Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Een hydropneumaties geveerde Citroën is onverenigbaar met verlagingssetjes in tegenstelling tot al het andere blik wat er rondrijdt.
Naar mijn mening is het juist ontworpen voor comfort en niet als sportief bedoeld.
Wil je dan ‘sportief’ rijden, zoals menige kleuter meent te moeten doen op de openbare weg kies dan iets met schroefveren en zet er een klem op zodat deze lager komt en je zodoende alle klinkers kunt tellen die onder je door gaan.
Petje verplicht!
De TS moet zich niet aangesproken voelen, maar hij komt wel in de buurt
jsobko schreef:mensen om het duidelijk te maken
tis nie da ik het maken van die vering nie kan betalen maar ik haat het om elk jaar naar de garage te moeten voor onnnodige kosten kwou gewoon weten of verlagen ging blijkbaar nie dus pech voor mij
i got the point ben geen idioot en ieder heeft zijn interesses al steek in er 25 inch velgenonder en verhoog ik hem ne halve meter das mijn zaak dus geen gezever over de echte xantia genieter
bedankt aan de mensen die me een normaal antwoord hebben kunnen geven
TOPIC CLOSED!!!!!!!!!!!!!!
Gewoon je hydraulisch systeem een keer goed na laten kijken en dan heb je er echt geen omkijken meer naar. Elk jaar (bij voorkeur) even je LHM olie verversen of laten verversen (gewoon bij de beurt) en om de 4 jaar nieuwe bollen of bijgevulde bollen vervangen.
zó duur is hydraulisch geveerd rijden nou ook niet, je hebt er gewoon net pech mee en blijkbaar incapabele garages die er geen verstand van hebben naar laten kijken.
Met dat ding naar een specialist gaan en als je hem wilt verlagen kunnen ze dat daar ook gelijk voor je doen icm stuggere bollen
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Dat verlagen is toch hardstikke simpel. Auto op de brug, met een graveerstiffie de stand van de Hoogteregelaar markeren en dan dat ding “verdraaien”. Af e toe de stand checken en klaar. Nog mooier is zo’n ouwe smeerput. Blijft de Xant op z’n bandjes staan, een man versteld, de ander bekijkt de hoogte.
No problemo signor
Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8
Verlagen van een Xantia is echt hartstikke simpel, zoals al beschreven werd. Ik zou het wel combineren met andere stuggere bollen, anders slaat de Xantia vaak op zijn veerstoppen.
Of iemand zijn hydraulische Citroën wil verlagen en hierdoor strakker in de bochten ligt, maar veercomfort inlevert, moet een ieder zelf weten.
Onderhoud van een hydraulisch systeem van een Xantia is zeker niet duurder van een auto met schroefveren. LHM verversen (om de 60.000 km) en af en toe een bolletje vervangen is het enige. Schokdempers e.d. zijn een stuk duurder om te vervangen.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
2Black schreef:Voor nog €100 erbij kun je je auto dan hoger of lager of gewoon perfect laten afstellen qua wagenhoogte (dus bij een break zo’n 18,5cm voor en 19,5cm achter)
Toch mooi dat wij Hollanders nog lekker door discussieren terwijl onze mede-europeaanse topic starter allang heeft gemeld dat het topic dicht kan
Ik ben voor mijn Xantia opzoek naar het omgekeerde. Mijn veersysteem is zonder hard/zacht knopje en als je een DS gewend bent, streef ik erbij andere Citroëns ook naar deze zacht geveerd te maken. M’n Xantia in voor mijn doen te hard. Ik heb de indruk dat de hoogte afstelling niet helemaal klopt en zag hier de maten genoemd staan, maar heb echter zelf geen vraagbaak. Ik zie wel eens een vraagbaak aangeboden staan, maar nooit van modeljaar 2000.
Wat is er aan de hand ?
De auto staat achter lager als voor. Als ie start merk ik dat ie achter weer een beetje bijpompt. Als ik hier in de wijk over een drempel ga lijkt het alsof de voorwielen hiervan af vallen, achter is dit geen probleem. Zodra de wagenhoogte met het pookje ook maar iets verhoogd wordt, dan wordt meteen alles een stuk harder. Het stijgen en zakken gebeurt trouwend vrij traag, in kleine stapjes.
Ik zou graag willen weten hoe ik de wagenhoogte kan meten, vanaf welk punt moet ik meten en is dit tot op de grond of tot onderkant velg (aangezien de banden een verschillende hoogte kunnen hebben per auto, ik heb er nu winterbanden onder) ?
Als dit niet klopt, kan ik dit zelf verstellen met behulp van een paar assteunen om niet bekneld te geraken ?
Zijn er nog andere tips voor het comfortabeler maken van de Xantia ?
Alvast vriendelijk dank, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ik zou lekker een eigen topic opstarten als ik jou was.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ik ga de boel lekker dicht doen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste