2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
V6 HDI in nieuwe C5
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 15 februari 2005 12:40 PM
  [ # 16 ]

ik ben het daar mee eens. Een XM is gewoon een klasse hoger dan de C5. Niet voor niets dat er een c6 komt.

De C5 is echt een hele hele fijne auto om te rijden maar een XM is gewoon net ff meer auto!

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 15 februari 2005 12:47 PM
  [ # 17 ]
Sep schreef:

ik ben het daar mee eens. Een XM is gewoon een klasse hoger dan de C5. Niet voor niets dat er een c6 komt.

De C5 is echt een hele hele fijne auto om te rijden maar een XM is gewoon net ff meer auto!

En waar is dat op gebaseerd dan? Luxe? Veiligheid? Afmetingen? Rijcomfort? Prijs? Ik zal niet zeggen dat de C5 de echte opvolger is, maar tot Geneve zal er toch echt geen andere top limousine zijn bij Citroën dan de C5.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 februari 2005 12:58 PM
  [ # 18 ]

Citroen heeft natuurlijk zijn gamma langzaam uitgebreid, maar ik ben het er mee eens dat een C5 geen opvolger is van de XM, en alleen omdat het momenteel de grootste Citroen is die leverbaar is, maakt het nog geen limousine. Ik zelf meerdere gevallen van heren die altijd de grootste citroen als leaseauto reden die overgestapt zijn op een ander merk omdat citroen verkopers ze probeerde wijs te maken dat de C5 de opvolger was van de XM, terwijl ie daar toch echt niet aan voldoet. Hij is gewoon niet geraffineerd en aanwezig genoeg om in de lijn van DS-CX-XM op te volgen. Dan maakt het niet zoveel meer uit waar ie precies een opvolger van is, als de C5 zich niet kan meten met de Legendarisches grandes berlines van Citroen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 15 februari 2005 12:59 PM
  [ # 19 ]

de c5 is een veel nieuwere en veilige auto. Ik denk dat het veel op gevoel gebaseerd is en niet op papier. Want op papier hoort de C5 de XM te verslaan.

Het is gewoon hoe de auto de markt in wordt gezet denk ik. De c5 is veel meer verkocht als opvolger van de Xantia dan van de XM.

Ja ik probeer het op papier te krijgen maar het is toch iets wat met de emoties bij een auto te maken heeft en wat daarmee dan ook tussen de oren zit.

Profiel  
 
zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 14-03-2004

Gepost: 16 februari 2005 10:04 PM
  [ # 20 ]

Bas schreef:

En waar is dat op gebaseerd dan? Luxe? Veiligheid? Afmetingen? Rijcomfort? Prijs? Ik zal niet zeggen dat de C5 de echte opvolger is, maar tot Geneve zal er toch echt geen andere top limousine zijn bij Citroën dan de C5.

De C5 kan bijvoorbeeld niet concureren met z’n groote landgenoten Peugeot 607 en Renault Vel Satus. Daarom komt de C6. M.a.w. Citroën kan op dit moment klanten in dit segment helpen. (waardoor sommige ook zijn overgestapt naar andere merken)
C5 is concurent van 407 en Laguna, waar hij goed mee kan concurenren.

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 17 februari 2005 10:48 AM
  [ # 21 ]
zx19d schreef:

De C5 kan bijvoorbeeld niet concureren met z’n groote landgenoten Peugeot 607 en Renault Vel Satus. Daarom komt de C6. M.a.w. Citroën kan op dit moment klanten in dit segment helpen. (waardoor sommige ook zijn overgestapt naar andere merken)
C5 is concurent van 407 en Laguna, waar hij goed mee kan concurenren.

Kijk, hier kan ik wat mee. Maar het ging eigenlijk om de vraag of ze de C5 uit zouden gaan rusten met de V6 HDI

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 17 februari 2005 11:26 AM
  [ # 22 ]

ik ben bang van niet want dan wordt de auto simpelweg te duur. een 2.0HDI exclusive loopt ook al tegen de 38 a 39.000 euro. En de best verkochte diesel is nu de 16hdi in de c5.

Het zou wel leuk zijn, en je weet natuurlijk maar nooit.

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 17 februari 2005 01:23 PM
  [ # 23 ]

Nou, ik weet niet waar jij je prijzen vandaan haalt maar een C5 2.0 HDI exclusive kost 35.740 Euro. Voor 38.000 Euro heb je een 2.2 Exclusive Automaat.

Ik heb de mijne gehaald voor 33.000 Euro dus dat valt nog wel mee hoor. Alleen heb ik een actie model, een difference II. Voor hetzelfde geld rijd je tegenwoordig alleen nog maar een Golf….......

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 17 februari 2005 02:16 PM
  [ # 24 ]

de nieuwe c5 break 2.0hdi exclusive kost 36.940
dan rijklaar kosten rond de 720 euro
metallic lak (gaan niet in een witte rijden) 520

tel maar op, en dan zit er nog geen navigatie bij.

dan weet je wel hoe duur een v6 hdi gaat worden. Het probleem is gewoon dat mensen dat liever wel aan duitse autos verspijkeren dan aan franse.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 17 februari 2005 02:22 PM
  [ # 25 ]

Als er een markt is voor auto’s als de Audi A4 V6 TDI, dan moet er toch ook een markt zijn voor zoiets lekkers als een C5 HDI V6? Zeker gezien de stijgende populariteit van diesel denk ik dat Citroen er goed aan zou doen om dit te overwegen.

Dan kan ik ‘m later lekker als occasie kopen!  Twisted Evil  Dus laat maar komen!

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 17 februari 2005 02:27 PM
  [ # 26 ]

ja 2e hands zijn ze goed om aan te schaffen.

bij het nieuwe type moeten ze ook weer een difference II toevoegen dat was een prachtige uitvoering.

Ik denk ook dat vooral publiek dat audi etc. koopt niet in een Citroën gezien wil worden. over het algemeen toch publiek wat een auto ziet als een verlenging van het geslachtsdeel.

Ik merk het in de showroom ook, als mensen met een golfje komen om in te ruilen op de c4 die mensen denken dat ze na een jaar of 5 onderhand nog de nieuwprijs krijgen.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 17 februari 2005 02:39 PM
  [ # 27 ]

Golf rijders zijn vaak calculerende autorijders. Die kijken puur naar de restwaarde van de auto na een x aantal jaren. Valt wel wat voor te zeggen, autorijden is tenslotte best duur, maar leuk is anders. Dus als een Golf rijder wat wil inruilen verwacht deze inderdaad vaak de hoofdprijs.  Confused

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 17 februari 2005 02:39 PM
  [ # 28 ]

ja of het is moederbedrijf Peugeot die niet meewerkt?

het zou wel de ultieme combinatie zijn. en een goed antwoord op het diesel geweld van de ooster buren.

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 17 februari 2005 02:46 PM
  [ # 29 ]

au, das 140pk?

das een 100.000 gulden tering voor een middenklasser eigenlijk

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 17 februari 2005 02:54 PM
  [ # 30 ]

duurrrrrrrrrr. ja die VW daar heb je nog wel eens een golf voor een hoop knaken en dan heb je nog niet een af-fabriek radio…

bij peugeot is de 607 2.7hdi vanaf 55.000 euro exl rijklaar en opties. is toch ook wel duur eigenlijk.

en de v6 benzine is 2000 euro goedkoper. als dat zo bij de c5 ook zou zijn dan moet het wel lukken met die diesel.

ja uitbrengen maar!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook