Condensator berekenen
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 03 november 2007 12:13 AM

Voor mijn zopas aangekochte hefbrug Laughing  om al mijn citroens omhoog te brengen ,moet ik de motor omschakelen naar lichtnet in plaats van krachtstroom .

Dus van drie naar twee phasen .

Dat kan door gebruik te maken van een condensator , verlies je wel een derde vermogen , maar ik weet niet meer hoe je die berkend .  Surprisedops:

De schoolbanken heb ik intussen al 32 jaar achter mij gelaten , dus deze theoretiche kennis is van de harde schijf gevallen .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 03 november 2007 12:53 AM
  [ # 1 ]

Volgens mij moet je naar 1 fase en houd je slechts een derde van het vermogen over.
Je hebt dan idd een startcondensator nodig.

Ik denk niet dat dit gaat lukken, want je houdt te weinig vermogen over om zelfs alleen maar de brug omhoog te krijgen.

Kun je geen 400V aansluiting (laten) maken? Dat lijkt mij een beter plan. Zo komt het namelijk ook je meterkast in..

Maar ik kan er zomaar finaal naast zitten natuurlijk.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 03 november 2007 09:32 AM
  [ # 2 ]

een omvormer?
http://www.phase-a-matic.com/StaticDescription.htm

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 03 november 2007 04:34 PM
  [ # 3 ]
paso schreef:

een omvormer?
http://www.phase-a-matic.com/StaticDescription.htm

Wat ze al niet uitvinden….

Ik vraag me serieus af of de brug nog wat schik heeft. Een 380 aansluiting (koste mij iets van 117 euro compleet. Lijkt me dan handiger. Daar ook veel 2e hands gereedschappen, zoals compressors er goed op lopen. Want een beetje compressor op 220 trekt lekker aan je stop..

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 03 november 2007 07:59 PM
  [ # 4 ]

Krachtstroom is GEEN optie : mijn deel van de straat staat geregistreerd als residentiele zone .

Dus GEEN werkplaatsen met grote motoren , ik kan als ik wil 60 A krijgen voor electrische verwarming maar geen drie phasen .

Ik weet dat ik met een condensator één derde van mijn vermogen verlies , maar dat zal de praktijk dan wel uitwijzen of dit lukt ......

Andere optie is gewoon een monophase motor kopen .

Maar gierig als ik ben ( ik moet mijn SM kunnen voltanken ) zou ik het liever eerst met een condensator proberen , kost max 15 euro .

Alleen weet ik niet welke waarde ik moet hebben .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 07 november 2007 11:52 AM
  [ # 5 ]

Is het niet zo dat als je dan de brug omhoog wil doen, die motor ineens die hele condensator leeg trekt? Dat heeft dan weer tijd nodig voor opladen. Wat betekend dat die brug met schokken omhoog komt….??? Dus moet je een condensator hebben met gigantisch veel capasiteit.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 07 november 2007 12:07 PM
  [ # 6 ]

Kan je niet zeggen dat je electrisch gaat koken?

Hier krijg je dan 3fasen.

 

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 07 november 2007 08:30 PM
  [ # 7 ]

Neen ik krijg GEEN 3 phasen : residentieel gebied ( tot achter de hoek van de straat )

Als ik zeg dat ik electrich ga verwarmen krijg ik zo 60 A mono !!!

En die condensator dient om de derde phase ( die ik niet heb ) na te bootsen zodat mijn motor toch in gang raakt .

Je verliest alleen één derde van je kracht .

Als je een driefasen motor op twee poten start verbrand hij .gewoon…...

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 07 november 2007 08:54 PM
  [ # 8 ]
Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 07 november 2007 10:36 PM
  [ # 9 ]
jeroentje schreef:

 

Dat is ongeveer wat ik zocht .

alleen is het een beetje try en error system Rolling Eyes , maar nu weet ik al wat ik moet nameten .

Dank ,  Walter   Very Happy

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 05 december 2007 01:34 AM
  [ # 10 ]

Pas er wel mee op !

Een aansluitfoutje met flinke elco’s kunnen gevaarlijk zijn.

Het kan tot gevolg hebben dat de condensator explodeerd en het kan ook tot hele grote spanningspieken leiden.

Al met al iets wat je aan de vakman moet overlaten.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 05 december 2007 09:50 AM
  [ # 11 ]

En het vermogen gaan naar beneden. Heb ook een leraar van mijn school gevraagd. Hij zei dat het wel mogelijk is, maar niet is aan te raden, omdat het vermogen flink naar beneden gaat. Maargoed, verder niet op in gegaan.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 05 december 2007 12:40 PM
  [ # 12 ]

Ik weet niet zeker wat je bedoelt met “ik krijg geen 3 fasen”, maar dat is niet iets wat bijvoorbeeld de gemeente aan je geeft. Misschien mag het niet van de gemeente, maar dat is een ander verhaal Wink

Als je drie 240v groepen hebt kan je daar gewoon een 360v groep van maken. Dat hoeft niemand je te geven, dat kan je gewoon zelf maken.

Ik mijn huis (een ex pottebakkerij) zaten twee 360V aansluitingen, daar heb ik 6 aparte groepen van gemaakt.

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 05 december 2007 05:14 PM
  [ # 13 ]

Dan moet je de zekeringen ook veranderen.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 06 december 2007 09:15 PM
  [ # 14 ]

70 µF per kW zou het zijn

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 06 december 2007 09:20 PM
  [ # 15 ]

Probleem is opgelost met een ( tweedehandse ) nieuwe motor van 3 pk op lichtnet die ik voor een zacht prijsje van een colega heb kunnen overnemen .

Dus hier mag een slotje op .

Dank voor alle reacties ,  Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook