Kees-Jan Smit schreef:Is altijd verwarrend, een DSuper 5 of een DSuper5 (let op de spatie). De eerste is een DSuper met 1985 CC motor en optionele 5 bak (met volgens mij een ‘korte’ 5e versnelling). De DSuper5 heeft de 2175 CC motor en ‘lange’ 5 bak, stuurbekrachtiging en de beroemde meedraaiende vérstralers. Heerlijke wagen, die 2100 motor is het helemaal hoor (ik schrijf zeer bevooroordeeld natuurlijk!). Maar in basis is het gewoon een ID, dus met gewoon rempedaal en wat meer ruimte onder de motorkap enzo. Gewoon doen! Kopen en genieten!
Ehh Ja…Ik begon het net te begrijpen….maar nu dus weer helemaal niet meer.
Meer info heb ik nog niet over de auto. Ik heb de verkoper wat vragen gesteld via de mail, maar ik heb nog geen antwoord.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Om het makkelijker (of juist ingewikkelder ) te maken: Een DSuper5 (2100 CC en lange 5-bak) is te herkennen op het kentekenbewijs en op het typeplaatje onder de motorkap aan de typeaanduiding ‘DS21M’.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Een ID is een uitgeklede DS.
Er is in Frankrijk dan ook een leuk Frans gezegde over:
“Deshabiller une Déesse pour s’en faire un ID.”
Ofwel een DS (godin) uitkleden om er een ID (idee/indruk) van te krijgen.
Zelf denk ik dat een Dsuper 5 een van de beste modellen is die je kunt kopen. Geen strips, minder roest. Wel 5 bak en 2175 motor….
En nog maar een keer
[list]
[kort door de bocht]
DSpecial = 1985 motor enkele carburateur
DSuper = 1985 motor dubbele carburateur (ook leverbaar met “korte vijfbak”)
DSuper5 = 2175 motor dubbele carburateur met “lange vijfbak”
DS20 = 1985 dubbele carburateur (half automaat of handbak. Rempaddestoel)
DS23 = 2300 etc etc
[/kort door de bocht][/list:u]
Imo is de DSuper5 de ideale ID/S. Heerlijke 21 motor, goede zuinige 5 bak en wat eenvoudiger techniek dan de DS.Als je een goede en echte DSuper5 (DS21M) kan vinden:doen!
succes
engbokho schreef:En nog maar een keer
[list]
[kort door de bocht]
DSpecial = 1985 motor enkele carburateur
DSuper = 1985 motor dubbele carburateur (ook leverbaar met “korte vijfbak”)
DSuper5 = 2175 motor dubbele carburateur met “lange vijfbak”
DS20 = 1985 dubbele carburateur (half automaat of handbak. Rempaddestoel)
DS23 = 2300 etc etc
[/kort door de bocht][/list:u]
Imo is de DSuper5 de ideale ID/S. Heerlijke 21 motor, goede zuinige 5 bak en wat eenvoudiger techniek dan de DS.Als je een goede en echte DSuper5 (DS21M) kan vinden:doen!
succes
Ok, dan gaan we de verwarring nog groter maken.
Ik weet inmiddels dat het om een DSuper 5 gaat (met of zonder spatie weet ik nog niet) Met 5 versnellingen waarvan de 5 e meer een soort overdrive is. (dus de lange 5). Op een foto is te zien dat hij meedraaiende koplampen heeft.
Maar nu komt het, een 2 liter blok?
Maar ja maakt allemaal ook niet zo veel uit. Ik probeer gewoon achter het juiste type te komen. Maar dat zal wel op het kenteken staan. Zaterdag ga ik kijken.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
vertrouw niet teveel op het kenteken, bij invoering werden wegens onbekendheid bij de RDW wel fouten gemaakt, zo staat mijn auto op kenteken als DS 21, maar is vermoedelijk een Dsuper5…
Whatever, het is een heerlijke bak!!!
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Ach wat maakt ‘t uit… een 2 liter met 5 bak rijdt ook niet beroerd hoor…
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Kan die 2l die overdrive versnelling aan dan? Ik dacht dat je daar minstens een 2100 voor nodig hebt?
misschien beetje offtopic, maar wat is het verschil tuusen ‘lange 5-bak’ en ‘korte 5-bak’ ?? ben benieuwd wat ik dan heb…
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
M'thijs schreef:misschien beetje offtopic, maar wat is het verschil tuusen ‘lange 5-bak’ en ‘korte 5-bak’ ?? ben benieuwd wat ik dan heb…
Lees:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=178946&highlight=5+bak
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Op het type plaatje staat DS FD.
Het is dus een ID DSuper. Een DY2-motor. Maar met de optionele 5bak.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
DS FD kan ook een DSpécial zijn. Een DSpécial kan trouwens ook een dubbele carburateur hebben….
Citroen!