1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Blauwdrukken Citroens
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 03 februari 2005 03:04 AM

Omdat ik maar eens begonnen ben om 3d auto’s te tekenen voor het spel RACER heb ik blauwdrukken nodig.

Ik zoek vooral de ZX, Xantia, AX, c15 maar ook andere ‘hedendaagse’ Citroëns zijn welkom…

het gaat om dit soort tekeningen waarbij het voor mij vooral belangrijk is dat de voor en achterzijde even groot als de de bovenkant en zijkanten zijn afgebeeld(zelfde verhoudingen)

op de tekening moet staan: voorzijde, achterzijde, zijkant en bovenzijde…

b.v.d.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

Gepost: 03 februari 2005 03:36 AM
  [ # 1 ]

kende je deze site nog niet…..??

ik gebruik CorelDraw om tekeningen, CDhoesjes e.d. op de juiste schaal of juiste grootte te brengen

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 03 februari 2005 03:58 AM
  [ # 2 ]

Mijn dank is groot Very Happy

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

Gepost: 03 februari 2005 03:23 PM
  [ # 3 ]

Helaas geen bovenkant. Maar mischien kan je er toch wat mee!!!
Onee, dit is alleen een tekeningetje met maten. naja.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 03 februari 2005 05:59 PM
  [ # 4 ]
robb schreef:

kende je deze site nog niet…..??

ik gebruik CorelDraw om tekeningen, CDhoesjes e.d. op de juiste schaal of juiste grootte te brengen

Ideale site Robb !

En bedankt voor die afbeelding van die BX NoisemakeR !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 14 februari 2005 12:19 AM
  [ # 5 ]

Heb je hier wat aan?

Nooit geweten dat de GSA Berline langer is dan de GSA Break Shocked

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 14 februari 2005 12:35 AM
  [ # 6 ]

Hier heb ik inderdaad wat aan…Nog een beetje expirimenteren met dat programma en dan begin ik gelijk… Very Happy

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 643

Gepost: 14 februari 2005 01:16 AM
  [ # 7 ]
Simpele Ziel schreef:

Hier heb ik inderdaad wat aan…Nog een beetje expirimenteren met dat programma en dan begin ik gelijk… Very Happy

Ik zal morgen eens kijken wat ik allemaal heb, dan maak ik duidelijke digitale foto’s, was dit topic al vergeten Wink

Profiel  

erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 14 februari 2005 02:29 PM
  [ # 8 ]

waar maak je die 3d modellen mee? ik ben laatst ook begonnen maar het is vet moeilijk. zie

ik ben er maar gestopt want het is zo moeilijk om een goed model na te maken.

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1613

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 14 februari 2005 07:10 PM
  [ # 9 ]

Maak je dat in Z-Modeler? Dan kun je zoiets krijgen: een F1/WRC Citroënwagen:

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 14 februari 2005 07:14 PM
  [ # 10 ]

Jup, Ik gebruik nu Zmodeler. Ben ook aan het kijken of het met 3Dmax makkelijker gaat…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 14 februari 2005 07:14 PM
  [ # 11 ]

ik gebruik 3dsmax. En ik raad het zeer af. Als je echt iets leuks wil maken moet je ongeveer een jaar oefenen om het onder de knie te krijgen. Er zijn leuke tuts ze vinden op internet maar om zelfs iets te maken duurt best lang

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 15 februari 2005 06:11 PM
  [ # 12 ]

Is echt bouwen (op schaal) niet een optie ? Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 16 februari 2005 04:14 AM
  [ # 13 ]
Profiel  

Rosj
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 112

- GS/GSA 1015 Club Berline.
Gepost: 09 juli 2010 12:44 PM
  [ # 14 ]

Ik zoek citroëns in 3D zoals hierboven. Wie heeft er een paar? ik heb alleen een DS. Mijn interesse gaat vooral naar de GS, BX, CX, SM. Ik werk in maya, maar ik kan 3ds wel omzetten.

Profiel  

Peter L
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 76

Gepost: 29 december 2010 02:40 AM
  [ # 15 ]

Hallo mensen,

Een hele tijd geleden dat ik hier nog wat gepost heb. Werkzaamheden aan de GSA liggen stil door plaats en tijdstekort, maar op zoek naar foto’ s en tekeningen kwam ik in dit draadje terecht.
Ik weet dat dit al een oeroud topic is, maar zie dat er een aantal maanden geleden nog een reactie op kwam, dus misschien is het wel toegestaan om ook een reply te posten. ( indien niet, kan een mod dit natuurlijk terug verwijderen… Wink )

Een website (  waar ikzelf ook moderator ben )  die tonnen aanzichtentekeningen bevat, is http://www.smcars.net/forums/index.php .
Die zag ik hier precies nog nergens voorbijkomen. Je moet je wel even registreren om de tekeningen te kunnen zien en downloaden.
Zelf ben ik zowat heel de dag met 3D bezig. Ik ben namelijk freelance illustrator en werk hoofdzakelijk met Cinema4D om productvisualisaties en illustraties te maken. Vandaar.

Tussendoor bouw ik ook wel eens een auto en hoop zo ooit een hele resem modellen uit ( vooral ) de jaren ‘50 en ‘60 te maken.
M’ n interesse gaat voornamelijk uit naar Franse wagens, maar ook Engelse en Italiaanse modellen zitten in de héél lange verlanglijst…

Het model dat ik net zowat klaar heb, is iets dat jullie misschien ook wel aardig vinden, namelijk een 2pk AZU… Smile
Ik heb zelf een AZU gehad ( een ‘69 ) en enkele AK’ s , plus 2 Dyanes, een 2pk Club, een D-Super en nu dus nog de GSA, wat m’ n Citroën- liefde toch mag bewijzen denk ik.
Ooit wil ik dus ook nog de Traction, DS en - wie weet - de AMI 6 misschien wel bouwen. Tijd zal wel een probleem zijn vrees ik.

In bijlage enkele afbeeldingen van de AZU. Vermits hier veel eigenaars en liefhebbers op het forum zitten, zou het wel leuk zijn ook jullie mening te horen.
Het grootste probleem met wat men meestal foutief als “blueprints” bestempelt, is het feit dat ze vaak gruwelijk fout zijn.
Meestal werden die dingen gewoon nagetekend van foto’ s, waardoor ze ook de lensvervorming meekregen en je dus heel veel werk hebt om alles in proportie te krijgen. Een hoop bijkomend foto-materiaal en bv. ook manuals zijn dan onontbeerlijk…
Van het AZU- model dat ik wilde maken ( die vanaf eind 1954 dus ) vond ik geen tekeningen, dus gebruikte zowat alles wat ik tegenkwam. Daar zat veel foute informatie tussen natuurlijk, maar ik denk dat het zaakje nu toch wel klopt.
Laat jullie kennersblik dus maar los en laat gerust je ongezouten mening horen ! Smile

( de afbeeldingen hieronder werden ook op het Cinema4D gebruikersforum in de “Work In Progress” sectie geplaatst, vandaar de “WIP” )

Peter

Het prille begin…

Het bakje

een beetje details

de complete achterzijde.

Links en midden enkele van de “blueprints” die er te vinden zijn, met rechts het uiteindelijke frontje…

Geen finale render ( ik wil ooit een scène met veel modellen op een sloopterrein maken ... ) maar dus een voorlopige semi-final, met op de achtergrond m’n model van een Peugeot 203 uit 1948.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook