2 van de 2
 < Vorige 1 2

Electrische handrem met vorst
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 03 december 2007 06:15 PM
  [ # 16 ]

Ja dat van dat parkeren was ook in België zo, maar niet overal waren ze er zo streng op met bekeuringen.

En wat ik nog wilde vragen ivm dit topic, wat moet je met een volautomaat doen wanneer het vriest? Ik bedoel dus in welke stand de pook bij deze dient geplaatst te worden?

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  

Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 481

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 03 december 2007 11:36 PM
  [ # 17 ]

Re: Electrische handrem met vorst

ice96 schreef:
Gunther schreef:

Niet iedereen weet dat blijkbaar,ofwel hebben ze me dat verkeerd geleerd op de rijschool, want daar heb ik het van, vind het niet op wegcode.be terug Mr. Green . En ik altijd maar schoon mn stuurke draaien stupid

Het draaien van je stuur in stilstand is niet zo geweldig voor de banden. Heb jij wel eens geprobeert om op je blote voet en op ruw ondergrond om je as te draaien??? Tja, hetzelfde geldt voor een band… Bovendien, als je file-parkeren in 1x én goed uitvoert, weet je zeker dat je er net zo makkelijk uitkomt als dat je erin kwam (op voorwaarde natuurlijk dat de auto vóór je niet vervangen wordt)

Nog een ander weetje voor reisjes naar Duitsland: parkeer nooit aan de “andere kant” van de weg met de neus tegen verkeer in! Hier staat een boete op wegens verkeerd parkeren.

‘t is niet dat ik draaide stilstaand Wink, maar zette wel altijd geleidelijk stuurtje recht tegen het einde van het maneuver. In België mag je ook niet tegen verkeer in parkeren, in slechtste geval, als de politie dit kan aanzien als obstructie van verkeer (collega van mij heeft dat gehad) is het zelfs een fout van de zwaarste categorie, en gaat je aardig wat kosten (als belg toch Wink)

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  

Borrel77
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

- (Grand) C4 Picasso Business Lounge
Gepost: 12 februari 2013 03:22 PM
  [ # 18 ]
Gunther schreef:

Re: Electrische handrem met vorst

Wat een geluk dat we nooit op wintersport moeten in België  Mr. Green , want daar moeten je wielen recht staan bij geparkeerde autos volgens de verkeerswet.

Belgische wetgeving zegt dat niet, er wordt zelfs aangeraden dat je het stuur draait zodat de auto bij handrem falen tegen de stoep aan rolt.

Het is wel een wet dat je 20cm uit de stoep moet staan zodat men met een borstel tussen de auto en de stoep door kunt…
Maar goed, goede tip met dit vriesweer want ik vrees dat mijn handrem anders snel defect is.. deze ochtend bleef hij al goed plakken.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook