Hoi,
Gisteren nieuwe schildjes en keienvanger bij Vlietmansje opgehaald. We hadden even gekeken hoe ik de schildjes van de stijlen het beste kon monteren op mijn DS, maar ik dacht dat het forum misschien ook wel tips of ideeën zou hebben.
Zo vroegen we ons af of de trompetjes daarvoor kunnen blijven zitten of dat het dan niet lukt. Hoe kan ik e.e.a. zonder brokken te maken loshalen en de nieuwe (mooiere) schidjes monteren?
Wat betreft de keienvanger: de sloopauto lag al ver open, mijn DS niet. Wanneer ik de nieuwe keienvanger ga monteren, moet ik dan de schemen en de bumper eerst demonteren? Denk het wel he, ?
Laatste vraagje: is het zo dat origineel de keienvanger in kleur is en de kentekenplaathouder in zwart? Of is die ook in kleur? Lastig te zien aangezien zowel de nieuwe als mijn oude in zwart zijn, en wit moet worden…
Wie heeft de wijsheid in pacht? Ben benieuwd, alvast dank!
Trompetters moeten eraf anders kan je niet bij het laatste schroefje zijn er zo af, geen probleem….....
Keienvanger in de kleur van de wagen, kentekenplaat zwart…....tenminste ik heb ze nog nooit in een andere kleur gezien
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik beaam alleen maar wat er al aangegeven is.
Knipperliggies eruit,schroefje van massalipje/trompetbevestiging/ C-schildbevestiging losnemen en de trompet naar achteren toe wegschuiven.
Kun je fatsoenlijk bij de rest.
Keienvanger in carrosseriekleur, plaathouder zwart.
En de keienvanger kan los van onderaf,de bumper hoeft dacht-ik niet eens los.
Voilá!
‘Spirit of avant-garde’
thanx! Zal van de week eens kijken als ik weer tijd heb.
Groet!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bram-id19B schreef:Trompetters moeten eraf anders kan je niet bij het laatste schroefje zijn er zo af, geen probleem….....
Ja ja….
De schroefjes waar de trompetten en het was bordje mee vast zitten- achter je knipperlicht glaasje- zijn ALTIJD verrot. Die moet je dus uitboren en het kleine unitje vervangen voor RVS (chyparse) en nieuwe schroefjes monteren. Als de trompet eraf is is het wasbordej verder simpel. Wel even de achterklep eraf halen…...
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Bram-id19B schreef:Trompetters moeten eraf anders kan je niet bij het laatste schroefje zijn er zo af, geen probleem….....
Ja ja….
De schroefjes waar de trompetten en het was bordje mee vast zitten- achter je knipperlicht glaasje- zijn ALTIJD verrot. Die moet je dus uitboren en het kleine unitje vervangen voor RVS (chyparse) en nieuwe schroefjes monteren. Als de trompet eraf is is het wasbordej verder simpel. Wel even de achterklep eraf halen…...
niet altijd…....maar wel meestal
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ok ok. er zijn er bij die al gedaan zijn
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ik heb dat setje ingepapt met dikke klodders kopervet vóór montage, hoop dat ie zo een tijdje goed blijft.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
bogaard77 schreef:Bram-id19B schreef:Trompetters moeten eraf anders kan je niet bij het laatste schroefje zijn er zo af, geen probleem….....
Ja ja….
De schroefjes waar de trompetten en het was bordje mee vast zitten- achter je knipperlicht glaasje- zijn ALTIJD verrot. Die moet je dus uitboren en het kleine unitje vervangen voor RVS (chyparse) en nieuwe schroefjes monteren. Als de trompet eraf is is het wasbordej verder simpel. Wel even de achterklep eraf halen…...
Dit is eigenlijk niet zo moeilijk : pak een dremel, slijp in het schroefje een groefje (rijmt zo net voor sinterklaas ) zodat je deze met een platte schroevendraaier los kan draaien. Voorheen even met WD40 inspuiten, even laten trekken en losdraaien die handel.
Zorg dat je ook wat zwarte hammerrite bij de hand hebt. Bij mij waren er wat roestplekken bij de C-stijlen achter de wasbordjes.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Goeie tips, bedankt!
Heb echter eerst even andere sores: APK afgekeurd op koplamphoogte. Was niet bij te stellen omdat de koplamp LV los was, de afstelstang/draadeind was eruit geschoten (zit in lamphuis geklikt?) en de plastic T-verbinding van deze stang met de stang die opzij gaat is gebroken. Verder veel complimenten van de APK man, auto is keihard en alles ok. ”...Het zijn ook beregoeie wagens!...”
Vraagje: Moet ik nu mijn hele voorscherm demonteren om erbij te komen? Denk het wel he, zo is het echt een hoop geklooi. Zal eerst eens naar chyparse bellen voor een nieuw plastic verbindingsding, auto moet binnen een week klaar zijn voor gratis herkeuring.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
M'thijs schreef:Goeie tips, bedankt!
Vraagje: Moet ik nu mijn hele voorscherm demonteren om erbij te komen? Denk het wel he, zo is het echt een hoop geklooi. Zal eerst eens naar chyparse bellen voor een nieuw plastic verbindingsding, auto moet binnen een week klaar zijn voor gratis herkeuring.
Nee scherm laten zitten. Dat plastic dingetje vervangen. (chyparse idd) en dan je hand door het schoonmaakgat de lamp tegen houden en met de andere hand dat pennetje erin terug klicken. Effe pielen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Relaxed, dankjewel!!!
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
M'thijs schreef:Verder veel complimenten van de APK man, auto is keihard en alles ok. ”...Het zijn ook beregoeie wagens!...”
Dat oude Fransozen rotten weten we allemaal (trouwens, welk oud hok niet?), maar er rijden er relatief gezien natuurlijk nog veel rond.
Er zijn er nog (geschat) 6000 in Nederland, natuurlijk láng niet allemaal in prima staat, en nog eens pak-em-beet 4000 in de rest van de wereld.
Da’s dus 0,8% van de totaalproductie na ruim 30 jaar…
Hoeveel C,D,E-Kadettjes, Golfjes I en BMW’s 315/-16/-18 (die ralle olieboten, niet die nieuwe..) zie je nog? En die zijn allemaal jonger….
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
4000 in de rest van de wereld? Mag ik ff lachen?
Citroen!
DriverD schreef:4000 in de rest van de wereld? Mag ik ff lachen?
Maar hoeveel wel dan? Ik ben nu wel heel benieuwd….
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Your guess is as good as mine, maar alleen in de USA zijn er al 17.000 verkocht. Er was een importeur aan de oost- en een aan de westkust. In en rond Californië rotten de auto niet zo hard. Wat te denken van Duitsland? Daar zijn er ook wel “een paar” verkocht en zijn ook nog veel liefhebbers, met auto’s…. En laten we Frankrijk niet vergeten.
Citroen!