Tijdens controle van de gasinstallatie heb ik wat van de bekleding in de kofferbak weggehaald.
Tot mijn schrik zag ik in de bovenhoeken van de kofferbak veel roest en weinig plaatwerk. Er zaten flinke gaten in de hoek.
Is dit een dragend gedeelte of hoort dit gewoon bij de carosserie.
Dus wel of niet APK gevoelig?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als de C-stijl verrot is wel!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Veel DS-en zijn daar rot, weinig keurmeesters kijken daar naar roest.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De binnenbekleding houdt het lekker nat daar!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja zoiets…
Ik heb voorlopig geen zin om de achterspatborden los te maken en te kijken of het ook zo erg is. Eerst de auto draaiende krijgen. Want als ik al het werk ineen keer bijelkaar zie loop ik gillend weg denk ik.
Maar ja, ik heb mijzelf tot de zomervakantie de tijd gegeven om de auto technisch goed en APK gekeurd te krijgen.
Daarna heb ik jaaaren de tijd om al het andere werk te (laten) doen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik zou toch echt de moeite nemen om de spatborden even er af te halen. Het is een kleine moeite en wellicht valt er met weinig inspanning enig preventief werk te verrichten. Hierdoor is het in de toekomst misschien wel niet nodig om jaaaaren hiermee bezig te moeten zijn.
Ik heb mij voorgenomen niet op meerdere fronten gelijk bezig te zijn.
Dat is wel een beetje mijn werkstijl, maar dat wil ik nu juist niet.
Anders heb je een auto met een hoop half werk maar niets af.
Dus eerst de motor draaiende krijgen. Dan een APK en dan pas al het andere werk.
Het is niet onze bedoeling om een showroom auto te maken. Hij moet netjes zijn, maar vooral veilig. En dan er lekker mee rijden. Geen woonwerk, maar gewoon de langere ritten.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Roest op die plek daar is ook meestal niet even werk maar een hele klus…....als je roest in de koffer hebt is het helemaal door want de roest begint aan de bovenzijde in je C-stijl.
Vooral niet aankomen dus als je er nog niet aan wil beginnen.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bram-id19B schreef:Roest op die plek daar is ook meestal niet even werk maar een hele klus…....als je roest in de koffer hebt is het helemaal door want de roest begint aan de bovenzijde in je C-stijl.
Vooral niet aankomen dus als je er nog niet aan wil beginnen.
Dat denk ik ook!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Maar je kunt er toch wel vast wat olie of ML op spuiten…
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Ja ik ga al het roest wat ik tegenkom behandelen om het proces in iedergeval af te remmen. Maar eerst moet de motor het gaan doen.
Daarna roest behandelen. Dan APK klaar maken en dan pas echt opknappen. Slechte stukken wegslijpen en nieuwe stukken in laten lassen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Zijn er kant-en-klare reparatiestukken te koop (bij Chyparse bijv.) voor de rotte plekken zoals te zien op de de foto’s van Bram-id 19B. Ik heb nl. precies hetzelfde en ben bezig met restaureren.
matombo schreef:Zijn er kant-en-klare reparatiestukken te koop (bij Chyparse bijv.) voor de rotte plekken zoals te zien op de de foto’s van Bram-id 19B. Ik heb nl. precies hetzelfde en ben bezig met restaureren.
zijn er dan inmiddels ook reparatiestukken voor de C-stijl :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:matombo schreef:Zijn er kant-en-klare reparatiestukken te koop (bij Chyparse bijv.) voor de rotte plekken zoals te zien op de de foto’s van Bram-id 19B. Ik heb nl. precies hetzelfde en ben bezig met restaureren.
zijn er dan inmiddels ook reparatiestukken voor de C-stijl :
Voor de C-stijl is alleen de onderzijde te koop het gedeelte op de hoedenplank moet je dus zelf maken. Wel is het gedeelte achter het wasbordje te koop.
Voor de onderzijde bij de hoedenplank heb ik van staf rond 20 een buigmal gemaakt op de werkbank, de rest kan gewoon met je zetbank.
succes!
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Voor de onderzijde bij de hoedenplank heb ik van staf rond 20 een buigmal gemaakt op de werkbank, de rest kan gewoon met je zetbank.
succes!
Je had dit net zo goed in het chinees kunnen schrijven.
Kan je dit nog een keer vertellen maar dan in leken taal?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”