Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Daar heeft vast al iemand eens over na gedacht:
Zou je een type 1 klokkespel in een type 2 BX gebouwd krijgen?
Als ik het zo zie, dan is de ouwe een stuk dikker als de nieuwe…
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Bedoel je dat je het klokkenwerk van een type 1 in het dashboard van een type 2 wilt proppen?
Dat zal je niet lukken, aangezien dat echt totaal anders is. Ik zal morgen eens wat foto’s plaatsen en dan zie je waarom….
Ik ben er al eens mee bezig geweest namelijk.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Ik bedoel inderdaad het stuk met de snelheidsmeter en de waarschuwingslampjes en zo.
Ik heb er een uit een type 1, en ook een klokkenhuis (die rugbybal waar het in zit) uit een type 2.
ik heb het eens naast elkaar gehouden, maar ik denk dat het te dik is.
Wellicht met wat Dremelen is het wel pas te maken, maar dan staat het in een verkeerde hoek…
Enniewee, als je er fotos van hebt, graag!
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Ik heb eens een type 1 klokkenwerk in een type 2 dashboard proberen te proppen. Dat lukte niet, omdat de afmeting volledig anders zijn. Het grootste probleem is dat het type 1 klokkenwerk erg naar achteren leunt, terwijl het type 2/3 klokkenwerk juist naar voren toe leunt.
De volgende foto’s spreken voor zichzelf:
PS: In jouw onderschrift zie ik staan: “Dyane6 ‘90”, wat me stug lijkt. De Dyane is namelijk gebouwd tot en met 1983. En hoe kan je een BX 19 TZD uit 1987 hebben, terwijl ie pas vanaf oktober 1989 op de markt is gekomen?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
XBXG schreef:
PS: In jouw onderschrift zie ik staan: “Dyane6 ‘90”, wat me stug lijkt. De Dyane is namelijk gebouwd tot en met 1983. En hoe kan je een BX 19 TZD uit 1987 hebben, terwijl ie pas vanaf oktober 1989 op de markt is gekomen?
Waarom zetten ze die 8 en die 9 nou zo dicht bij elkaar op het toetsenbord heh?
Geen idee hoe dat kan met die TZD: op het gelijkvormigheidsbewijs staat dat het een ‘87er is…
Misschien omdat het een Bels is?
Ik denk niet dat het een “omgekatte” versie is.
Er zit CV op, ruitenwisser op de achterklep, elektrieke ramen voor en achter en een schuifdak (af fabriek).
Gek genoeg zat er geen afstandsbediening op de CV, en geen automatisch linker voorraam bediening. (nu wel, uit de ‘90 Turbo R.I.P.)
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Bedankt voor de fotos: Inderdaad, dat gaat zo nooit passen.
De hoek is verkeerd, en aan de achterkant steekt het heel verkeerd uit.
Ik heb een versie met toerenteller, die zit in dat stuk onderaan naast die 4 lampjes.
Ik zal eens kijken hoe het uitkomt als dat er af is.
ik heb een diesel met toerenteller toch altijd al een beetje mal gevonden…
Ik moet binnenkort toch lampjes van het klokkenspel vervangen.
Dan zal ik gelijk eens kijken of de snelheidsmeter eigenlijk wel werkt!
Lijkt me cruciaal voor het slagen van zo’n project.
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
The plot thickens! (vrij naar Sherlock H.)
Het napluizen van de papieren leert dat het een tRd is.
De vorige eigenaar zegt dat hij er een keer een achterklep van de sloop op heeft gezet, vandaar het andere plaatje.
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Ik ben ‘n jaar geleden eens bezig geweest met het bouwen van een digitale unit (van een digit) in een progress. Zou helemaal uniek zijn geweest maar ook hiero…..helaas, dat gaat echt niet lukken.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
JanvB schreef:Ik moet binnenkort toch lampjes van het klokkenspel vervangen.
Dan zal ik gelijk eens kijken of de snelheidsmeter eigenlijk wel werkt!
Lijkt me cruciaal voor het slagen van zo’n project.
Wat me ook cruciaal lijkt, is het feit of de stekkers van jouw kabelboom passen op een type 1 klokkenwerk…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ach, dat is een kwestie van uitzoeken en solderen. Het pasmaken in het dashbord lijkt me een grotere uitdaging.
Eveneens ben ik tevens ook.
XBXG schreef:
Lijkt dat nou maar zou?
Komen de onderste bevestegingssteuntjes overeen qua maat?
Ja/nee : :
Misschien zou je dan de behuizing van de serie 2 weg kunnen laten
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
waarom niet heel type 1 dash erin
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Kun je net zo goed meteen een serie 1 kopen
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
eigenwijs als ik ben, ligt er hier nu een type 1 en een type 2 klokkenspel in onderdelen op de keukentafel….
Ik heb uitgemeten dat, als je de toerenteller op de plek van de snelheidsmeter zet, dat de digiloge snelheidsmeter en de dagteller met odometer precies op de plek van de toerenteller en de temperatuur lampjes past.
Morgen is het koopzondag in Eindhoven, even kijken of er Dremels in de aambieding zijn!
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Hou ons op de hoogte!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Kijk, mensen kunnen dan wel zeggen dat je dan gewoon een BX type 1 moet kopen. Als je echter een type 2/3 hebt, is zo’n project juist hartstikke leuk.
Ik was zelf ook van plan om het een en ander te gaan knippen in het type 1 klokkenwerk. Alles wat je niet nodig hebt, kun je ervan af zagen, zodat het wél in de type 2/3 houder past.
Ik ben benieuwd hoever je bent gekomen op de keukentafel.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX