8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
   
De DS van Fluidphreak
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 augustus 2007 12:26 PM
  [ # 106 ]

HE?

In het boomerangetje zit een ring. Daar draait ie omheen(INVETTEN!). Daardoor kan je de bout goed vastzetten. neem anders een langere bout en monteer met locktite.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 16 augustus 2007 10:26 PM
  [ # 107 ]

OK, ik heb net de ring lekker ingevet en de bout zonder veerring goed vastgezet met loctite. Ik denk dat de schroefdraad niet zo goed meer is (lees: ANWB mevrouw heeft bout er niet recht ingedraaid…), maar hopelijk lost deze combinatie van maatregelen het probleem voorgoed op.

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 17 augustus 2007 12:32 AM
  [ # 108 ]

Dat hoop ik voor je, als ie nog eens afbreekt ben je de sigaar..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 augustus 2007 12:39 AM
  [ # 109 ]
fluidphreak schreef:

OK, ik heb net de ring lekker ingevet en de bout zonder veerring goed vastgezet met loctite. Ik denk dat de schroefdraad niet zo goed meer is (lees: ANWB mevrouw heeft bout er niet recht ingedraaid…), maar hopelijk lost deze combinatie van maatregelen het probleem voorgoed op.

Wát???? een ANWb-mevrouw???? het moet toch ook niet gekker worden….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 augustus 2007 12:42 AM
  [ # 110 ]
vikingo schreef:

Dat hoop ik voor je, als ie nog eens afbreekt ben je de sigaar..

Dat valt mee: in dat geval demonteer je de waterpomp, het waterpomphuis, de HD pomp en de Dynamo. Zo kun je heel goed bij het schroefdraad komen. Daarna boor je alles uit en plaats je een helicoil of een draadbusje. Ok, het is een heleboel gepruts, maar de bak kan wel blijven zitten. Laten we nou maar hopen dat ie het houdt toch??

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 17 augustus 2007 03:07 AM
  [ # 111 ]

Ik neem aan dat hij niet zo snel meer afbreekt: de oude bout was afgebroken juist omdat hij niet meer goed vast zat.

Bovendien, deze auto hoeft niet meer zo lang mee. Het chassis is behoorlijk rot dus ik ga haar als sloper gebruiken voor de DSpecial die ik aan het opknappen ben.  Very Happy

PS. Maar ik snap het punt, ik heb ook even zitten twijfelen over de loctite. Probleem is dat de schroefdraad bepaald niet beter wordt als de bout zich er nu weer uit zou wurmen, dus beter nu dan later…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 augustus 2007 12:43 PM
  [ # 112 ]

of opboren naar M8. Past prima.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 17 augustus 2007 12:52 PM
  [ # 113 ]
fluidphreak schreef:

Bovendien, deze auto hoeft niet meer zo lang mee. Het chassis is behoorlijk rot dus ik ga haar als sloper gebruiken voor de DSpecial die ik aan het opknappen ben.  Very Happy

Wat..?!
Elke auto valt met de nodige TLC te redden,er worden er al genoeg gesloopt.
Als dit zo doorgaat is het IDDS-bestand over 5 jaar behoorlijk uitgedund…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 17 augustus 2007 02:33 PM
  [ # 114 ]

Pascal, ik heb van de DSuper waarschijnlijk een aantal onderdelen nodig voor het opknappen van die DSpecial, die een veel gaver chassis heeft.

Het punt is dat de bodem van de DSuper echt slecht is: het is erg knullig gelast in het verleden, een of andere Fransman heeft er gewoon wat willekeurige platen onder gelast en met veel plamuur aan elkaar gesmeerd. Afgelopen jaar kwam ik bijna niet door de APK hierdoor. Omdat de rest van het chassis (kofferbak etc) ook matig is, vind ik het een beetje einde verhaal. Maar de motor is nog goed en hydrauliek ook wel prima. Dus als je tzt een bod wil doen hoor ik het wel!  Cool

Ik heb de auto voor niet te veel gekocht en er leuk een jaartje aan gesleuteld. Intussen zoveel kennis opgedaan dat ik nu nooit meer zo’n slechte auto zou kopen…

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 17 augustus 2007 03:08 PM
  [ # 115 ]
waterman771 schreef:
vikingo schreef:

Dat hoop ik voor je, als ie nog eens afbreekt ben je de sigaar..

Dat valt mee: in dat geval demonteer je de waterpomp, het waterpomphuis, de HD pomp en de Dynamo. Zo kun je heel goed bij het schroefdraad komen. Daarna boor je alles uit en plaats je een helicoil of een draadbusje. Ok, het is een heleboel gepruts, maar de bak kan wel blijven zitten. Laten we nou maar hopen dat ie het houdt toch??

Ja laten we dat hopen, maar wat als er metaal bramen in je bak vallen? Dat gat loopt toch dwarsdoor, niet?

groeten.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 augustus 2007 03:15 PM
  [ # 116 ]

Dan vallen ze in het koppelings huis. Loopt wel los!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 03 december 2007 04:00 PM
  [ # 117 ]

De gele DSuper is intussen gestald zodat zij rustig haar zonden kan overdenken: (foto bassiechevron)

Zoals gezegd is de bodem erg rot, en had ik haar misschien beter niet aan kunnen schaffen. Aan de andere kant, de prijs was er naar en ik heb in de tussentijd 20.000 behoorlijk probleemloze kilometers gereden en een beetje leren sleutelen.

De groene ervoor is de DSpecial die ik aan het restaureren ben… een meerjarenproject denk ik waar ik tzt een aparte topic voor ga openen.

Intussen kan ik gelukkig nog steeds in stijl rondtoeren:  Very Happy
 

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 03 december 2007 04:43 PM
  [ # 118 ]

mooie CX man, gefeliciteerd. [
Geniet ervan!  Cool

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 03 december 2007 10:39 PM
  [ # 119 ]

He hallo,

net even alles doorgelezen, ik had hier en daar ook wat puntjes ..

1. Hoe kan ik alle lampjes controlleren of ze het daadwerkelijk doen, en dan bedoel ik niet het lampje zelf maar de storing te ‘veroorzaken’.

2. Ik ga straks ook Cees even emailen betreft de basis cursus, had het via het forum al een keer gedaan maar geen reactie.

3. Zit leuke en zin volle puntjes in dit topic voor een leek zoals ik

Guy

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 03 december 2007 11:15 PM
  [ # 120 ]

Lampjes: De lampen voor stop, oliedruk, hydrauliek en accu moeten aangaan als je het contact aanzet. Want je hebt geen druk of stroomlevering als de motor niet draait. Temperatuur kun je niet zo makkelijk controleren; wel kun je met het linkerknopje tussen de meters controleren of het lampje het nog doet. Het beste hiervoor is een temperatuurmeter. Dan heb je de belangrijkste wel gehad!

Ik heb m’n best gedaan om ook oplossingen die ik vond te vermelden in de hoop dat anderen er weer wat aan hebben.  Smile

Profiel  
 
 
8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook