r.kerstens schreef:Timo en Bart .....
Is dat zoiets als Fokke & Sukke.
.............................................
Een BX is comfortabeler en veel toegankelijker dan een goede 2cv, zowel aanschaf, onderhoud, rijden, dagelijks gebruik, enz. enz.
En makkelijker te vinden.
Eerder Peppie en Kokkie.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Bart ga voor de eend is zoveel leuker en je kan er veel meer zelf aan doen.
verder zoek gewoon een leuke eend uit die er redelijk goed uit ziet en kwa roest goed is
Heb nog wel een leuke BX in de aanbieding….. of een AX.
Maar buiten dat…;
Ik zeg altijd dat wij CX (en AX en BX) rijden omdat we geen 2CV kunnen betalen.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
2Black schreef:Heb nog wel een leuke BX in de aanbieding….. of een AX.
Maar buiten dat…;
Ik zeg altijd dat wij CX (en AX en BX) rijden omdat we geen 2CV kunnen betalen.
Even off topic, heb je al je Citroenen spul gewoon voor je huis staan ?????.
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vergeet ook niet dat een 2CV zo onveilig is als het maar kan als je bij een ongeluk betrokken raakt
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Timo1990 schreef:Zoals Bart ook al op MSN zei, als de bodem maar hard is..
Trouwens, meer dan € 2000,—zal ik niet hebben, en Bart ook niet..
Voor 2000 euro koop je enkel aangeschoten eenden die je beter kan slachten. Een goeie eend met dito chassis kost je al snel 3500 euro. Alles daar onder is een gok…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Timo1990 schreef:Zoals Bart ook al op MSN zei, als de bodem maar hard is..
Trouwens, meer dan € 2000,—zal ik niet hebben, en Bart ook niet..
Voor 2000 euro koop je enkel aangeschoten eenden die je beter kan slachten. Een goeie eend met dito chassis kost je al snel 3500 euro. Alles daar onder is een gok…
Precies….
@ron kerstens: ja, ze staan gedrieën voor de deur (een voor de deur, een aan de overkant van de straat en een naast het huis) en er staat ook nog een Rouge Delage CX 25 GTi automaat in een schuur… ops:
BasisBIX schreef:Ga toch voor een BX
Ik had mijn BX al voordat ik m’n rijbewijs haalde (sep 07) en heb hem zo een beetj kunnen opleuken voordat ik er in kon rijden. Endus toen ik m’n rijbewijs haalde stond er meteen een leuke (en goede) auto op met te wachten.
Is natuurlijk ook een extra stimulans om het in een keer geod te doen
Maarja, dan heb je een BX voor de deur en betaal je al WB+verzekering terwijl je er nog niks mee kan doen. Alleen maar naar kijken en een beetje leuke dingetjes aan doen. Dus ik ga eerst mijn rijbewijs halen en dan ga ik voor een BX kijken
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
-3500 euro?
Daar heb je onderhand 3 BX-en voor..
Maar, 2cv’s zijn, volgens mij, de ultieme sleutel auto’s, om het sleutelen te leren denk ik dan. Zij spatborden eraf, en je kunt er zo makkelijk bij.
-Dan over de veiligheid, en comfort.
Veilig laat inderdaad nogal de wensen over. Maar ik denk, dat het altijd veiliger is dan op de brommer. Maar hier wil ik geen discussie mee op roepen, dis ik geef heel hard toe, dat jullie absoluut gelijk hebben dat het nou niet een veilige auto is!
-En ja, een BX is een stuk aangenamer dan een eend. Maar een eend is denk ik wel weer aangenamer dan op de fiets/brommer.
- Daan, wat versta jij onder een hobby auto? Hobbyen omdat die vaak kapot is, of hobbyen in de zin van niet dagelijks gebruiken, meer voor de zondagen ofzo? Of een combinatie van dat
- En hoe zit het eigenlijk met de kosten van een 2CV? Aanschaf is duidelijk veel hoger dan van een BX, maar ik ben ervan overtuigt dat die in de maandlasten toch een behoorlijk stuk goedkoper is? Of heb ik dat nou verkeerd? En onderdelen, is daar nog makkelijk aan te komen? Aan de ene kant zeg ik ja, er zijn nog genoeg 2CV’s in Nederland. Maar aan de andere kant, ze zijn natuurlijk al oud..
Verder wil ik iedereen al vast bedanken voor hun reacties
OOHJA! Ik wil hem gebruiken voor naar school. 7 Km heen, en 7 Km terug. Ong. 14 Km per dag dus.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Timo1990 schreef:-3500 euro?
Daar heb je onderhand 3 BX-en voor..
Daar heb je dus 7 BX’en voor…
Sleutelen aan een 2CV is niet zo duur, het onderhoud valt dan wel mee.
Het probleem is dat’ie niet zo goed tegen buiten staan kan, en elke paar jaar laswerk of zelfs vervanging van een halve auto is ook niet goedkoop.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Re: Timo en Bart hebben een vraag
Bart1989 schreef:Hoe realistisch is het om als we rijbewijs hebben 2cv te gaan rijden?
En hoe realistisch tegen over een bx?
Met vriendelijke groet,
Bart & Timo !
Helemaal mee eens, ik ben ook met een 2cv begonnen.
Alhoewel de prijs toendertijd voor een 2cv wel wat lager lag dan nu.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Wat kost een 2cv dan in belasting en verzekering?
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Timo, Bart
Voor de afstand heb je dus eigenlijk geen auto nodig. Waarom eerst niet doorsparen en dan eens wat aanschaffen. Vertil je niet aan het onderhoud en andere vaste lasten. Wil je het toch goedkoop houden ga dan voor een BX met 1400 motor. Zuinig en het kost je niet de hoofdprijs als het om vaste lasten gaat. Een 2CV kan altijd nog.
Verder vind ik bepaalde reacties wat sneu. Ik mag een goede grap best waarderen en dat weten jullie best, maar hier wordt toch om een serieus antwoord gevraagd. Bewaar anders de reactie voor het café.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Voor een 18 jarige kost het redelijk wat.
Maar de verzekering kost je als je CCNL-lid bent heel weinig bij Emerpark.
Ik zou bij Emerpark voor ca. 100 klaar zijn.
Wegenbelasting zal rond de €12 zijn, of ouder dan 25 jaar €0 natuurlijk.
Autofan schreef:BasisBIX schreef:Ga toch voor een BX
Ik had mijn BX al voordat ik m’n rijbewijs haalde (sep 07) en heb hem zo een beetj kunnen opleuken voordat ik er in kon rijden. Endus toen ik m’n rijbewijs haalde stond er meteen een leuke (en goede) auto op met te wachten.
Is natuurlijk ook een extra stimulans om het in een keer geod te doen
Maarja, dan heb je een BX voor de deur en betaal je al WB+verzekering terwijl je er nog niks mee kan doen. Alleen maar naar kijken en een beetje leuke dingetjes aan doen. Dus ik ga eerst mijn rijbewijs halen en dan ga ik voor een BX kijken
Tsja, mijn verhaal is een verhaal apart. Ik kreeg mijn BX op mijn 14e van eigenlijk vreemde mensen. Meteen geschorst, (kost daarna nog maar 22 euro per jaar) en gestald. In vakantie en andere tijden naar huis gehaald en opgeleukt en ongeknapt etc.
In juli dit jaat weer op naam gezet (van m’n vader + diens verzekering) en apk’tje erop. In sept. rijbewijs gehaald.
En sindsdien karren maar…..
De GT kocht ik op m’n 17e, uiteraard staat die nu geschorst en gestald.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90