Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
hmmm,
Gister gebeurde het drie keer dat de motor tijdens het rijden een paar plofjes miste. Vandaag viel ie twee keer uit, de laatste keer in het midden van een tunnel. Daarna wel weer starten maar voor mijn gevoel geen vol vermogen meer.
Direct beginnen met de stappenmotor? Of eerst een rondje bougies en bougiekabels? Geen idee van de staat van de bougies (kabels zitten wel goed), maar het kwam redelijk plots dus ik verwacht iets electrisch…
bvd voor de tips
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
De stappenmotor schoonmaken kan zowiezo geen kwaat, hoe is de staat van je mapsensor? Misschien is het een massaprobleem? Kijk ook ff naar de rotor en de rotorkap misschien is die al verheen?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
eXpelliarMus schreef:Misschien is het een massaprobleem?
Ja, die voelde ik aankomen
Morgen alle contactjes langslopen en dan maar weer een proefritje maken.
Rotkwaaltje
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Is het slim om voordat ik ga beginnen eerst de computer te laten uitlezen?
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
bij het sporadisch missen van vonkjes, ga ik buiten de verdeelkap rotor ,denken aan een vuile BDP opnemer..
mvgr wupke:die dingen kunnen ook wel eens een aan uit wel doen en ff later niet doen effect hebben…
contacten schoonmaken, en de opnemer zelf ook… evt vervangen
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Waar zit die opnemer op V6-12V,Wupke?
tussen motor en bak, ter hoogte van het vliegwiel.
mvgr wupke
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
kreazyV8wuppo schreef:mvgr wupke:die dingen kunnen ook wel eens een aan uit wel doen en ff later niet doen effect hebben…
Tja, dat is ook mijn angst. Ik moet woensdag naar Nederland toe rijden
Morgen schuren en poetsen daar waar ik er een beetje bij kan, en maandag even mijn compu laten uitlezen. Dan zie ik wel verder…
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Zondag natuurlijk niet aan klussen toegekomen.
Vanochtend eerst de compu uitgelezen, geen foutmelding.
Een uur gereden en geen vonkje gemist.
Ik heb er natuurlijk geen vertrouwen dat het verholpen is.
Zegt het niet hebben van een foutmelding iets over de BDP sensor? Of over een ander verdacht component?
Groet,
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
geen foutmeldingen zijn eigenlijk alleen maar fijn.
dat houd in dat alle appendage’s doen waar ze voor gemaakt zijn.
in zulke gevallen moet je denken aan het doorslaan van je bobine oid.
iig “buiten de doos ” gaan denken, want je systemen doen het, maar er gebeurt iets wat niet te meten is.
je kunt bv in het donker eens kijken of er vonken zichtbaar zijn tussen bobine en massa, en of bougiekabels en massa.
verder zou ik gewoon vertrouwen hebben in de auto, en applaudiseren als hij echt kapot gaat.
Zonder vertrouwen rijden is geen fun, en als het eindelijk kapot gaat, heb je tenminste de oorzaak gevonden, dus ook prettig….........,ja ok,,, je staat ff stil,,jammer dan ,,is vervelend, maar je gaat er niet dood aan.
mvgr wupke:
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Thanx Wup!
Ik maak de laatste tijd veel te veel korte ritjes, voor hetzelfde geld is het na mijn ritje naar NL weer voorbij.
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Vandaag is het gelukkig ( ) een stuk verergerd. Het komt ieder uur wel even voor, soms ernstig, soms een paar hikjes. Niet zo lekker omdat ik morgenavond in NL moet aakomen.
Ik heb een stukje met mijn garagist gereden en hij verdenkt de brandstofpomp.
Hij zei dat ie niet alles uit de computer kon uitlezen (vaag, maar wegens gebrekkig Duits aan beide kanten heb ik het maar aangenomen) en hij heeft me gevraagd om bij de dealer langs te gaan om de compu daar uit te laten lezen.
Ik vind zijn verdenking een beetje te dun om een nieuwe benzinepomp te kopen. Morgen maar even kijken hoe dit afloopt.
Groet,
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Met defect gisteren ruim 600 km gereden en het was best een drama. Soms bijna een uur zonder hikjes, maar soms ook wel 20 keer per uur. Vooral in de file of in druk verkeer erg vervelend.
Onderweg heb ik voldoende tijd gehad om te ontdekken hoe je hier het best mee om kan gaan. Als je blijft rollen slaat ie meestal niet meer aan, maar even kontakt uit en daarna weer aan, dan doet ie het meestal weer. Zo valt het op de snelweg meestal nauwelijks op… Soms verlies je wel een beetje snelheid maar je staat niet zomaar stil langs de kant.
Anyway, vandaag in Delft even bij Van Bemmelen langs gegaan.
Valt de toerenteller uit als de aandrijving wegvalt? Ja, dan is het de BDP sensor. Nee, dan is het waarschijnlijk de module. Bij mij was het een nee, en er is een nieuwe module in gestopt. De oude zat zonder warmteafvoerende pasta vast, dat vergrootte de kans dat het de module was want zo kan ie zijn warmte niet goed kwijt. Daarnaast wordt een falende module niet naar de comput duurgegeven en een falende BDP sensor wel.
Sindsdien pas 5 minuten gereden. Als ik zonder hikje in DE terugkom zal ik het melden! Bij voorbaat alvast een pluim voor Van Bemmelen dat dit even tussendoor kon
Groet,
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
dat zou mooi nieuws zijn!
maar euh, welke module is er nu vervangen ?
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
“De Module” is het stukje electronica dat tussen de BDP sensor en de bobine. Het heeft vast een formelere naam, maar bij Van Bemmelen was het “De Module”.
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Is dat niet het Hall-IC?
Groetjes Erik!