na 3x met de Xsara wint Seb Loeb in zijn C4 een record-aantal van vier WRC titels op rij:
http://www.wrc.com/page/StageTimes/0,,10111~200708,00.html
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Seb
komt ie gelijk met makkinen, die er ook vier op rij behaald heeft.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooiiiiii
Die is weer binnen
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
inderdaad prachtig nieuws, jammer dat Ford kampioen bij de merken geworden is…
en nu maar afwachten wie er volgend jaar voor de teams gaan rijden:
Bij Ford gaat Gronholm stoppen, en ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld Petter Solberg jarenlang bij Subaru blijft…
Ook bij Citroen vraag ik me af wie de 2e rijder zal gaan worden…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Gezien de progressie van Sordo, zie ik geen reden om een andere 2e rijder te nemen. Vergeet niet dat hij Junior WRC kampioen was in 2005 (C2)
Hij is nog jong (24), dat kon je vorig jaar echt goed merken, dit jaar is hij al veel constanter. Hij was nog net niet goed genoeg om Seb te helpen ook het constructeurs-kampioenschap binnen te halen voor Citroën, maar dat zal volgend jaar weer anders liggen. Vooral ook omdat Grönholm stopt en Ford hem ook niet zo maar vervangt. Toen Citroën wel de constructeurstitel haalde was dat vooral op de suprematie van Seb.
Tenslotte is het zo dat Citroën het talent Loeb ook zelf ontwikkeld heeft, dus dat zullen ze ook met Sordo willen doen.
Het is van groter belang wie Fréquelin opvolgt, als teammanager.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:..Vooral ook omdat Grönholm stopt en Ford hem ook niet zo maar vervangt. Toen Citroën wel de constructeurstitel haalde was dat vooral op de suprematie van Seb.
Tenslotte is het zo dat Citroën het talent Loeb ook zelf ontwikkeld heeft, dus dat zullen ze ook met Sordo willen doen.
Grote kans dat bij Ford Jari-Matti Latvala gaat doorschuiven naast Hirvonen (die ook al 99 punten bij elkaar heeft gereden). Latvala kent de Focus door zijn inzet bij het Stobart VK-Ford team (feitelijk toch het 2e M-Sport-team) en heeft zeer nette prestaties neergezet met een ‘oudere’ specificatie wagen. Zal niet direct een titelkandidaat zijn, maar wel in staat om volgend jaar enkele wedstrijden te winnen.
Om de één of andere reden ben ik niet heel erg de indruk van Sordo. Hij is stabieler dan Duval was en brengt de auto wel aan de finish, maar het puntenverschil met de 2e Ford is toch wel fors aan het einde van het seizoen. Hopelijk vind ie meer aansluiting bij Loeb volgend jaar.
Als de nieuwe Impreza ook in staat is om het tempo van de kop bij te houden, zou een nog een spannend en leuk seizoen kunnen opleveren in 2008.
Het is van groter belang wie Fréquelin opvolgt, als teammanager.
Dat is twee weken terug al bekend gemaakt: Olivier Quesnel.
Citroen’s sportbaas Guy Fréquelin stapt op
Thursday, 8 November 2007
Citroën maakte vandaag bekend dat Guy Fréquelin terug zal treden als sportbaas. Na een lange carrière welk geheel in het teken stond van de gemotoriseerde sport, heeft Fréquelin besloten dat het welletjes is en dat hij met pensioen wil.Met ingang van 1 januari volgend jaar zal Olivier Quesnel het roer van Fréquelin overnemen. Al voor de feitelijke overdracht zal Quesnel meelopen met het team en dus ook aanwezig zijn tijdens de Rally Ireland, de laatste ronde van het wereldkampioenschap van 2007.
Olivier Quesnel
De voor de buitenwereld welhaast onbekende Olivier Quesnel heft eveneens een belangrijke rol gespeeld in de motorsport industrie. Nadat hij manager was van Formule 1 piloot Patrick Tambay, sloeg hij in 1978 af richting actieve autosport waar hij aan het hoofd kwam te staan van het Simca Racing Team, een plek die hij verliet om onder leiding van Jean Todt de start mee te maken van Peugeot Sport.In 1988 formeerde hij zijn eigen team - METAL 5 – waarbij samenwerkte met rijders als Jean-Pierre Malcher en Bruno Saby. Dankzij zijn grote passie voor motorsport verzamelde hij door de jaren heen een ongelooflijke verzameling Groep B wagens bij elkaar. De laatste 23 jaar was Olivier Quesnel werkzaam als tweede man bij de ‘Hommel’ pers groep, een bedrijf dat zich speciaal richt op de automotive industrie.