18 van de 22
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
De GS van Waterman nieuwe pics pag.19
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 oktober 2007 07:15 PM
  [ # 256 ]

bij Ducati hebben ze dat ook om de Monster in de winter niet te laten bevriezen
nu heb je al een hoop keuze Smile

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 21 oktober 2007 09:52 PM
  [ # 257 ]
Blooper1963 schreef:

Hoe zit de oliekoeler op de motor?met slangen?
Anders is het simpel hoor: een magneetventiel,met de juiste doorlaatdiameter in de leiding installeren en de 12 volts spoel met een thermostaat bedienen,maar zo makkelijk zal het niet wezen zeker? Wink

helaas, die zit direct op het carter met 2 rubber pakkingringen ertussen, dus je zou ‘m met banjobouten en een leiding op een andere plaats moeten monteren of intern in de koeler een thermostaat plaatsen maar dat lijkt me ook geen makkelijke klus….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 oktober 2007 09:58 PM
  [ # 258 ]

Even zonder gekheid, is dit niet allemaal een beetje overdreven?
Ik bedoel, natuurlijk valt er een berg te optimaliseren aan dit heerlijk-karaktervolle blokje. Maar de marges binnen het blok zijn toch berekend om lager olietemperaturen? Een GS blok loopt bij normaal onderhoud en dagelijks gebruik ook gewoon 3 ton.
OK, het is een leuk project, maat ik zou mijn tijd liever steken in de conservering van de koets.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 oktober 2007 10:02 PM
  [ # 259 ]
patje74 schreef:

Even zonder gekheid, is dit niet allemaal een beetje overdreven?
Ik bedoel, natuurlijk valt er een berg te optimaliseren aan dit heerlijk-karaktervolle blokje. Maar de marges binnen het blok zijn toch berekend om lager olietemperaturen? Een GS blok loopt bij normaal onderhoud en dagelijks gebruik ook gewoon 3 ton.
OK, het is een leuk project, maat ik zou mijn tijd liever steken in de conservering van de koets.

Mee eens. Ik denk dat ik dus ook ga kiezen voor een simpele oplossing in de vorm van een afdek-plaatje o.i.d.
Het eerste wat nu op ‘t programma staat is de plaatsing van een 2e lpg stift. Om de bevriezing van de verdamper te voorkomen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 22 oktober 2007 02:54 AM
  [ # 260 ]

kom je ‘r nog een keer showen als ze af is?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 oktober 2007 02:58 AM
  [ # 261 ]
Evan schreef:

kom je ‘r nog een keer showen als ze af is?

Tuurlijk! Dat staat! Very Happy

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 22 oktober 2007 06:45 PM
  [ # 262 ]

mooi, ik hoop dat tegen die tijd de 1300 ook af is….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 317
Geregistreerd: 10-04-2007

Gepost: 23 oktober 2007 12:20 AM
  [ # 263 ]

Hee, Waterman moet je die vergrendel haken nog hebben of is het al gelukt? Laughing  had je namelijk een pb gestuurd maar weet niet of die aangekomen is

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 oktober 2007 03:42 PM
  [ # 264 ]
citrospeeds schreef:

Hee, Waterman moet je die vergrendel haken nog hebben of is het al gelukt? Laughing  had je namelijk een pb gestuurd maar weet niet of die aangekomen is

O ja! Graag!! Ik heb die haken zeker nodig…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 december 2007 12:20 PM
  [ # 265 ]

‘t is even stil rond de GS. ‘t ding doet ‘t gewoon heel erg goed, en gisteren hebben we de 80.000 km gehaald Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 december 2007 01:34 PM
  [ # 266 ]

Dat is vast niet de eerste keer dat de GS die km stand ziet Razz

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 december 2007 01:37 PM
  [ # 267 ]
Arjan Verkade schreef:

Dat is vast niet de eerste keer dat de GS die km stand ziet Razz

Mooi dus wel hé! Ik heb de boekjes! hahahaaa

En net de eerste montage spanrollen en distributieriemen vervangen. Dus…. bye

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 december 2007 01:39 PM
  [ # 268 ]

Haha, dat is niet verkeerd dan Wink

driemen hebben toch ook een maxleeftijd qua aantal jaren?
Daar was die dan wel flink overheen Shocked

Goed als je volledige history heb, dan had het er wel in moeten staan Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 december 2007 08:33 PM
  [ # 269 ]
Arjan Verkade schreef:

Haha, dat is niet verkeerd dan Wink

driemen hebben toch ook een maxleeftijd qua aantal jaren?
Daar was die dan wel flink overheen Shocked

Goed als je volledige history heb, dan had het er wel in moeten staan Wink

Ik geloof niet in vervangen na een X-aantal jaren. Gewoon rijden, en bij 80.000 vernieuwen. Ik heb overigens nergens in de historie van de GS kunnen vinden dat die riemen ooit eens vernieuwd waren, dus wat dat betreft heb je gelijk. Ik moet ook zeggen dat die originele riemen erg slap stonden, maar de spanrollen waren eigenlijk nog helemaal ok. Ik heb ze natuurlijk wél vernieuwd Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 december 2007 03:05 AM
  [ # 270 ]

Mijn riemen waren na 76.000km optisch best nog prima! En ik heb het vermoeden dat die ook nooit eerder vervangen waren. De spanrollen waren bij mij wel was smoezelig door roest aangetast en liepen niet helemaal soepeltjes meer.

Profiel  
 
 
18 van de 22
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook