Waarschijnlijk bedoelde hij dan dat dat naar-binnen-plop-vouwtje te diep of juist te ver naar buiten zat ofzo? Want helemaal precies zoals op die door Bogaard gelinkte foto’s zat het niet geloof ik. Vergeet niet dat ik voor het eerst een lekzak heb gezien Mijn steunrubber is nog verrotter dan die foto trouwens. Helaas zelf geen foto gemaakt, was allang blij dat de auto weer (de brug af) kon rijden omdat hij het voorlopig gerepareerd had, en dat die hele zak/duwstang/kogelhuis/rubber-constructie snel vervangen moet was me ook wel duidelijk zonder foto. Wel foto’s genomen van paar slechte stukken bodem. En in de hoogste stand heb ik de auto nog nooit gehad, allemaal rij-slijtage (en/of onjuiste montage dus?).
[Break 20 Familiale ‘71]
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Kan ook wel met bokjes onder je achterste kriksteunen denk ik…
oeeww…sinds die lekzak-actie en de daaraan voorafgaande onbedoelde traktatie op 6 liter verse LHM, remt de auto maar matig…soms hoor ik zelfs een sisje of een kraakje bij de paddo. Heb ook de indruk dat de bewuste bestuurders-(“gefixte”)-kant iets hoger staat dan passagierskant. Rondlezend in de reacties vermoed ik dat wat rem betreft ontluchten zou helpen ? Kan dat ten alle tijde door alleen aan die schroef te draaien of moet je daarvoor ook per se LHM bijvullen en naar de hoogste stand ? Want die is nu even helemaal op ;-/ en de hoogste stand vind ik geen goed idee nu ik gezien heb hoe die zakken niet op de goede plek zitten.
[Break 20 Familiale ‘71]
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lekzak vervangen kan prima met bokjes eronder. Doe ik ook altijd. Zet 1 pootje onder je trekhaak!
Remmen ontluchten kan in de rijstand. Alleen komt de remdruk achter uit de vering en kan je dus niet zo lekker ontluchten…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Remmen ontluchten kan in de rijstand. Alleen komt de remdruk achter uit de vering en kan je dus niet zo lekker ontluchten…
bogaard, dat sisje of kraakje bij de paddo kan verder niet van iets anders komen? Lijkt me logisch gezien mijn lhm-avontuurtje maar ik wil graag zeker weten. Rem werkt pas echt goed als ik hem helemaal op de grond trap en moet echt heel alert rijden. Was hiervoor eerder andersom: te goed remmen
Heb ik voor dat ontluchten wel bokken ofzo nodig of kun je daar normaal bij? Neem tenminste aan dat dit niet over die algemene ontluchtingsschroef gaat.
[Break 20 Familiale ‘71]
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je hebt wel bokken nodig voor achter. De remdruk voor de achterkant komt uit de achter vering. Als je die remdruk weghaalt zakt de achterkant!
Dat gesis is zeker dat je het moet ontluchten. Ook dat harde remmen wat je beschrijft.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
bogaard77 schreef:Je hebt wel bokken nodig voor achter. De remdruk voor de achterkant komt uit de achter vering. Als je die remdruk weghaalt zakt de achterkant!
Dat gesis is zeker dat je het moet ontluchten. Ook dat harde remmen wat je beschrijft.
Mee uitkijken!
Als het systeem (nog) niet dicht is krijg je steeds meer lucht erin. Bij remmen wordt eerst die lucht samengeperst, en dan gaan de remzuigers pas bewegen, je krijgt dus steeds langere reactietijd en slechtere remwerking!
Als de auto achter beetje scheef staat zou je ook aan de andere kant een defect aan de zuigerstang kunnen hebben (stukje afgebroken): relatief eenvoudige reparatie, goed te doen voor beginnende sleutelaar!
En dan blijft het betaalbaar, ook.
vlietmansje schreef:bogaard77 schreef:Dat gesis is zeker dat je het moet ontluchten. Ook dat harde remmen wat je beschrijft.
Mee uitkijken!
Dank voor alle goede raad. Als een oud vrouwtje gereden. Remmen zijn nu ontlucht en alles weer safe. Linksachter de stang en kogel/kom vervangen en meteen andere lekzak. Nu hangt ie in ruststand juist weer naar links scheef maar dat komt omdat dat stootrubberblokje daar, waarvan al ik aangaf dat ie gaar was, er helemaal vanaf viel. Moet ik nog provisorisch vastkitten en snel (laten) vastlassen. Cylinderstangenspul rechts wacht ik ook maar niet te lang meer mee. Het liefst zou ik een lascursus doen, ook best handig voor de dakrand En meteen effe een put voor mijn deur graven, zou de gemeente dat goed vinden?
Om het lekzak-verhaal nog even af te maken: ZO zat ie dus
(nu vervangen), dit is aan de rechterkant waar ie (nog) hetzelfde zat (zit). Hoogste stand. De zak plopt dus wel naar binnen maar dat tuutje schijnt toch niet helemaal goed te zitten.
[Break 20 Familiale ‘71]
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Beetje vage foto maar lekzak lijkt verkeerd te zitten en te ver naar de cylinder toe!
Dit gaat niet goed….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
hij zit op de veer piston er gewoon op,daar moest hij er binnenste buiten op gezet zijn geweest.Moet kapot op die manier.
Weet hier iemand,hoe je ligarex bevestigd,ik bedoel de juiste manier,om later geen rubberschade te hebben waar de ligarex er op komt??
bogaard77 schreef:Sjaak de Bollenboer schreef:He….vaag, hoe doe je dat dan…..
Ik ga dit weekend ook een lekzakje vervangen en zal nu erg goed opletten dit niet binnenstebuiten te doen.
Dit is zeker een mooie heldere uitleg. Ook lekker duidelijk met goede foto’s.
Is het niet een idee om een How To topic te maken. Waar je zulk soort zaken neer kan zetten. Nu zoek ik mij soms een ongeluk naar iets waarvan ik weet dat ik het gelezen heb, maar niet meer terug kan vinden.
Weer ontopic,
Succes met je lekzakken en ik hoop dat de rest, de bodem, achteraf meevalt.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb het in de TIPLIJST gezet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Geweldig!
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”