Xantia 3.0 V6 HD pomp
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 30-11-2004

Gepost: 30 november 2007 05:53 PM

Beetje jammer mijn HD pomp lekt.
voor de v6 kenners als je voor de auto staat (met de kap omhoog uiteraard) dan zit links voor de olie pijl stok. Links van de olie pijl stok zie je een paar metale HD leidingen lopen vanaf daar naar beneden zie je dat er LHM vrij gekomen is. En het is te veel om het op zweet plekken af te schuiven mede omdat er ook druppels op de grond liggen. Nu hou ik mijn hart vast voor de kosten. Iemand een idee?
Eventueel een gereviseerde pomp inclusief inbouwen. Zelf ben ik niet zo handig en ik heb de ruimte en het gereedschap niet.
Omgeving Wageningen.
Ik kan er nog wel mee door rijden want hij verliest druppels gewijs LHM. Maar wil het zeker wel gemaakt hebben.

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 02 december 2007 02:08 AM
  [ # 1 ]

Dit is een echt V6 euvel. Meegemaakt bij mijn XM V6 24v met de nieuwe 24v motor en dus ook de nieuwe pomp, en bij een Xantia V6. Ook heeft er in de AE (clubblad van de xm club) al een stuk over de HD pomp van de 24v gestaan en hoe snel de dealer naar een nieuwe pomp grijpt.

Mijn dealer adviseerde mij alle rubbers in en aan de pomp te vervangen. Is een uurtje werk en 10 euro aan materiaal.

Rubbers kun je bij de dealer bestellen.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 30-11-2004

Gepost: 02 december 2007 02:50 AM
  [ # 2 ]

dat klinkt hoop vol nu nog iemand die dat voor mij kan doen haha. Ik heb inderdaad het idee dat het gewoon een of ander seal rubbertje is. De pomp zelf werkt namelijk gewoon goed niks mis mee

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook