xm'metje schreef:moet de xum naar de apk doen maar eerst de abs controleren dan doet ie het en dan weer niet ,meestal niet en is waarschijnlijk vuil, weet iemand waar te beginnen om de boel schoon te maken? ik bedoel op welke plek zit het meest voorkomende probleem..
De sensoren. Stekkerverbindingen en de sensoren zelf goed schoonmaken. In het grootste deel van de gevallen is het dan verholpen…
Xsara Coupe
Xsara Coupe schreef:xm'metje schreef:moet de xum naar de apk doen maar eerst de abs controleren dan doet ie het en dan weer niet ,meestal niet en is waarschijnlijk vuil, weet iemand waar te beginnen om de boel schoon te maken? ik bedoel op welke plek zit het meest voorkomende probleem..
De sensoren. Stekkerverbindingen en de sensoren zelf goed schoonmaken. In het grootste deel van de gevallen is het dan verholpen…
Xsara Coupe
stekkers zitten toch bij de remklauwen? ops: ops:
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Daar ergens ja
Rudmer'86 schreef:Daar ergens ja
ok dan hoe ist? kwam je zaterdag nog?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Is even afwachten hoe het gaat met de verkoop van m’n witte geval. Je hoort van me!
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Wat ook een bekend euvel is, zijn losse contacten op je ABS blok. Dit is de unit diep onder de motorkap. Dus niet de computer in de computerbak.
Heb ik al twee keer meegemaakt. Het doorsolderen van de unit lost de problemen duurzaam op.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Simmetje, waar zit dat ding precies?
Heb je er foto’s van? Dan kan ik gelijk even kijken of dat bij mij al gedaan is. Zoniet, dan kan ik het gelijk doen. Ik ben zowiezo van plan een boel van die stekkertjes te gaan solderen.
Groeten,
Paul
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
xm'metje schreef:wil trouwens het alcatra vervangen voor leer ,vind het helmaal niks, veel te stroef
andere kleur leer dan de steoeln? lijkt mij wel mooi!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:xm'metje schreef:wil trouwens het alcatra vervangen voor leer ,vind het helmaal niks, veel te stroef
andere kleur leer dan de steoeln? lijkt mij wel mooi!
nee bedoel gewoon een compleet ander leren interieur
@simmetje, bedankt voor de tip !!
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Mijn XM staat bij mijn monteur, bak kaduuk….....
Kan dus ff geen foto’s maken.
De nieuwe 24v heeft alles in 1, deze heeft namelijk een Teves ABS systeem waarbij computer en ABS blok 1 geheel zijn. Dit zit onder bij de versnellingsbak.
Het probleem is geen probleem bij de Teves ABS, dus hier niet aan gaan solderen ! Probleem treed alleen op bij de oudere Bendix ABS systemen die tot 1996 zijn geleverd.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Mooie combi he zo’n XM met V6-12v en automaat, lekker soepel zweven.
Succes ermee!
(en als je je leerset gevonden hebt, hou ik me aanbevolen voor goede alcantara voorstoelen en armleuningen )
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Rogier Verhoef schreef:Mooie combi he zo’n XM met V6-12v en automaat, lekker soepel zweven.
Succes ermee!
(en als je je leerset gevonden hebt, hou ik me aanbevolen voor goede alcantara voorstoelen en armleuningen )
zal aan je denken
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
helaas is blijkbaar mij een xm v6 niet gegund het volgende;
flinke tik bovenin motor—-> hydraulische kleppen?
mayo in de oliedop—-> lekke kop? temp. blijft goed.
flink lekkende krukas keering
hierbij loopt ze ook niet zoals een v6 hoort te lopen erg rauw en lawaaierig op de snelweg
wat te doen? zat zelf te denken om er een ander blok in te hangen..
is dit goed te doen? wil haar wel houden namelijk,heb een poos naar zo’n xm gezocht
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:helaas is blijkbaar mij een xm v6 niet gegund het volgende;
flinke tik bovenin motor—-> hydraulische kleppen?
mayo in de oliedop—-> lekke kop? temp. blijft goed.
flink lekkende krukas keeringhierbij loopt ze ook niet zoals een v6 hoort te lopen erg rauw en lawaaierig op de snelweg
wat te doen? zat zelf te denken om er een ander blok in te hangen..
is dit goed te doen? wil haar wel houden namelijk,heb een poos naar zo’n xm gezocht
Jeetje, das nog is balen zeg. Het zit je echt niet mee met de xm’s…
Slopen is echt zonde als ik de foto’s zo zie. Ze ziet er echt geweldig uit
Nieuw blok lijkt me zeker een goede optie…
24v is zeker geen optie?
Trouwens, je foto’s komen er echt aan, t zit een klein beetje tegen ops: ops:
Xsara Coupe
12v lijkt me toch iets saver, hoe al wel.. wacht de foto’s wel af ook al heb ik nu wat anders in mijn hoofd
wordt zeker niet gesloopt ! wil haar graag weer klaar hebben dus als iemand een sloper met een goed blok en een kapotte bak weet of zo ,houd ik mij aanbevolen !
rij er lekker mee door, ook al draait de hele bende in de soep ,ben er flauw van
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl