Totaal aantal Berichten: 194
- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Werken je achteruitrijlampen wel ? De parkeersensoren zitten hier ook op aangesloten.
Zo niet, zou je de stekker van de achteruitrijlichtschakelaar (4x woordwaarde) boven op de versnellingsbak eens moeten controleren ?
Deze is namelijk losgeweest toen ze de bak gedemonteerd hebben.
Als je het luchtfilter even verwijderd kan je er zo bij (ik geloof een grijze stekker, zo ff uit het hoofd).
Je kunt hem ook tijdelijk even doorverbinden, zodat de achteruitrijlichten gaan branden en de parkeersensoren aangaan.
Mijn parkeersensoren geven sinds een paar dagen ook ineens aan dat ze defect zijn! En ik kan ze in het menu ook niet (meer) uitschakelen! Dus continu de melding. Zekering eruit gehad, maar ook dat helpt niet. Terwijl gister het een hele tijd goed ging (geen melding) en ze soms ook gewoon wel werken (ondanks de melding). Eerste keer was gewoon plotseling tijdens het rijden. Ik heb de sensoren ook al schoongemaakt, dus vuil erop kan ook niet de oorzaak zijn. Ik heb wel het vermoeden dat het met de achteruitversnelling te maken heeft. Als ik die gebruik krijg ik acuut de melding! Maar ook als ik ‘m niet gebruik krijg ik ‘m (na verloop van tijd). En ik heb zowel voor als achter sensoren, dus vind maar eens uit waar het zit!
Nou, schiet mij maar lek! Toch maar eens langs de garage…
Oja, krijg ook altijd na ongeveer een half uurtje rijden de melding dat m’n bandenspanning normaal is, terwijl ik nu op winterbanden rijd en de garage in de computer de bandenspanningssensoren uit heeft gezet…
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Wel,
na alweer een olielekkage, maar dit keer wel de slangen van de vering (grrrr) en remschijven voor met blokken is ernog steeds niks verbeterd. Ze hebben nog eens goed gekeken en volgens de garage licht het aan de bedrading naar de sensoren toe. Er is geen Massa? Ben nu verhuisd en blij dat ik van de garage waarvan ik de naam niet meer zal noemen maar ze zitten in Almelo af ben.
Dus om een lang verhaal nog langer te maken, er is nog niks door de firma Wilmink gedaan, zij beweren dat het niet aan hun ligt, en probeer dan maar eens het tegendeel te bewijzen. Ondertussen parkeer ik nu gewoon weer op het oog, haha.
In ieder geval, alleen een fijne kerst gewenst en een voorspoedig en rijfijn 2008.
En mocht iemand nog tips hebben…..
@Geo: Op het moment dat de achteruitversnelling ingeschakeld wordt, dan worden de parkeersensoren achter geactiveerd. Zit er dus een defecte sensor of een bedradingsprobleem bij de sensoren achter, dan krijg je dus op dat moment een storingsmelding.
Meestal staat er dan ook een storing opgeslagen in de parkeerhulpcompter.
Dus mijn advies: gewoon even uit laten lezen.
Ik denk dat er gewoon een sensor defect is in dit geval.
@ deckers: heeft je auto een trekhaak?
de ene biep gevolgd door een tweede kan ook te maken hebben met de microswitch in de stekker van de trekhaak
Nothing moves you like a CITROEN
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek !
Klopt inderdaad, een van de achtersensoren (links) is defect, de zender zeiden ze. Iemand eenn id wat het kost? Bij het oude type was het rond de de 80 eu geloof ik. Heeft type 2 een andere sensor? Geloof dat het vervangen zelf weinig werk is, want dat kan van buitenaf…
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Is een ander onderdeelnummer voor de C5 type 2, maar ik schat dat de kosten ongeveer gelijk zijn.