Hey!
ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een ID19 uit 1960 (zie foto). Wat is ze mooi he?!
Zoals jullie kunnen zien gaat het me nog al wat tijd/energie en geld kosten om deze schoonheid weer op de weg te krijgen. Maar het mooie is dat het chassis (en de carosserie) eigenlijk nog heel hard is!
Alleen is het interieur totaal naar de filestijnen. En daar heb ik een vraag over… heeft iemand wel eens zelf hoezen gemaakt?! Zijn daar patronen voor? Of zijn die hoezen ergens te koop (voor een zacht prijsje)?
Groet
mmmm waarom doet het plaatje het niet?!
Anyways er staan ook plaatjes op:
http://akselplaksel.hyves.nl/album/19416455/Citroen_ID19/kZZL/
sorry voor het ongemak… ops:
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Prachtig! Dit soort wagens moet je koesteren, vertroetelen en heel zuinig op zijn! Succes met de werkzaamheden!
Ga je ook een fotoverslag maken van de hele operatie?
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 15-11-2007
- ID/DS citroen d special
- ID/DS citroen dspecial
prachtig
prachtig gewoon zo mensen zoals wij zouder er noch meer moeten zijn die deze mooie oud citroen id ds terug mooi maken en terug de bollides dat ze in de jaren van hun jeugd waren zoals we kennen de befaamde glorie jaren
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Mijn overbuurvrouw heeft het laatst gedaan met een mooi resultaat maar wel met een industrienaaimachine (het zijn twee lagen op elkaar) en de orginele stof. Haar zwager was er blij mee maar zij begint er niet meer aan, erg veel en zwaar werk. citron pieces heeft de hoezen nieuw. even voor je gerekend
hoezen + schuimrubber voor de rugleuning en zitting = 419 euro
4 zijpanelen = 239 euro, tapijtset 175 euro; bij elkaar 833 euris
doe je er nog een nieuw hemeltje en een hoedenplank in dan ben je bij elkaar 1000 euro kwijt en is tie nieuw van binnen.
grtz
Prachtige auto hoor Ik heb mijn interieur van mijn 62er eerste neus op dit moment bij de bekleder liggen. Heb bij Yves in Parijs nieuwe Helanca Bleu gekocht voor 600 euro, de bekleder installeert deze stof voor ongeveer 750 ex BTW. Ik ben er al geweest en het word werkelijk schitterend, over een weekje of twee klaar dan zet ik hier wel wat foto’s neer.
De rode stof die eraf komt is nog perfect en komt intact van de stoelen af, misschien is het wat voor je alhoewel het niet de originele kleur is voor jouw bouwjaar (Rouge Corsair)
Verder denk ik niet dat er iemand is die deze bekleding kant en klaar levert ook niet Citron Pieces, alleen voor de nieuwere stoelen.
Kwijl, een eerste neus
pascal id 63 schreef:Schiiterend mooie auto!
Ik heb zelf een ID uit 63, foto’s volgen als ze helemaal klaar is.
Begrijp ik goed dat er nieuwe en oude stoelen zijn?
Ik heb stoelen met spiraalveren?? Zijn deze origineel voor dit bouwjaar?Pascal met een 63-er ID
Yep, de oude stoelen met lage rugleuning en handle voor de verstelling vanaf 55 tot 69 daarna met draaiknop voor verstelling en hoge rugleuning.
Gr.
bij chyparse om en nabij de 1000 euro voor compleet nieuw beklede stoelen met nieuw schuim…....ze hebben zelfs het een en ander op vooraad liggen. Ga ik eerdaags ook halen voor ijn ID
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
daar was ik weer…
Allereerst: Bedankt voor al jullie enthousiaste reacties!!!
En het goede nieuws: Volgens mij is mijn interieur probleem ondertussen opgelost (met dank aan super.alexander)! Wat is zo’n forum toch een prachtig medium.
Ga je ook een fotoverslag maken van de hele operatie?
Ik ga in ieder geval een heleboel foto’s maken van het hele avontuur. Ik heb nog geen idee of/en waar ik ze op het web ga zetten. Wellicht dat ik de “high-lights” op hyves zet. Maar hoe ik het ook doe, tegen die tijd zet ik wel een linkje op dit forum.
Is de wagen nog helemaal origineel?
Voor zover ik kan zien (als semi-leek) wel. Maar voor mij is het belangrijker dat ze straks weer veilig en mooi de weg op kan dan dat alles helemaal tot in de puntjes origineel is.
Zo twijfelde ik er zelf heel erg aan of ik het onbehandelde polyester dak wel wilde handhaven. Maar hoe meer ik er over lees/nadenk blijft ie waarschijnlijk toch gewoon zitten.
Tot slot: Ondertussen ben ik ook weer wat meer te weten gekomen over de geschiedenis van deze dame. Ze is in 1991 door de vorige eigenaar uit Frankrijk gehaald. Waarschijnlijk is ze een paar jaar later in een schuur beland. En toen haar vorige eigenaar overleed heeft een handelaar, op verzoek van de familie, de dame uit de schuur gehaald. Een vriend van me heeft haar destijds gekocht als sloper (er zaten ook geen papieren meer bij). Maar bij nadere inspectie bleek dat de auto eigenlijk veel beter/mooier is dan het zo op het eerste gezicht leek. En zo is het plan geboren om haar te sparen en een tweede leven te gunnen!
Groet
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mooi zo’n Ds.
Misschien moet je een space aanmaken, via hotmail\msm!
Mijn neef, heeft dat voor mij eentje aangemaakt.
Dus op deze site zet ik foto’s met tekst,als ik erwat aan mijn auto verandert.
Zie onder deze bericht mijn site
Mzzll Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Hey!
eindelijk mijn handen vuilgemaakt aan de ID! In al mijn enthousiasme ben ik eigenlijk vergeten om foto’s te maken maar dat ga ik de volgende keer zeker wel doen.
Om vrienden en familie (en jullie natuurlijk) een beetje op de hoogte te houden van mijn vorderingen heb ik onderstaande weblog aangemaakt.
http://akselstevens.spaces.live.com
Groet, Aksel
Ha die Aks!
Neem me nu al een week voor om hier iets te posten maar kwam er maar niet van. Bij deze dan een welgemeend ‘gefeliciteerd’ met je droomdame!! Hartstikke leuk ook, je website!
Met wat liefdevol vertroetelen, technische kennis, veel tijd, (aardig) wat geld en vriendenhulp is ze binnen afzienbare tijd in concoursstaat!
Ik kom gauw kijken!
Fem