Ik zie hier in de buurt altijd dezelfde mooie BX 1.6 tgi rondrijden. In deze auto zitten gele duplo koplampen.
In mijn BX zitten al H4 lampen. Zijn deze er ook in het geel? Bij de plaatselijke automaterialenhandel wisten ze dit eigenlijk niet, hij had er wel eens van gehoord maar hij kon ze niet vinden in het boek…
Misschien heeft iemand hier er meer ervaring mee??
Alvast bedankt!!!
Serge
Kijk hier eens; 10 pagina’s over gele koplampen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Philips H4 Gold lampen.
Ik heb een setje liggen, maar die ga ik zaterdag in mijn morettes monteren
Gold is niet geel…
Persoonlijk vind ik dat gold helemaal niks, doe mij maar gewoon geel
H4-lampen met geel bolletje:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Gold is niet geel…
Maar zeker ook niet wit!
Geel genoeg voor mij in ieder geval
Thanx allemaal!!!
Heb de bolletjes bij http://www.iddstechnique.nl besteld!! Als ‘t goed is rij ik binnenkort dus ook met de enige juiste kleur verlichting rond
Serge.
voge schreef:Thanx allemaal!!!
Heb de bolletjes bij http://www.iddstechnique.nl besteld!! Als ‘t goed is rij ik binnenkort dus ook met de enige juiste kleur verlichting rondSerge.
Daar zijn de meningen over verdeeld
Goed, goed… Bij Gti-styling passen witte lampen misschien net zo goed…
En ik zal zaterdag eens bekijken of geel licht in ronde koplampen op een sportieve rode Bix mooi staat
Vast wel!!!
Ik zal er een foto van maken (ook van het wit licht)
Ben benieuwd!! zet je ‘m dan gewoon hier neer of staan foto’s meestal ergens anders? Heb net stukken over hydroliek zitten lezen hier, wel een duidelijke technische uitleg vaak zeg!!!
Er zitten hier inderdaad mensen met veel technische kennis en de meesten weten het (gelukkig) ook goed op minder technische mensen over te brengen. Ieder zelfs zijn vakgebied en ervaringen.
Ik zal de foto’s in de topic van gele lampen plaatsen in het forumonderdeel elektriciteit. Maar ik kan in deze topic wel een link plaatsen.
wel leuk dat gele licht, hoort ook bij een citroen. Heeft een nadeel je ziet geen zak. Wat een beroerd licht met dat geel. Maar het went wel
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
verkuilm schreef:wel leuk dat gele licht, hoort ook bij een citroen. Heeft een nadeel je ziet geen zak. Wat een beroerd licht met dat geel. Maar het went wel
Ik heb een aantal jaren terug van een vertegenwoordiger van WÜHRT een paar lampen gekregen die uitstekend licht gaven.
Zag er optisch heel mooi uit Vuurrode ZX met gele lampen die onder een bepaalde kijkhoek ook soms blauwig waren.
Dit gele licht was even een kwestie van wennen maar over het algemeen was ik er dik tevreden mee. Het waren z.g.GOLD-lampen en zaten in een doosje van würth zelf. Dus huismerk zullen we maar zeggen.
Prima lampen en jammer genoeg heb ik ze er niet uitgehaald bij inruil van de vorige ZX. Weet niet of ze nog te koop zijn.
Re: Gele koplampen
voge schreef:Ik zie hier in de buurt altijd dezelfde mooie BX 1.6 tgi rondrijden. In deze auto zitten gele duplo koplampen.
In mijn BX zitten al H4 lampen. Zijn deze er ook in het geel? Bij de plaatselijke automaterialenhandel wisten ze dit eigenlijk niet, hij had er wel eens van gehoord maar hij kon ze niet vinden in het boek…
Misschien heeft iemand hier er meer ervaring mee??Alvast bedankt!!!
Serge
Ja zie mijn verhaaltje hierboven, mijn ervaring is primadeluxe.
Ook minder reflectie bij mist lijkt het.