12 van de 38
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
2d: Xsara HDi Exclusive (deel één)
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 26 november 2007 11:58 AM
  [ # 166 ]

Afgelopen zaterdag ben ik even flink aan het gassen geweest om de boel weer een beetje los te draaien. De laatste tijd heb ik veel korte stukken gereden waarbij de auto niet echt warm wordt, terwijl ik tijdens de langere snelwegritten nauwelijks boven de 2500 toeren ben gekomen.

Nadat ik een halfuur over provinciale wegen en in de stad warm heb gereden een lege A50 op gedraaid en even de teugels gevierd. Na ‘m in de vierde versnelling door te hebben getrokken naar 170 (harder wil ze niet) in vijfde door naar 180 ongeveer. Je merkt dat zelfs dan er nog best puf inzit. bij 195 is de koek echt op.

Vervolgens over een behoorlijk bochtig traject gereden waarbij ik met name in tweede en derde versnelling heb doorgetrokken, een enkele keer tot ongeveer 5300 toeren. Terwijl tijdens die exercities het verbruik volgens de computer oploopt tot een fijne 1 op 4 loopt ze daarna met 80 in vijfde versnelling (op de cruise) een bescheiden 1 op 25 Cool

Sinds een maandje rijd ik ook weer op gewone diesel en dus niet meer op de premium producten. Qua rijden merk ik niet dat het minder goed vooruit gaat en ook merkbaar onzuiniger is het niet, ondanks dat ik inmiddels op winterbanden rijd. Wel gaat er de volgende tankbeurt een flesje injectorcleaner in. Voorlopig dus gewoon ordinaire Shell/Total/BP diesel, maar niet het twijfelachtige spul van de witte pomp.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 november 2007 09:23 PM
  [ # 167 ]

Bij die computer heb ik mij twijfels in hoeverre dat klopt Wink

Ik heb ook wel eens met een 1.6 16v gehad dat hij ongeveer het zelfde verbruik aangeeft tijdens het flink optrekken. Volgens mij gokt die dan maar wat Razz

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 26 november 2007 09:28 PM
  [ # 168 ]

5300 toeren Shocked is dat niet veel voor een diesel?

 

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 november 2007 12:26 AM
  [ # 169 ]

Zit er geen begrenzer op zo’n auto?

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 27 november 2007 12:57 AM
  [ # 170 ]

Hmm. Ik zou verwachten dat er ergens wel een begrenzer in zit, maar die 5300 gaf hij toch echt aan. Normaal gesproken gaat een diesel nooit over zijn maximale vermogen heen qua toeren omdat dan het koppel niet toereikend is. Zo liep hij in z’n vier ongeveer 4400 toeren (z’n maximum vermogen) en wilde hij niet harder terwijl in twee 5300 toeren haalbaar was. Toch zal er rond dat toerental echt wel een begrenzer gaan meespelen voor het geval je - om wat voor reden dan ook - onbelast zoveel toeren gaat maken.

Ik hoop trouwens wel dat duidelijk is dat ik dit soort geintjes zeer zelden doe en ook alleen met een door- en doorverwarmde motor. Laughing

En een halve minuut stationair laten draaien mocht je vlak voor het einde van een rit nog even flink geragd hebben. Dat vindt de turbo wel fijn, om even uit te mogen spinnen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 november 2007 10:10 AM
  [ # 171 ]

Altijd even uit laten spinnen ongeacht of je haar op de staart hebt getrapt of niet. Daarmee loopt ook de temperatuur wat rustiger terug van de blok. Vinden ze ook prettig.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 december 2007 06:47 PM
  [ # 172 ]

Potverdikkie ik trap bij het inparkeren mijn koppeling in.. KNAK zegt ie. Pedaal blijft op de bodem.. En ik kon nergens meer naartoe. Waarschijnlijk een nieuw koppelingskabeltje dan maar.. hopelijk.  Rolling Eyes

Hij staat nu bij mijn ouders voor in de straat. Vanavond neem ik dan maar de blauwe Xantia mee, en dan kan mijn microlimo in de garage staan. Ik denk dat ik dus maandag maar vrij neem en uit ga zoeken of de lokale concessiehouder van Citroën (Gaspard Turnhout) mij uit de brand kan helpen.

Wist niet dat je met die nieuwerwetse auto’s ook al een ANWB-lidmaatschap moet hebben.  Rolling Eyes

Het verklaart overigens wel waarom die koppeling altijd al zo stroef ging.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jalu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 01 december 2007 08:11 PM
  [ # 173 ]
DigiDaan schreef:

Afgelopen zaterdag ben ik even flink aan het gassen geweest om de boel weer een beetje los te draaien. De laatste tijd heb ik veel korte stukken gereden waarbij de auto niet echt warm wordt, terwijl ik tijdens de langere snelwegritten nauwelijks boven de 2500 toeren ben gekomen.

Nadat ik een halfuur over provinciale wegen en in de stad warm heb gereden een lege A50 op gedraaid en even de teugels gevierd. Na ‘m in de vierde versnelling door te hebben getrokken naar 170 (harder wil ze niet) in vijfde door naar 180 ongeveer. Je merkt dat zelfs dan er nog best puf inzit. bij 195 is de koek echt op.

Hmm, dat haal ik met mijn Xantia HDI 80 kW ook, op de teller zelfs ruim boven de 200. Je zou denken dat een Xsara lichter is en dus wel wat sneller zou gaan, klaarblijkelijk een andere(kortere) 5e versnelling? Overigens doe ik zoiets enkel in Duitsland zonder gevaar voor mijn rijbewijs en heb ik daar dus wel echt de ruimte, en da’s ook wel nodig want boven de 180 wordt het allemaal wel wat minder makkelijk.

Blijft desondanks een heel fijn aggregaat, die HDi…

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 01 december 2007 10:01 PM
  [ # 174 ]
DigiDaan schreef:

Potverdikkie ik trap bij het inparkeren mijn koppeling in.. KNAK zegt ie. Pedaal blijft op de bodem.. En ik kon nergens meer naartoe. Waarschijnlijk een nieuw koppelingskabeltje dan maar.. hopelijk.  Rolling Eyes

Hij staat nu bij mijn ouders voor in de straat. Vanavond neem ik dan maar de blauwe Xantia mee, en dan kan mijn microlimo in de garage staan. Ik denk dat ik dus maandag maar vrij neem en uit ga zoeken of de lokale concessiehouder van Citroën (Gaspard Turnhout) mij uit de brand kan helpen.

Wist niet dat je met die nieuwerwetse auto’s ook al een ANWB-lidmaatschap moet hebben.  Rolling Eyes

Het verklaart overigens wel waarom die koppeling altijd al zo stroef ging.

Koppelingkabel gesprongen bij jouw?

Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 02 december 2007 02:36 PM
  [ # 175 ]
Jalu schreef:

Je zou denken dat een Xsara lichter is en dus wel wat sneller zou gaan, klaarblijkelijk een andere(kortere) 5e versnelling?

De Xantia HDi 80kW heeft een andere bak, dus het zou inderdaad best kunnen dat de verhoudingen iets anders zijn. Ik denk echter eerder dat de Xantia net dat kleine beetje meer stroomlijn heeft. De topsnelheid wordt met name bepaald door de rolweerstand en luchtweerstand, het gewicht heeft daar niet zoveel invloed op.

GWHENDRIKS schreef:

Koppelingkabel gesprongen bij jouw?

Nog geen idee eigenlijk.. Maar daar komen we snel genoeg achter.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 december 2007 08:51 PM
  [ # 176 ]
Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 02 december 2007 09:00 PM
  [ # 177 ]

Toch eens kijken of je fouten in die carbase database kunt aangeven ergens. Er zitten veel vaudten in, met name in de accessoirelijst..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 december 2007 09:06 PM
  [ # 178 ]

Ja die accessoirelijst klopt niet altijd nee Wink

Maar volgens mij zijn die topsnelheden en 0-100 tijden wel redelijk up to date.
Deze info is natuurlijk ook vaak in andere folders e.d. terug te vinden Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 december 2007 07:43 PM
  [ # 179 ]

Zo. Vanmiddag is Wupke even meegeweest naar Turnhout om te kijken naar het koppelingspedaal. Al gauw bleek, zoals ik al vermoedde aan de hand van deze tekening:

Dat onderdeeltje 8 kapot moest wezen. Het is een kunststof stangetje dat de koppelingskabel middels een kantelbare verbinding aan het pedaal bevestigt:

Het witte stukje kunststof is de eigenlijke pen die het stangetje met het pedaal verbindt. Ik vind het op z’n zachtst gezegd frappant dat dit niet van staal is, maar goed.

Hier een stukje pen en stang:

Na dat we dit vastgesteld hadden even een bakje koffie gedaan en toen naar garage Gaspar gegaan, alwaar een nieuwe koppelingskabel (gelijk ook maar effe doen) en stangetje gewoon op voorraad lagen. Wel e75,25 mogen afrekenen..

Vervolgens de boel weer gemonteerd - overigens moest daarvoor accu, accubak en luchtfilterhuis verwijderd worden - en ik kan weer rijden!

Voor bewezen diensten heb ik Big Blue afgetankt met een paar liter Belse Naft en konden we (na nog een bak koffie) weer huiswaarts.

Last but not least, we zijn er nu achter dat de blauwe bollenkar dringend aan een hydro-beurtje toe is, maar dat komt te zijner tijd wel.

Ik tuf weer vrolijk rond dus! Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 03 december 2007 07:47 PM
  [ # 180 ]

Kijk aan weer een vrolijke klant, Cool  koppelt ze nu ook ligter? Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
 
12 van de 38
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook