Ben op zoek naar een revisieset nokkenassen voor mijn XM 24V
Schijnt nergens meer leverbaar te zijn.
Organummer voor de 6000, dat is het probleem. Eind 91 is er een modificatie doorgevoerd waardoor de slijtage minder was. Daarvoor is wel van alles te krijgen maar dus niet voor de 1e serie 24V, niet gemodificeerd.
Iemand tips?
oh ja, klik op link voor blik op leuke aankoop
Ander blok : Marco heeft er nog 1 liggen, die erg mooi loopt.
geen optie, wil dit blok houden met 113.000 km origineel.
Auto is getaxeerd op 8500 onder meer vanwege mooie staat en originaliteit. Ga daar niet een ander blok inhangen.
Loopt verder goed, maar begint te tikken, kwaaltje van deze 1e 24v’s
begrijp ik dat je nu op zoek bent naar een NIET gemodificeerde nokkenas ?
Overigens, de tip van C2 is zo gek nog niet. Heb je gelijk wat reserve spul.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2253.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
semi ontopic;
Wat een mooie peus is dat! ik heb nog getwijfeld om er 1 te kopen voordat in de citroen mood kwam.
Hoe is het met de roest??? Op de foto lijkt het langs de randjes wat rood te zijn
eXaMple schreef:semi ontopic;
Wat een mooie peus is dat! ik heb nog getwijfeld om er 1 te kopen voordat in de citroen mood kwam.
Hoe is het met de roest??? Op de foto lijkt het langs de randjes wat rood te zijn
Reply semi-topic
Leuk is ie toch?
Zit wat oppervlakte roest, is wel getectyleerd enige jaren terug, maar komen wat plekjes her en der.
gompy58 schreef:begrijp ik dat je nu op zoek bent naar een NIET gemodificeerde nokkenas ?
Overigens, de tip van C2 is zo gek nog niet. Heb je gelijk wat reserve spul.
Ik ben op zoek naar nieuw spul, maar is tot op heden niet te krijgen/vinden.
Wil geen 2e hands blok met veel meer km’s
ok, nieuw dus, maar dus ook een NIET gemodificeerde as????
Je kunt er toch gewoon een gemodificeerde as in proppen ? of ben ik nu blond????
volgens mij is de modificatie mbt klepstoters etc. en is e.e.a. niet zomaar overzetbaar op het oude type.
Wie weet het wel?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7830.jpg)
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Staat allemaal vrij goed beschreven in de Hussek. Is de enige manualwaar ik wijzer van ben geworden. Zo uit mijn hoofd: mod kreeg alu tuimelaars, andere diameter stoters, ceramische stotervlakken en andere nokkenassen. Kortom: als je daar toe over wilt gaan: complete mod-koppen erop zetten denk ik.
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/default_set/spongebob.gif)
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ik heb ook 1 van de eerste 24v’s (1990) staan waar eea achteraf dus is gemodificeerd.
Gezien in mijn andere auto een volledig gereviseerd blok met 90000Km zit (20000 vanaf revisie) heb ik de andere auto als basis genomen.
Ik zou het blok ook niet veranderen….. 280K is gewoon veel en het betreft een serie 2 blok. Deze heeft een andere computer en kabelbundel.
Je zult de nokkenassen moeten vervangen, als ze al tikken ben je al te laat…. Je zou mijn blokje kunnen kopen voor weinig en gemodificeerde zaken kunnen overzetten op jouw blok. Als het nieuw nog te krijgen is zou dat de voorkeur hebben.
Domme vragen bestaan niet.
Simmetje schreef:Ik heb ook 1 van de eerste 24v’s (1990) staan waar eea achteraf dus is gemodificeerd.
Gezien in mijn andere auto een volledig gereviseerd blok met 90000Km zit (20000 vanaf revisie) heb ik de andere auto als basis genomen.
Ik zou het blok ook niet veranderen….. 280K is gewoon veel en het betreft een serie 2 blok. Deze heeft een andere computer en kabelbundel.
Je zult de nokkenassen moeten vervangen, als ze al tikken ben je al te laat…. Je zou mijn blokje kunnen kopen voor weinig en gemodificeerde zaken kunnen overzetten op jouw blok. Als het nieuw nog te krijgen is zou dat de voorkeur hebben.
Blok heeft waarschijnlijk die 280k niet gelopen en loopt werkelijk als nieuw. Geen tikje of raar iets te horen. Trekt zeer vloeiend door en loopt ongelooflijk rustig stationair, iets wat er nog al is aan wil schorten bij een prv blok
Wel is het zo dat het een serie 2 is, dus een van de weinigen met de kleinere cilinderinhoud…
Xsara Coupe
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/default_set/spongebob.gif)
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ik zou me ook niet verbazen als ie gewoon de 280K heeft gelopen hoor… Vriend van mij heeft een Xantia die 260K gelopen heeft met de ES9J4 (die ook in jouw auto zit) en die loopt ook als nieuw.
Maar, een revisie kan natuurlijk ook. En vaak loopt een gereviseerd blok nog mooier als een nieuwe. Blok van mijn XM is abslouut de mooist lopende 24v die ik ooit heb gezien/bereden.
Kilometerstand van een PRV blok kun je overigens redelijk eenvoudig checken, als de motor loopt trek je de oliedop er af. Je ziet dan de automatische spanner van de balansaskettingen zitten. Als het staafje nog maar een klein stukje door het gaatje zit, dan heeft ie er flink wat kilometers op zitten. Heetf het staafje nog zo’n 5 centimeter over, dan weet je dat het blok inderdaad weinig ervaring heeft.
Domme vragen bestaan niet.