2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
winters brandstof verbruik ?
huizing
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 14-08-2005

Gepost: 30 november 2007 01:15 AM
  [ # 16 ]
Ries schreef:

Crap, koude lucht is dikker waardoor de automobiel meer energie nodig heeft om zich er door te persen.

Is waar..maar je zit ook nog met de windrichting en kracht.. S;winters waait het vaker en harder dan zomers.

ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 30 november 2007 10:01 AM
  [ # 17 ]
Ries schreef:

Crap, koude lucht is dikker waardoor de automobiel meer energie nodig heeft om zich er door te persen.

Om het nou meteen als crap te bestempelen ? Het is toch onderbouwd?
Wie zegt dat er maar 1 iemand tegelijk kan hebben.

mkatgert geeft tenminste nog een onderbouwing, en ik denk dat het niet OF OF is maar in dit geval EN EN

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 30 november 2007 07:25 PM
  [ # 18 ]
Ries schreef:

Crap, koude lucht is dikker waardoor de automobiel meer energie nodig heeft om zich er door te persen.

En bij koude, vochtige lucht (wat koude lucht boven het vriespunt vaak ook is) presteert je motor beter Wink dus dat compenseert weer enigzins! Ik gok dat de winterbanden het verschil maken, deze hebben (los van de staat van je vorige banden) meer grip bij deze weersomstandigheden en meer grip = meer rolweerstand. Logisch gevolg.

En ja, dan zijn er nog andere kleine of verwaarloosbare factoren die een rol spelen.

Groetjes Erik!

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 01 december 2007 04:24 PM
  [ # 19 ]

Ik heb m’n 2.1TD nog niet zo lang, maar rijd een ruime 1:17 ook met de hele koude week een paar weken terug. Ik tank 1x per week altijd zo’n 1050 a 1100 km.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 01 december 2007 08:53 PM
  [ # 20 ]
_Razkin_ schreef:

Ik heb m’n 2.1TD nog niet zo lang, maar rijd een ruime 1:17 ook met de hele koude week een paar weken terug. Ik tank 1x per week altijd zo’n 1050 a 1100 km.

1:17 ?? en dan is je tank tegen leeg bij 1100 km ?

Dat zou betekenen dat je een tank hebt van ongeveer 65 liter… Als er een 90 liter in je tank gaat wat geloof ik wel redelijk normaal is, dan moet je over de 1500 km kunnen komen met 1:17….

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 01 december 2007 10:10 PM
  [ # 21 ]

Tank is dan nog niet leeg Wink Ik tank gewoon 1x per week, beetje een gewoonte geworden…

Profiel  
 
Hans01
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 29-12-2005

- C5 PT 180 Shine
Gepost: 02 december 2007 09:24 PM
  [ # 22 ]

Jongens, who cares wat de auto verbruikt Wink
Een XM lust voor het type auto gewoon een bescheiden slokje en zelfs bij een luchtdichtheid van 0 (voorzover dat kan, maar ik ben leek Very Happy ) bepaalt je rechtervoet voornamelijk het verbruik. Om nog maar te zwijgen van een rondje Den Haag in de avondspits.
Zolang ik tussen de 800-en 900 km met regelmatig de aanhanger erachter een brandend lampje krijg voorgeschoteld ben ik heppie Laughing  Betekent ongeveer 1:10 en da’s altijd nog zuiniger dan onze Grand Vitara, die heeft geen automaat, geen turbo en is ruim 200 kilo lichter. OK, wel met de stroomlijn van een gasbetonblok zo ongeveer, maar je kunt niet alles hebben Wink
Voltanken als-ie bijna leeg is doet nou eenmaal zeer….maar dat ben je na een paar tellen zweven alweer vergeten, toch?

Groet,
Hans

Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 02 december 2007 10:33 PM
  [ # 23 ]
Hans01 schreef:

Voltanken als-ie bijna leeg is doet nou eenmaal zeer….maar dat ben je na een paar tellen zweven alweer vergeten, toch?


das dan idd ook wel weer waar…. het voordeel van die grote tank vind ik dan ook weer dat het maar af en toe pijn doet.

Hoewel, de eerste keer xm tanken zal ik niet vergeten. Ik was een zx gewend die met 50 euro (toen nog) vol zat.

Ik had de XM opgehaald in Amsterdam bij Example. kwam in Utrecht en dacht ff tanken. 50 euroes erin en rijden weer. Mijn passagier begon te lachen toen ik wat bedrempeld naar de brandstof meter keek… die kwam net op de helft…. Surprisedops:  Confused

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 05 december 2007 02:38 PM
  [ # 24 ]

Ja, de eerste keer tanken ...... Ik keek onder de auto of er misschien een lek zat Laughing

Maar dat extra verbruik is echt te verklaren door je winterrubbers hoor Gompy. Deze zijn zachter om meer grip te hebben. Hierdoor heb je ook een hogere rolweerstand. Kost wat, hebbie wat.
En vergeet niet dat je met je licht aan rijdt. Kost ook weer extra.

Groeten
Paul

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 05 december 2007 03:32 PM
  [ # 25 ]

iedereen rijdt toch altijd met licht aan?:P

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 05 december 2007 03:46 PM
  [ # 26 ]

Ja Matthijs, ik in ieder geval wel, maar dat wil nog niet zeggen dat Gompy dat ook doet Wink

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 05 december 2007 07:00 PM
  [ # 27 ]

Daar ben ik wel wat jaloers op, 1 op 17!  Shocked

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 december 2007 08:36 PM
  [ # 28 ]
Paul Cornelisse schreef:

Ja Matthijs, ik in ieder geval wel, maar dat wil nog niet zeggen dat Gompy dat ook doet Wink

standaard…..

ga wel ff kijken of ik dat blijf doen na komend weekeinde met xenon erin.

Die lampjes kosten 50 eurie per stuk bij vervanging Confused

Profiel  
 
stefaan5089
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1142
Geregistreerd: 22-05-2007

Gepost: 05 december 2007 11:13 PM
  [ # 29 ]

Beïnvloed het verschil tussen winterdiesel en zomerdiesel ook het verbruik?

C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
      AX 1.0 Tonic ‘95

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 06 december 2007 12:04 PM
  [ # 30 ]
gompy58 schreef:
Paul Cornelisse schreef:

Ja Matthijs, ik in ieder geval wel, maar dat wil nog niet zeggen dat Gompy dat ook doet Wink

standaard…..

ga wel ff kijken of ik dat blijf doen na komend weekeinde met xenon erin.

Die lampjes kosten 50 eurie per stuk bij vervanging Confused

Maar die lampies gaan wel een stuk langer mee

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook