zo, alle wielen zijn weer voorzien van nagelneue schijven van bosch en valeo met dito blokken.
Dat remt weer zoals het hoort, in doodse stilte.
Gelijk maar de linker handremkabel mee genomen. die was de laatste keer geknakt doordat de klauw omhoog is geklapt ops:
kosten… ergens tussen de 250 en 300 euries. valt goed mee dus.
Nu alleen nog ff nieuwe carterpan pakking en de keerringen van de linker aandrijfas. De adals laat ik nog ff zitten tot ik echt duidelijke signalen krijg van pensioen enzo.
auto laten keuren en dit jaar klaar voor zo’n 200 euro, nl nieuwe stabkogel en nieuwe voorbanden…....vind ik een meevaller, ik had eigenlijk een hele waslijst verwacht omdattie al een tijdje nie gekeurd was.
morgen ga ik naar een setje aftermarket velgen kijken voor 250 euro en een nieuwe antenne.
14 dec naar cypharse en daar verwacht ik ong. 150 euro…..
het is trouwens rustig bij cypharse….....ik kon al gelijk volgende week terecht !!!!!!
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
ronaldeponald schreef:
het is trouwens rustig bij cypharse….....ik kon al gelijk volgende week terecht !!!!!!
Geen wonder met die klantvriendelijkheid van hun.
Heb zeeer slechte ervaringen met hun en een XM.
( Zie klaagtopic en garage pluim topic)
ohw…...en die jongens werden op dit forum hoog aangeprijsd, zelf heb ik ook geen slechte ervaringen.
bij een citroen garagist bollen laten checken en prijs indicatie laten maken…..zou ong. 1000 euro gaan kosten om de xm naar behoren te laten veren
vervolgens was ik bij cypharse rond de 350 euro kwijt !
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
ronaldeponald schreef:ohw…...en die jongens werden op dit forum hoog aangeprijsd, zelf heb ik ook geen slechte ervaringen.
bij een citroen garagist bollen laten checken en prijs indicatie laten maken…..zou ong. 1000 euro gaan kosten om de xm naar behoren te laten veren
vervolgens was ik bij cypharse rond de 350 euro kwijt !
Je moet ook niet naar de dealer gaan.
Er zijn specialisten genoeg die het veel goedkoper doen.
Bollen en LHM vervangen is trouwens helemaal niet zo’n moeilijke klus als je een beetje handig bent , ku je veel geld mee besparen.
Dealers vragen er vaak zoveel geld voor omdat ze er te beroerd voor zijn om te gaan sleutelen aan oudere citroen’s.
citro dealer in H’sum geeft ze juist 15% korting in de werkplaats en er lopen nog ene paar ouwe knarren rond die weten hoe die dingen in elkaar zitten.
1000 euro voor weer goed veren is ook wat kort door de bocht zeg. Als ze alle bollen vernieuwen, echt nieuwe bollen , dan ben je de helft nog niet kwijt…
Chyparse is best klantvriendelijk, wat je niet moet vergeten is dat ze voornamelijk gericht zijn op de DS en wellicht wat CX spul. maar in ieder geval eigelijk alleen de veersystemen.
ronaldeponald schreef:ohw…...en die jongens werden op dit forum hoog aangeprijsd, zelf heb ik ook geen slechte ervaringen.
bij een citroen garagist bollen laten checken en prijs indicatie laten maken…..zou ong. 1000 euro gaan kosten om de xm naar behoren te laten veren
vervolgens was ik bij cypharse rond de 350 euro kwijt !
Ballentent indeed! Ben er een keer geweest, maar was nou niet bepaald onder de indruk van hun kunnen. En zodra ze hydractive horen slaan ze al helemaal dicht! Bollen schroeven kunnen ze goed, maar dat kan ik ook, en jij kan dat net zo goed
Xsara Coupe
ik vind “ballentent” wat ver gaan. Ze hebben echt wel verstand van de hydrauliek. Het punt is alleen dat wij een ander/uitgebreider soort hebben dan dat waar zij goed in zijn.
Dat is wat anders dan een ” ballentent”. Ik ben er altijd vriendelijk ontvangen en heb er prima uitleg gekregen.
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Misschien is ‘bollentent’ dan meer op z’n plaats ?
.
Ik heb trouwens goeie ervaringen met ze, ook qua vriendelijkheid. Maar mijn ervaring met hun stamt wel van 5 jaar terug.
Nu C5 tijger…
TCT tijger schreef:Misschien is ‘bollentent’ dan meer op z’n plaats ?
.
Ik heb trouwens goeie ervaringen met ze, ook qua vriendelijkheid. Maar mijn ervaring met hun stamt wel van 5 jaar terug.
Misschien dat t ook per monteur verschilt. Ik heb tijdens de meeting op de brug gestaan, maar er lag allemaal lhm en spoelolie over mn subframe ed, de auto lekte thuis aangekomen nog druppels spoelolie. Daarbij is er totaal niet gekeken naar de oorzaak van het veerprobleem.
Nee, ik ben niet bepaald tevreden…
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Xsara Coupe schreef:
Daarbij is er totaal niet gekeken naar de oorzaak van het veerprobleem.
Nee, ik ben niet bepaald tevreden…Xsara Coupe
Pff , ben ik dus niet de enigste.
Je zult er prima met een CX of DS heen kunnen gaan of voor onderdelen maar als het hydractief word sta je zo weer buiten.
Ga met de XM daar niet heen en zoek een andere garage/specialist.
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Xsara Coupe schreef:
Misschien dat t ook per monteur verschilt. Ik heb tijdens de meeting op de brug gestaan, maar er lag allemaal lhm en spoelolie over mn subframe ed, de auto lekte thuis aangekomen nog druppels spoelolie. Daarbij is er totaal niet gekeken naar de oorzaak van het veerprobleem.
Nee, ik ben niet bepaald tevreden…Xsara Coupe
Maar, heb je er toen niet gelijk wat van gezegd dan ? Of begrijp ik het misschien verkeerd ? Ik vraag altijd van alles, als ik denk dat er iets niet klopt dan vraag ik ernaar ?
Nu C5 tijger…
Toen was het enige wat er uit kwam: sja, das normaal…
Eh, ok. Als ik dit soort dingen bij mijn dealer laat doen komt ie schoon en niet lekkend terug!
De xm van remco stond later op de brug, gigantische plas lhm er onder. Werden al uitspraken gedaan van: stuurhuis lek, groot lhm lek. Bleek dat de monteur geen afsluitring op de bol had gedaan…
Ook geen toonpunt van vakwerk in mijn ogen..
1 foutje kan. Maar zoveel als ik zag wekt geen vertrouwen meer…
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Bollen en hydrauliek altijd laten doen door Citroville in Borculo. Nadeel is alleen dat je vaak ff moet wachten tot je terecht kunt.
Prima prijs en je mag altijd meekijken.
Domme vragen bestaan niet.
Hmmm, gisteren apk gehaald. Was even vergeten dat diesels duurder zijn. Rekent ie vervolgens ook nog 60e voor uitlijnen, ben ik verdomme 130e voor een apk kwijt! En tot overmaat van ramp (nouja, niet overdrijven) bleek dat het rommelen in het vooronder niet door de reactiestangen kwam, want die heb ik vervangen en nog steeds hoor ik zo nu en dan gerommel. Verder door zowel mijzelf als door de apk meneer geconstateerd dat er geen speling op de voortrein zit.
Hmmmm, nouja, maar afwachten wat de toekomst brengt.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!