Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Moet het per se een break zijn?
citropower, bedankt voor de tip, zal er zeker op reageren,en st. marien, er komen hier alleen maar breaks de wei in “ich bin kein berliner”
nou, gebeld voor een afspraak zaterdag, wist de garagist me te vertellen dat de groene gsa wel koelvloeistof verloor als hij liep, knap voor een luchtgekoeld blokje dus de retourleiding(en)zullen, als eerder op dit draadje genoemd, wel gaar zijn, waar lekken ze dan eigenlijk het liefst, bij de lekzakken of zijn de leidingen zelf graag gaar.overigens van ds, eend en cx bestaat er zat naslagbladerwerk op het net, is er ook zoietsvoor de gsa misschien…
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Lekzakken gaan niet vaak kapot, de hoes van de hogedrukpomp (vooraan de motor, onder de motorfan) wel eens. Leidingen kunnen ook doorroesten, maar dan heb je meestal veel lek (hoge druk!).
Koelvloeistof
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
f.rockefeller schreef:overigens van ds, eend en cx bestaat er zat naslagbladerwerk op het net, is er ook zoietsvoor de gsa misschien…
Wat bedoel je precies met naslagwerken? Ik heb wel een haynes voor je op mijn site staan.
haynes, ja prettiger dan olieslager vind ik , precies wat ik zoek, kan ik me een beetje gaan orienteren in de techniek, bedankt.
Vandaag wezen kijken naar de twee gs\a,s uit de link aangegeven door citro-power, de groene is inderdaad de beste, zover ik gekeken heb ietwat rottigheid bij het sub-frame de achterbak, linkervoorspatbord binnenkant, waairoest over het blokje heen , beetje uitgewoond interieur en kennelijk lekkage ergens op retourleiding, dooie accu en wat sleetse lege banden;kortom een goeie opknapper voorzover ik het gezien heb, maar ja als je eenmaal begint met krabben ga je al snel verder dan gedacht, motortje niet gehoord. De blauwe is wat minder compleet maar de onderkant niet bekeken. Net iets teveel project (tijdtechnisch gezien)op het moment om door de apk te krijgen, maar zeker voor een gs\a break fan de moeite, weet weinig van de prijzen, maar voor 700 euro heb je een berg materiaal en volgens mij genoeg voor een lopend eindresultaat.Ik zoek geduldig verder naar ,n break met wat minder aanvangswerk maar deze zijn m.i. zeker de moeite als project. groeten frits.
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Kijk eens op de franse site’s.
Daar staan soms wel erg leuke gave Break’s voor niet veel geld.
Het is een eindje rijden , maar een gave is zeer de moeite waard tegenover opknappers die hier aangeboden worden.
http://www.leboncoin.fr/vi/7858217.htm?ca=3_s
http://voiture-occasion.vivastreet.fr/annonces-voiture-occasion/gsa-break-novembre
http://voiture-occasion.vivastreet.fr/annonces-voiture-occasion/auto-collection20
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Even een andere vraag: hoe zit het nu precies met het ‘beruchte’ nokkenasvreten van de GS/A?
In hoeverre is dat waar en hoe is dit te voorkomen?
Ja…ook ik heb een GSA op het oog (de huidige eigenaar wil emigreren en neemt de auto’s niet mee..).
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 751
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Pascal schreef:
Ja…ook ik heb een GSA op het oog (de huidige eigenaar wil emigreren en neemt de auto’s niet mee..).
Een blauwe break in je eigen woonplaats :
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Nope: een zeegroene/mintkleurig/ licht turquoise (weet de exacte kleurnaam niet) GSA Berline op franse platen.
Niet in mijn woonplaats, wel in de buurt
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
f.rockefeller schreef:citropower, bedankt voor de tip, zal er zeker op reageren,en st. marien, er komen hier alleen maar breaks de wei in “ich bin kein berliner”
Ik ben het met jou eens dat een break mooi/leuk is maar bij een GSA is de berline groter dan de break, vreemd maar waar! Geloof niet dat je nu voor een berline gaat maar wel een leuk weetje.
groeten Maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Waar is een GSA-berline groter dan een GSA-break?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 425
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Ik geloof dat ook niet een Berline groter is, een Break is langer dan een berline en deze heeft een kofferruimte die ik dacht 2,5cm langer is, de breedte is hetzelfde en de hoogte is meer bij een break, over een langer gebied, bij een berline heb je gelijk de achterruit die daalt.
Ik vind overigens wel dat de GSA Berline standaard al over een berg laadruimte beschikt, zeker als je dat vergelijk met moderne auto’s..
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 751
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Het klopt we degelijk. een berline GSA meet 4,195meter lengte en een break ” slechts” 4,156meter. Toch 4 centimeter. Je kunt dus ook net iets langere zaken vervoeren in een berline met neergeklapte achterbank.
Dit aldus Citroen zelf in de brochures.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )