6 van de 81
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Mooi project!
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 03 december 2007 01:55 PM
  [ # 76 ]

@ bxsport: Hoi Johan,
Als je mijn post goed leest,dan merk je dat ik geschreven heb dat ik de motor er laten uithalen heb om alles te laten controleren,(na dat ik Uw motor had gezien,was ik bang Mad ) dus nu hij er uit ligt,laat ik ook alles preventief vervangen.
Wat betrefd,de radiator:het is niet omdat hij nog goed funktioneerde op 2 rijen dat dit nu nog het geval zal zijn. want je plaatst een oliewisselaar,zoals ik,dan heb je extra koel vermogen nodig.
Ik heb met mijn wisselaar ook rondgereden met de 2 rijer,maar het is maar niptjes,dat hij het kan koelen bij warm weer! Wink
trouwens,mijn wisselaar gaat er terug af,en word vervangen door een platen wisselaar,deze geven meer wisselrendement,maar ook met een drie rijenradiator.
@ C4sohier:
Hoi,
Een ervaringsdeskundige ben ik nu ook weer niet,maar ik verdiep mij ten zeerste in de werking van zo ‘n prachtauto! Wink
Ik heb de mijne op een trailer naar huis gereden,gewoon omdat ik de wagen niet kende,en er niet ineens zo een lange afstand mee wou rijden.
Ik wou haar hier thuis eerst stilaan beginnen te leren kennen en in orde zetten wat spaak liep Very Happy
@ Ree:
hellow,
Om er voor eens en altijd er uit te zijn: WAT BEDOELEN JULIE MET TECTYL???
Mijn DS is gedinitrold,maar dat wil ik niet meer,want dat blijft vettig.
Mijn SM is behandelt met een zwarte korrelige materie(wat ik vermoed,wat tectyl is) in 1996! en ik merk dat dit een doeltreffende oplossing is. Het is droog, het roest er niet onder en het houd zich sinds 1996 zeer goed Wink
Dus ga ik zien of er losse delen aanzitten en zo niet terug overschilderen met hetzelfd goedje.
In de holle wanden, overweeg ik het “Mike Sanders Fett” te gebruiken! word ook toegepast bij schepen! het is wel niet makkelijk om aan te brengen. Confused

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 december 2007 02:00 PM
  [ # 77 ]

@Blooper:

Dinitrol is het allerbeste wat d’r is. Die korrelige troep op je SM zal je wagen de das om doen. Waarom? Het vocht blijft achter deze rotzooi zitten. En dat kan bij dinitrol niet, het blijft vet, en dus vastzitten aan de wagen. De zwarte bitumen-zooi wordt hard, en komt los. Vocht kruipt er achter en de boel gaat lekker rotten.

Ik heb toevallig twee hele mooie voorbeelden:

Een DS die getectyleerd is met de zwarte troep en ML, staat al 10 jaar buiten, aan de gracht in Amsterdam. Nette auto, wordt schoongehouden en bereden.

Een andere DS, gelijke model en bouwjaar, geheel met dinitrol behandeld. Staat ook al 10 jaar aan de gracht, in amsterdam. Op 150 m na de andere DS. Ook een nette auto, beide wagens zijn van 1 familie.

DS nummer 1 is kuis verrot, de dorpels zijn weg, de kofferbodem en tankvloer zijn weg. Ergo: 6000 euro laswerk.

Ds nummer 2: Keihard. Geheel gaaf! Nergens rot.

Dus…. voor mij is bewezen: Dinitrol werkt. tectyl niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 03 december 2007 02:10 PM
  [ # 78 ]

Mijn DS is ook gedinitrold. maar begint nu toch te roesten er onder.
Ze is gedaan in 2003,bij Gosliga. heeft Toen 850 € gekost(vorige eigenaar)
maar nu begint ze er onder toch te roesten op sommige plaatsen,niet erg maar toch…
Waarom roest mijn SM dan niet?? Vraag maar eens aan walter! Hij heeft mijn achterste lekzakken vervangen, en heeft toen de Hydrauliekleidingen gekontroleerd,daar waar ze uit de zijbalk omhoog komen naar achteren toe,en ze zijn gelijk nieuw!!!
Heb je mijn SMS gehad deze morgen?
Je kan via mail er op reageren,als je wil Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 december 2007 02:37 PM
  [ # 79 ]
Blooper1963 schreef:

Heb je mijn SMS gehad deze morgen?

Ja, die heb ik gehad. Ik lag alleen nog te pitten Evil or Very Mad  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 03 december 2007 03:13 PM
  [ # 80 ]

Surprisedops:  Surprisedops:
jammer dat ik je gewekt heb! Twisted Evil

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 03 december 2007 03:28 PM
  [ # 81 ]

“Korrelige troep” je bedoelt Bietak o.i.d. wij hadden het ook op onze ID 19 uit 64 Deze stond trouwens altijd binnen onder het huis. Ook daar vielen de gaten erin en hing ie nog bij elkaar door die korrelige troep. Een druppel vocht tussen de tectyl en het metaal is voldoende om het rottings proces in gang te zetten. Het vocht is ook haast niet traceerbaar door die zwarte troep, pas als er gaten in vallen komt het vocht te voorschijn.  Crying or Very sad Het blijft de gemoederen altijd bezighouden.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 03 december 2007 04:01 PM
  [ # 82 ]

Ja ik ga mijn sm nadat hij naar de controle is geweest ook dinitrol behandelen, @ blooper in vergelijking met ds’n van de jaren 70 roest een sm veel minder omdat bij deze veel beter plaatstaal is gebruikt dan bij de ds ....mocht wel hij koste dubbel zo veel.

Mijn sm is gedinitrold in 78, en heeft daarna nog maar 5000km gereden dus tja normaal dat er geen roest aan zit maar om er nu zomaar in de winter mee te rijden…zonder opnieuw te behandelen is niet echt wijs denk ik.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 04 december 2007 03:58 PM
  [ # 83 ]

@blooper,

ik ga echt nog afwachten vermits mijn koelvermogen al een pak hoger is dan het uwe…. mijn fans zijn dubbel zo krachig… en dan zien we wel, radiator kan ik nog altijd vernieuwen, in het geval van dinitrol het is wel de bedoeling dat het juist vettig blijft je spuit het toch in de binnenkanten van je deuren en bakken achteraan daar kom je normaal nooit..dinitrol heeft op 1000den autos van jaren 70 zijn werking bewezen… als jou sm niet veel geredentussen 1990 en nu en er geen nat tussen die zwarte laag is kunnen komen roest deze niet..maar als dat wel het geval is…...

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 december 2007 04:43 PM
  [ # 84 ]

Ok! voor de holle ruimtes,akkoord,maar de motorruimte en de onderkant van het chassis,daar haalt het toch niet veel uit,bij mijn DS.
Het zwarte spul op mijn SM,tja zo noem ik het,want ik weet ni zeker,wat het is,dat is tot op heden,heel goed bevestigd en is droog(aangebracht in 1996) de DS is gedinitrold in 2003,en daar vallen er nu roestpellen af.
Ook ik heb van die krachtige fans liggen en zo’n plaat van Walter,maar ik herhaal,als je een wisselaar zet,heb je extra koelvermogen nodig!
Maar je kan eerst proberen volgende zomer Wink
Bij die van mij lukte het wel, maar bij 25°C buiten, werd het toch maar juist gepast om te koelen,en de originele Fans sloegen om de haverklap aan!trouwens net voor ik haar laten reviseren heb is er één van de fans die de geest heeft gegeven!
Ze zijn blijkbaar niet gemaakt om kort na elkaar op en af te slaan Wink

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 04 december 2007 05:33 PM
  [ # 85 ]

jij maar jij hebt fans van een carbu ‘70 hé de mijne zijn zijn al heel wat anders…
Feit over die dinitrol bij je ds is die wel goed aangebracht als dat niet perfect gedaan is heeft het echt geen zin…beste is naar een zaak te gaan die dat doet…. zomaar je deur inspuiten is niet voldoede hoor!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 december 2007 05:45 PM
  [ # 86 ]

ik heb nieuwe Fans ,gelijk Walter Wink
en de dinitrol behandeling is gedaan door GOSLIGA in Nederland,en die staat toch bekend om zijn reputatie.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 december 2007 05:54 PM
  [ # 87 ]
Blooper1963 schreef:

ik heb nieuwe Fans ,gelijk Walter Wink
en de dinitrol behandeling is gedaan door GOSLIGA in Nederland,en die staat toch bekend om zijn reputatie.

Tsja, als je wagen al aan het rotten is kun je blijven smeren met dinitrol.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 december 2007 06:00 PM
  [ # 88 ]

Juist daarom twijfel ik!
want Gosliga,dinitrolt normaal niet als hij rot ziet zitten.
Zo werd mij toch verteld Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 december 2007 07:03 PM
  [ # 89 ]
Blooper1963 schreef:

Juist daarom twijfel ik!
want Gosliga,dinitrolt normaal niet als hij rot ziet zitten.
Zo werd mij toch verteld Wink

Rot komt van binnenuit, tussen de felsnaden. Tenzij gosliga rontgen-ogen heeft zal ie dat dus niet kunnen zien. Vind ik geen reden om aan hem te gaan twijfelen. Ik doe al meer dan 10 jaar zaken met dat bedrijf, en ben nog steeds erg te spreken over hun werk. dat Gosliga bij rot niet wil behandelen klopt, maar dat moet dan wel zichtbare rot zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 04 december 2007 07:43 PM
  [ # 90 ]
Blooper1963 schreef:

ik heb nieuwe Fans ,gelijk Walter Wink
en de dinitrol behandeling is gedaan door GOSLIGA in Nederland,en die staat toch bekend om zijn reputatie.

ja dan zal de wagen wel goed koelen maar ik wil eerst met eigen ogen zien of het wel nodig is dat te steken…. na deze zomer dus.

Dinitrol is volgens mij ook het beste. Als je weet hoe het moet

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
6 van de 81
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook