Welke claxon in mijn ID?
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 03 december 2007 11:35 PM

Zover ik me kan herinneren, vind ik de (tweetonig?) claxon van een DS imposant. In mijn eigen ID heb ik een naar verhouding erg zielig toontje. Ik heb dat eigenlijk altijd geweten aan het feit dat het een ID is.

Bij het verwijderen van het voorspatbord zag ik vanavond dat mijn ID naast een (reguliere) claxon ook een soort hoorn had. Dus toch een tweetonige claxon?

Misschien een domme vraag, maar hoort mijn ID ook zo’n imposant geluid te hebben?

N.b. alle bedrading is aangesloten.

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 03 december 2007 11:51 PM
  [ # 1 ]

Dag Jorikl,

géén domme vraag (die bestaan niet), maar mogelijk wél een dom antwoord: om de 2de claxon te activeren, moet je het knopje waarmee je de claxon activeert, net iets verder indrukken. Bij mijn DS: “gewoon” indrukken is één claxon, verder indrukken (tot aan de weerstand) is 2 claxons. En als dit een dom antwoord is Surprisedops: , kan ik het altijd nog weghalen, nietwaar Laughing

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 03 december 2007 11:59 PM
  [ # 2 ]

ok, geen domme vraag…

Gewoon een auto met blijvende verrassingen.  Wink

Bedankt. Ga het gelijk proberen!

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 04 december 2007 12:40 AM
  [ # 3 ]
Jorikl schreef:

ok, geen domme vraag…

Gewoon een auto met blijvende verrassingen.  Wink

Bedankt. Ga het gelijk proberen!

Misschien bij geen resultaat even een beetje olie in de compressor doen deze wil welleens vast gaan zitten (dit had ik dus), anders de compressor even uit elkaar halen.

Wat ik ook had meegekregen, is dat de hoorns direct spanning krijgen van de accu (via relay) wat raadzaam is is deze af te zekeren dit is standaard niet zo, dacht met 15Amp zekering.

Guy

Profiel  
 
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 05 december 2007 11:21 AM
  [ # 4 ]

ok, helder, maar waar zit de compressor?

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 december 2007 11:25 AM
  [ # 5 ]

Naast die toeters. op de balk rechts voor.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 december 2007 12:04 PM
  [ # 6 ]

Dat ding waar op staat: “Monthly light oil”....

Citroen!

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 05 december 2007 01:23 PM
  [ # 7 ]

Ik heb mijn compressortje niet ‘monthly’ maar bij iedere beurt een druppel olie gegeven. Toch is het motortje vastgelopen (de schotjes niet). Is zo’n ding te reviseren, of kan ik een nieuw motortje bestellen? Ik heb nu zo’n 2CV-claxongeluid…piep… Surprisedops:

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 december 2007 01:32 PM
  [ # 8 ]
GeraldDSuper schreef:

Ik heb mijn compressortje niet ‘monthly’ maar bij iedere beurt een druppel olie gegeven. Toch is het motortje vastgelopen (de schotjes niet). Is zo’n ding te reviseren, of kan ik een nieuw motortje bestellen? Ik heb nu zo’n 2CV-claxongeluid…piep… Surprisedops:

ja. gewoon uitelkaar trekken en de lagertjes smeren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 05 december 2007 01:35 PM
  [ # 9 ]

Ik dacht ook dat mijn motortje was vastgelopen en heb ‘m helemaal uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet: best veel gepriegel. Uiteindelijk bleek het contact op het relais wat de compressor aanstuurt niet goed te zijn. Wat contactspray en alles werkte weer!

Dus tip: controleer eerst even de massa op de compressor, en zet dan even de + van de accu op het andere schroefje om te zien of hij het dan niet doet.  Smile

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 december 2007 01:36 PM
  [ # 10 ]

Soms helpt het om het motortje heel even om te polen… Een kwart seconde zeg maar…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 31 december 2007 12:54 PM
  [ # 11 ]

Ik heb het motortje uit elkaar gehaald. Het onderste lagertje zat vast. Ik heb de lagers schoon gemaakt en gesmeerd, de collector opgezuiverd, magneten en het huis uitgemest en het zaakje weer in elkaar gezet. En…Tuuaaaat. Yes weer het kabaal wat hoort Twisted Evil . Het compressortje maakt wel meer ratelgeluid dan eerst. Enneh…bedankt voor de tip mannen. Ik had de hele luchthoorn al afgeschreven en op zolder gelegd Surprisedops: .

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 december 2007 12:56 PM
  [ # 12 ]

Wat ook vaak gebeurt is dat de trompetten vol zand zitten….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 december 2007 01:42 PM
  [ # 13 ]

Die compressortjes zijn in geval van nood voor een appel en en ei te vervangen: tweetonig Stebel setje van de Halfords - het compressortje daarvan moet het wel aan kunnen dacht ik. Setje kost 2 of 3 tientjes. Bovendien ben je dan van het smeren af… Het is wel zonde dat je met een stel nutteloze Italiaanse toeters blijft zitten Confused

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook