Vergis je daar niet in, het grote spul is allemaal Diesel-Elektrisch
Ah, dus 0 tot 100km/uur in hoeveel seconden?
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Bixie schreef:Ah, dus 0 tot 100km/uur in hoeveel seconden?
houd eens op met je onzin, en ga liever tonnage tegen PKs berekenen.
een schip vergelijken tegen een auto? tja waar slaat dat nou op?
auto’s is kinderspel, scheepvaart /techniek, is a whole different kind of bissnis…
mvgr wupke
there’s no business like scheepsbiscuits
weet ik toch
all in good fun
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Bixie schreef:there’s no business like scheepsbiscuits
weet ik toch
all in good fun
er is weinig lolligs aan als je weet dat:
in een auto 5 km stroomdraad zit
in een schip 40,000 kms
slaat dus als een tang op een?!!! juist
mvgr wupke: die je lol niet begrijpt
Bixie schreef:Ah, dus 0 tot 100km/uur in hoeveel seconden?
Dat hangt van de electromotor af, de diesel+generator leveren wel de gevraagde stroom.
kreazyV8wuppo schreef:auto’s is kinderspel, scheepvaart /techniek, is a whole different kind of bissnis…
Yep en dat kan ik bevestigen, de grote diesels waren in techniek al veel verder dan de diesels in onze auto’s. Zaken als directe inspuiting, 4 kleppen per cylinder en turbo’s waren 30 jaar geleden de normaalste zaak van de wereld. Ook nu zit er techniek op die je niet op de auto terug vind
ZX1.4i schreef:Yep en dat kan ik bevestigen, de grote diesels waren in techniek al veel verder dan de diesels in onze auto’s. Zaken als directe inspuiting, 4 kleppen per cylinder en turbo’s waren 30 jaar geleden de normaalste zaak van de wereld. Ook nu zit er techniek op die je niet op de auto terug vind
In de industrie willen ze er vast wel voor betalen. Gaan ook heel andere bedragen om, natuurlijk. Maar noem eens wat, wat we de komende tientallen jaren op onze diesels kunnen verwachten?
Ik kan natuurlijk niet alle bedrijfsgeheimen hier op het forum gooien, dat snap je toch wel
PS: Ik heb wat onvriendelijke reacties verwijderd, hou dit topic svp netjes.
Ik begrijp Wup zijn frustratie wel, hij is werkzaam geweest in die handel en ik werk er nu in, en wij nemen ons werk erg serieus
Ok en dan nu maar weer on topic, wie is het volgende slachtoffer die zijn verstuivers wil gaan vervangen
Een schip mag dan ook wat meer kosten dan een autootje en wordt geacht langer mee te gaan. En de economische effecten van een storing of het niet optimaal lopen van de motor zijn ook niet van dezelfde orde.
enne 100km uur haalt ie toch eg niet?
???? een containerschip??????
Wat voor een boeggolf geeft dat????
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Bixie schreef:Een schip mag dan ook wat meer kosten dan een autootje en wordt geacht langer mee te gaan. En de economische effecten van een storing of het niet optimaal lopen van de motor zijn ook niet van dezelfde orde.
enne 100km uur haalt ie toch eg niet?
???? een containerschip??????
Wat voor een boeggolf geeft dat????
Bixie kan het nie laten haha..
joh een containerschip of olietanker heeft een godsvermogen aan PKs , dat loopt in de multiple nullen, tegen die lullige 3 cijfertjes van een auto.
alleen als je PK /tonnage verhouding omrekend , word jou stelling in perspectief gezet.
en dat is weer dik verschillend per schip.
daarnaast, jij (mag) niet harder dan 120 kmh MAX.
een schip met 500,000 ton in kilo’s (vaak meer) schommelt met ongeveer 45 tot 65 kmph over het water.
zet dat eens in verhouding met jou 1000 KG wegende tuut met een lullige minder dan 200 PK miniblokje,,,,,,,,,,,,,
mvgr wupke
Chinco schreef:ZX1.4i schreef:Yep en dat kan ik bevestigen, de grote diesels waren in techniek al veel verder dan de diesels in onze auto’s. Zaken als directe inspuiting, 4 kleppen per cylinder en turbo’s waren 30 jaar geleden de normaalste zaak van de wereld. Ook nu zit er techniek op die je niet op de auto terug vind
In de industrie willen ze er vast wel voor betalen. Gaan ook heel andere bedragen om, natuurlijk. Maar noem eens wat, wat we de komende tientallen jaren op onze diesels kunnen verwachten?
1/variabele injectiediepte.
2/variabele injectie nozzle single multipoint.
3/variabele injectiedruk/volume.
4/variabele compressiedruk.
5/variabele klepsturing.
6/variabele nokkenastiming.
om er maar een paar op te noemen.
en de diesel an zich leeft geen 30 jaar meer.. evenals de benzinemotor..
mvgr wupke
Nou voorruit dan maar, dan noem ik er ook een paar die met een beetje googelen ook te vinden zijn.
- Diesels die op Aardgas en Diesel-olie kunnen draaien, waarbij naadloos omschakelen tussen deze brandstoffen mogelijk is. Handig voor de LNG tankers, kunnen dus een deel van de eigen lading opstoken.
- Gebruik van een Antipolishing ring, wat slijtage aan de cylinderwand, zuigerveren tegengaat, waardoor je ook brandstof bespaart.
- Was installatie (water-injectie) voor de turbo om het turbinewiel schoon te houden.
wuppo schreef:tegen die lullige 3 cijfertjes van een auto
3?!?!?! 67 -af fabriek-... inmiddels zullen dat er zeker 10 minder zijn… Voel me tussen die flatgebouwdiesels een miertje, maar dat had ik al als ik een TG-A610 passeer. Respect voor de techniek, uit mijn KAV tijd houd ik een grote voorliefde voor diesels over, machtig zoals dat tokkelt en blijft tokkelen.
@Wuppo
Wat betreft de klepspeling controleren, ben er nog niet aan toe gekomen, weer werkt niet mee en 7 dagen achtereen werken ook niet. Daarnaast huiverig dat ik shit kapot maak… ops:
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Ben zelf druk bezig met revisie van verstuivers.
En ook me aan het verdiepen in het opvoeren van diesels.
Nu heb ik alleen een vraag.
Heeft PSA ooit ook dual stage verstuivers gemaakt zoals ze bij VAG(volkswagen) gebruikt worden.
( de 1.6 GTD hebben het, die hebben 2 veren binnen in en openen dus op meerdere momenten. De mechanise voorinspuiting)
En heeft iemand hier toevallig al eens mee geexpirimenteerd?
Of er meer vermogen te behalen valt?
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
De revisie zelf zal je niet lukken.
Daar heb je wel het nodige gereedschap voor nodig.
Maar de verstuivers zelf vervangen is geen moeite.
Er hoeft niets ingeregeld te worden.
Misschien dat je daar het afpersen van de verstuivers mee bedoeld?
Lees mijn PB voor revisie.
Ik heb daar alles voor liggen om zelf te doen namelijk!
JohanVenema schreef:Hoi allemaal,
na jullie verhalen te hebben gelezen over verstuivers vervangen van een diesel denk ik dat die van mij daar ook nodig aan toe is. Het gaat om een xsara coupe 1.9 td uit 1998 en hij begint bij het starten erg te nagelen en te roken en dit kwam volgens de man die m’n auto onderhoud doordat er 1 verstuiver minder werd. Nou is mijn vraag is dit goed zelf te doen of is het verstandig om dit door een garage te laten doen ivm inregelen van de verstuivers ed? En hebben jullie een idee wat voor kosten hier ongeveer aan zouden zitten?
alvast bedankt!
Groeten Johan
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!