Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
@ MSSL, is allang gebeurd..
Berekening Timo over de Citroën BX.
Salaris gemiddeld per maand: € 334,00
(Salaris januari t/m december, gedeeld door 12.)
Verzekering per maand: € 43,00
Verzekering maatschappij Emerpark.
Wegenbelasting per maand: € 20,33
Als voorbeeld een 1400 BX Cannes genomen, 921 KG.
Benzine kosten per maand: € 75,45
Benzine prijs: € 1,509 per liter, 50 liter tank 1400 BX Cannes.
€ 43,00 + € 20,33 + € 75,45 = 138,78.
€ 334,00
€ 138,78
——————- -
€ 195,22
Per maand houd ik dus gemiddeld € 195,22 over.
Alleen nou nog over de 2CV
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ligt er dus aan hoeveel je ermee gaat rijden.
75 euro p/m is een beetje weinig voor semi-dagelijks gebruik
Ga je ermee naar school/werk/stage of dergelijke ?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Zie een paar posts naar boven..
Vooral school dus
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Timo1990 schreef:Zie een paar posts naar boven..
Ja, dat zei Bart, geldt dat ook voor jou?
Als dat zo is, vergis je dan niet hoor.
Zodra je je rijbewijs heb wordt je erg snel lui (trust me, I know)
Ik ging eerst altijd op de fiets naar school (13 km/40 min), en met slecht weer met de trein. Maar sinds ik rijb. heb, heb ik die fiets niet meer aangeraakt. Nu is 14 km/20 min (naar school dan)
Ben maandag aan stage begonnen en is iets verder weg als school, aangezien ik geen fan ben van openbaar vervoer, moet ik nu iets vaker tanken als afgelopen 2 maanden.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
En ergens onder die post van Bart, zei ik dat het voor mij vooral school is
Ik ken het zelfde geval. Ik had van mn 10de tot mn 17de een boot, met buitenboord motor. Toen had ik een krantenwijk, en absoluut weinig geld. Als mn benzine bijna leeg was, en ik had op dat moment weinig geld, liet ik de boot ook echt gewoon een poos liggen, en ging ik fietsen. Ging prima. Dus ik denk eerlijk gezegt dat dat niet zo moeilijk is, omdat het al veel gedaan heb. Maar ja, zeker weten doe ik het nooit
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
En ik heb de kreidler er nog naast, die kost me ook nagenoeg niks, geen belasting en 1 op 28! tank ik nu ook 1x in de maand mee,
verzekering, 40 euro per jaar..
Timo1990 schreef:En ergens onder die post van Bart, zei ik dat het voor mij vooral school is
Ik ken het zelfde geval. Ik had van mn 10de tot mn 17de een boot, met buitenboord motor. Toen had ik een krantenwijk, en absoluut weinig geld. Als mn benzine bijna leeg was, en ik had op dat moment weinig geld, liet ik de boot ook echt gewoon een poos liggen, en ging ik fietsen. Ging prima. Dus ik denk eerlijk gezegt dat dat niet zo moeilijk is, omdat het al veel gedaan heb. Maar ja, zeker weten doe ik het nooit
Nou geloof me, je wordt er echt lui van.
Ik heb nog steeds wel een krantenwijk, maar dat is echt het enigste wat ik nog fiets.
Voor boodschapjes e.d pak ik meestal/altijd de auto.
Brommer heb ik nooit gehad
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Om te leren rijden is een 2cv dé auto. Kun je met een eend overweg, dan kun je met elke auto overweg.
Misschien kun je overwegen om een 2cv aan te schaffen in het voorjaar en deze weer te verpatsen in het najaar. Koop je voor de wintermaanden een BX ( waarom geen AX?)
Rij je in de zomer toch even heel leuk.
Op een BX kun je ook financieel leeglopen.
Het moet mogelijk zijn om voor rond de €2500 een rijdbare 2cv met APK aan te schaffen. De onderdelen van een 2cv zijn goed verkrijgbaar en niet zo duur. Op een 2cv schrijf je niet meer af. Dus bij verkoop na het zomerseizoen krijg je vast het aankoopbedrag weer terug.
Je hebt dan even aan een 2cv kunnen wennen.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Arjan Verkade schreef:Vergeet ook niet dat een 2CV zo onveilig is als het maar kan als je bij een ongeluk betrokken raakt
Ik vind het jammer, dat hier niemand verder op ingaat. Een eend zou de huidige veiligheidsstandaard niet meer doorkomen.
Een rijbewijs wil alleen zeggen, dat je een auto kunt bedienen. De ervaring komt in de jaren daarna. Neem uit de keuze eend of BX dan in hemelsnaam de BX. Eentje met rembekrachtiging. Een rijbewijs zegt niet dat je kunt rijden. Je moet echt een hoop ervaring opdoen. Neem dat maar aan van deze ‘oude’ dame en laat het de anderen beamen.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
De ervaring komt in de jaren daarna. Neem uit de keuze eend of BX dan in hemelsnaam de BX.
Juist een 2cv zou ik zeggen. De enige auto waar je echt door hebt dat rijden niet vanzelf gaat. Waar je echt de elementen moet overwinnen. Waar je echt leert anticipereren in het verkeer.
En de veiligheid, tja zelden een auto gezien met zo’n goede actieve veiligheid. Niet van de weg te krijgen, ruim bemeten remmen etc.
De passieve veiligheid is onvoldoende, maar een BX zal nauwelijks veiliger zijn op dat gebied. Is eerder schijnveiligheid heb ik het idee.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Klap een ergens tegenaan met veertig en zie het verschil tussen een BX en een eend….
‘k wil helemaal nergens tegen aan klappen, niet met een 2cv en ook niet met een bx
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ga het niet uitproberen, maar een 2cv heeft wel een chassis wat veel opvangt. Ik persoonlijk voel me uiterst prettig in een 2cv.
En de kans dat je iets krijgt is klein. En boven een bepaalde snelheid ben je ook in een BX zwaar geblesseerd in het gunstigste geval.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat bedoel ik André!
Neem het in ieder geval mee in de overpeinzingen en vraag er anderen eventueel een mening over.