Mijn trots: een ID19 uit 1960
Mozes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26

Gepost: 28 november 2007 09:10 PM

Hey!

ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een ID19 uit 1960 (zie foto). Wat is ze mooi he?! Wink

Zoals jullie kunnen zien gaat het me nog al wat tijd/energie en geld kosten om deze schoonheid weer op de weg te krijgen. Maar het mooie is dat het chassis (en de carosserie) eigenlijk nog heel hard is!

Alleen is het interieur totaal naar de filestijnen. En daar heb ik een vraag over…  heeft iemand wel eens zelf hoezen gemaakt?!  Zijn daar patronen voor? Of zijn die hoezen ergens te koop (voor een zacht prijsje)?

Groet

Profiel  

Mozes
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 november 2007 09:13 PM
  [ # 1 ]

mmmm waarom doet het plaatje het niet?!

Anyways er staan ook plaatjes op:
http://akselplaksel.hyves.nl/album/19416455/Citroen_ID19/kZZL/

sorry voor het ongemak…  Surprisedops:

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 november 2007 10:26 PM
  [ # 2 ]

Prachtig! Dit soort wagens moet je koesteren, vertroetelen en heel zuinig op zijn! Succes met de werkzaamheden!
Ga je ook een fotoverslag maken van de hele operatie?

Profiel  

kennydspecial
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 136

- ID/DS citroen d special
- ID/DS citroen dspecial
Gepost: 28 november 2007 10:35 PM
  [ # 3 ]

prachtig

prachtig gewoon zo mensen zoals wij zouder er noch meer moeten zijn die deze mooie oud citroen id ds terug mooi maken en terug de bollides dat ze in de jaren van hun jeugd waren zoals we kennen de befaamde glorie jaren

Profiel  

robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 831

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 28 november 2007 11:04 PM
  [ # 4 ]

Mijn overbuurvrouw heeft het laatst gedaan met een mooi resultaat maar wel met een industrienaaimachine (het zijn twee lagen op elkaar) en de orginele stof. Haar zwager was er blij mee maar zij begint er niet meer aan, erg veel en zwaar werk. citron pieces heeft de hoezen nieuw. even voor je gerekend
hoezen + schuimrubber voor de rugleuning en zitting = 419 euro
4 zijpanelen = 239 euro, tapijtset 175 euro; bij elkaar 833 euris
doe je er nog een nieuw hemeltje en een hoedenplank in dan ben je bij elkaar 1000 euro kwijt en is tie nieuw van binnen.

grtz

Profiel  

alexander
> 800 berichten
Totaal aantal Berichten: 812

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 29 november 2007 12:16 AM
  [ # 5 ]

Prachtige auto hoor Wink  Ik heb mijn interieur van mijn 62er eerste neus op dit moment bij de bekleder liggen. Heb bij Yves in Parijs nieuwe Helanca Bleu gekocht voor 600 euro, de bekleder installeert deze stof voor ongeveer 750 ex BTW. Ik ben er al geweest en het word werkelijk schitterend, over een weekje of twee klaar dan zet ik hier wel wat foto’s neer.

De rode stof die eraf komt is nog perfect en komt intact van de stoelen af, misschien is het wat voor je alhoewel het niet de originele kleur is voor jouw bouwjaar (Rouge Corsair)

Verder denk ik niet dat er iemand is die deze bekleding kant en klaar levert ook niet Citron Pieces, alleen voor de nieuwere stoelen.

Profiel  

Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 760

- 2CV 6 Club
Gepost: 29 november 2007 12:37 AM
  [ # 6 ]

Kwijl, een eerste neus love5

Profiel  

alexander
> 800 berichten
Totaal aantal Berichten: 812

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 29 november 2007 01:05 AM
  [ # 7 ]
pascal id 63 schreef:

Schiiterend mooie auto!
Ik heb zelf een ID uit 63, foto’s volgen als ze helemaal klaar is.
Begrijp ik goed dat er nieuwe en oude stoelen zijn?
Ik heb stoelen met spiraalveren?? Zijn deze origineel voor dit bouwjaar?

Pascal   met een 63-er ID

Yep, de oude stoelen met lage rugleuning en handle voor de verstelling vanaf 55 tot 69 daarna met draaiknop voor verstelling en hoge rugleuning.

Gr.  Cool

Profiel  

Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517

Gepost: 29 november 2007 02:53 AM
  [ # 8 ]

bij chyparse om en nabij de 1000 euro voor compleet nieuw beklede stoelen met nieuw schuim…....ze hebben zelfs het een en ander op vooraad liggen. Ga ik eerdaags ook halen voor ijn ID

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  

Mozes
< 100 berichten
Rank

Gepost: 29 november 2007 10:47 PM
  [ # 9 ]

daar was ik weer…

Allereerst: Bedankt voor al jullie enthousiaste reacties!!!

En het goede nieuws: Volgens mij is mijn interieur probleem ondertussen opgelost (met dank aan super.alexander)! Wat is zo’n forum toch een prachtig medium. Smile

Ga je ook een fotoverslag maken van de hele operatie?

Ik ga in ieder geval een heleboel foto’s maken van het hele avontuur. Ik heb nog geen idee of/en waar ik ze op het web ga zetten. Wellicht dat ik de “high-lights” op hyves zet. Maar hoe ik het ook doe, tegen die tijd zet ik wel een linkje op dit forum.

Is de wagen nog helemaal origineel?

Voor zover ik kan zien (als semi-leek) wel. Maar voor mij is het belangrijker dat ze straks weer veilig en mooi de weg op kan dan dat alles helemaal tot in de puntjes origineel is.

Zo twijfelde ik er zelf heel erg aan of ik het onbehandelde polyester dak wel wilde handhaven. Maar hoe meer ik er over lees/nadenk blijft ie waarschijnlijk toch gewoon zitten.

Tot slot: Ondertussen ben ik ook weer wat meer te weten gekomen over de geschiedenis van deze dame. Ze is in 1991 door de vorige eigenaar uit Frankrijk gehaald. Waarschijnlijk is ze een paar jaar later in een schuur beland. En toen haar vorige eigenaar overleed heeft een handelaar, op verzoek van de familie, de dame uit de schuur gehaald. Een vriend van me heeft haar destijds gekocht als sloper (er zaten ook geen papieren meer bij). Maar bij nadere inspectie bleek dat de auto eigenlijk veel beter/mooier is dan het zo op het eerste gezicht leek. En zo is het plan geboren om haar te sparen en een tweede leven te gunnen!

Groet

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5463

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 29 november 2007 11:10 PM
  [ # 10 ]

Mooi zo’n Ds.

Misschien moet je een space aanmaken, via hotmail\msm!

Mijn neef, heeft dat voor mij eentje aangemaakt.

Dus op deze site zet ik foto’s met tekst,als ik erwat aan mijn auto verandert.

Zie onder deze bericht mijn site

Mzzll Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  

Mozes
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 december 2007 09:59 PM
  [ # 11 ]

Hey!

eindelijk mijn handen vuilgemaakt aan de ID! In al mijn enthousiasme ben ik eigenlijk vergeten om foto’s te maken maar dat ga ik de volgende keer zeker wel doen.

Om vrienden en familie (en jullie natuurlijk) een beetje op de hoogte te houden van mijn vorderingen heb ik onderstaande weblog aangemaakt.

http://akselstevens.spaces.live.com

Groet, Aksel

Profiel  

Fem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120

Gepost: 16 december 2007 09:52 PM
  [ # 12 ]

Ha die Aks!

Neem me nu al een week voor om hier iets te posten maar kwam er maar niet van. Bij deze dan een welgemeend ‘gefeliciteerd’ met je droomdame!! Hartstikke leuk ook, je website!

Met wat liefdevol vertroetelen, technische kennis, veel tijd, (aardig) wat geld en vriendenhulp is ze binnen afzienbare tijd in concoursstaat!

Ik kom gauw kijken!

Fem

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook