Vanavond even onze AX Furore uit 1994 in de wasstraat gewassen. Ging meestal goed als ik de antenne plat op het dak vouwde, maar deze keer nam de droger in de teruggang de antenne mee en brak het voetje dwars doormidden (de antenne zelf is dus nog goed). Vraag: hoe kan ik het voetje vervangen ? Moet dat van binnenuit ? Kan ik achter de binnenverlichting (tegen de hemel) de boel demonteren ? En heeft iemand toevallig nog zo’n voetje (of desnoods een complete antenne) ergens liggen ?
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
inderdaad van achter het plafond lampje
antenne plat in de wasstraat is goed als je hem vast legt met zo een zuignap iets
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Re: Antenne en wasstraat…..
JoF schreef:Moet dat van binnenuit ? Kan ik achter de binnenverlichting (tegen de hemel) de boel demonteren ? En heeft iemand toevallig nog zo’n voetje (of desnoods een complete antenne) ergens liggen ?
Het moet inderdaad op deze manier, binnenverlichting eruit en dan zie je een moer waarmee je de boel los kan halen. Dat voetje kost niet zo duur bij de dealer, een paar euro, is dus niet de moeite waard om op de sloop te gaan zoeken. Dat voetje zit op meerdere type Citroen’s, blijkbaar sneuvelt het vaak, toen ik naar de dealer ging om er eentje voor mijn ZX te halen wist hij het artikelnr. en prijs uit zijn hoofd
Dank voor de reacties, ik kan vooruit en zal bij de dealer zo’n voetje halen. Mijn C5 geeft in de wasstraat eigenlijk nóóit problemen, maar met mijn gerestaureerde Acadiane (die ik tot afgelopen woensdag had) deed ik dat écht niet, bij de AX zal ik voortaan de antenne er af halen, en met mijn (toekomstige) AZ kom ik nog niet in de buurt van een wasstraat…
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Een passend ringsleutel er overheen schuiven.
Met een steeksleutel schiet je gauw uit.
Of wil je soms de hele voet er af halen
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
jlm schreef:Ik krijg m’n antenne niet los, iemand een idee?
M’n AX is wel aan een wasbeurtje toe namelijk
een antenneplakker vragen aan de bediener van de wasstraat, soms zijn die ook te koop zodat je die kan meenemen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
BasisBIX schreef:Een passend ringsleutel er overheen schuiven.
Met een steeksleutel schiet je gauw uit.Of wil je soms de hele voet er af halen
niet alle antennes hebben een zeskant
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7795
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Is die antenne niet lang genoeg om tussen de deur en de sponning te klemmen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
paso schreef:niet alle antennes hebben een zeskant
Mijn beide Bixen hebben wel een zeskantje, dus ik dacht; een AX’je zal dat dan ook vast wel hebben.
Ik heb gelijk of ongelijk
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
misschien even inspuiten met wd40 of iets dergelijks, even in laten werken en dan nog een keer met een tang proberen misschien.
Mocht het echt zo ver komen zou je ook het complete voetje vanbinnenuit kunnen demonteren en vervolgens de antenne in de bankschroef draaien ofzo.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
jlm schreef:Het is gelukt
Na het lezen van jullie reacties wist ik zeker dat ik moest draaien, dus heb ik de waterpomptang gepakt en uiteindelijk is dat dus gelukt. Het is een beetje oud en vuil vandaar dat het wat moeilijk ging. En mooi schoon dat ie is geworden! Misschien post ik nog wel een fotootje.
Grtz,
JIM
Denk voortaan wel 2x na voor je zoiets doet…. Ik had hetzelfde probleem bij m`n CX serie 1 en had de dopsleutel erop gezet en toen zei de antennevoet ‘krak’, metaalmoeheid na 25 jaar (niet zo gek, maar ik kon de boel gaan demonteren en een nieuwe voet monteren, dat is helaas niet zo simpel als bij een AX)...
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
De antenne van de AX is volgens mij gelijk aan die van de ZX, heb je op de sloop weer wat meer keuze
jlm schreef:Het is gelukt
Na het lezen van jullie reacties wist ik zeker dat ik moest draaien, dus heb ik de waterpomptang gepakt en uiteindelijk is dat dus gelukt. Het is een beetje oud en vuil vandaar dat het wat moeilijk ging. En mooi schoon dat ie is geworden! Misschien post ik nog wel een fotootje.
Grtz,
JIM
het moest ook wel, toch bro?
dat ie hetzelfde is als bij een ZX hadden we al gezien, helaas zat die van hem een stukkie vaster
TheoStek schreef:Voorkomen is beter dan genezen, ook mijn XM van ‘92 heeft een dak antenne maar ik ben nog nooit en te nimmer een wasstraat ingeweest met mijn auto’s vanaf dat ik auto rijd.
Beter als met de hand wassen krijgt de wasstraat hem niet, meer schade dan dat je lief hebt.
Idd. Met mn eend durf ik het al helemaal niet. Wilde het met de Xantia wel eens proberen maar had wat twijfels over de attenne op het dak. Nu weet ik dus definitief dat mn Xant niet door de wasstraat gaat.