de straat kon vegen. Toen de riem van de HP-pomp losgehaald en nog eens laten lopen. No problem. Spanrol dus.

Maar automatische spanrol? Misschien dat ik het wel verkeerd heb, maar dacht dat in mijn BX’je geen automatische spanrol zit. Nadat ik de spanrol met veer had gespannen, moest ik alle drie de moeren vastzetten.

Hoe kan de riem te slap staan tussen nokkenas en krukas? Even voor mijn beeldvorming Smile

AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 09 december 2007 07:01 PM
  [ # 135 ]

Mooi dat het gefixed is!!!!!!

wes trots op jezelf en neem een lekker pilsje Very Happy

Het spannen met een kwartslag draaien is de nattevinger methode maar heeft bij mij nog nooit problemen opgeleverd verder.
Als de motor loopt en je ziet de riem gewoon netjes lopen (dus absoluut niet klapperen) dan is het goed, rij er ff een paar 100 kilometer mee en trek dan de distributiekap los om nog even te controleren hoe dat het zaakje loopt en maak je verders geen zorgen Smile

ff nog die rol fixen van de pomp en dan ben je weer helemaal het heertje met nieuwe koppeling en Driem de progress is weer lekker verwent en mag weer wat jaartjes mee Very Happy

goed man!!

Ik ben trouwens momenteel bezig met het aanschaffen van een 19TRS automatic die orgineel in NL met rechts stuur geleverd is Very Happy
leuke gadget voor erbij dus! mja, das iets voor een ander topic.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
 
9 van de 14
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook