Volgens de site van de Bovag is de 500 grens afgelopen oktober
doorbroken.
Op 1 januari 2007 stonden o.a. geregistreerd:
5.709 XM
31.260 Xantia
1.981 DS
1.336 CX
33.072 C5
118 GS(A)
Het gaat hard achteruit met het Citroën erfgoed zo te zien…
Gr.,
Harold
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
1981 DS? Er zijn 3500 DSclubleden! die hebben ten minste 1 auto en vaak 2 !
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 6487
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Maar hebben die allemaal een kenteken en zijn ze allemaal verzekerd en toegelaten?
1.336 CX-en is ook een aardige terugloop in vergelijking tot de 1.408 in 2006, waar de CCCN op uitkwam.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik geloof dat we een tijdje geleden al hadden gecuncludeerd dat de gegevens van de bovag soms nergens op slaan.
Het aandal GS-en zou nu wel een hele vreemde kronkel gemaakt hebben. Daarnaast geeft de Bovag geen enkele informatie over de kriteria die ze hanteren bij deze telling. Tellen b.v. geschorste voertuigen ook mee?
Hoe dan ook. 500 C6-en vind ik erg weinig!
kan Citroën Ned geen juiste cijfers geven ? ik kijk soms op ‘t franse C6 forum en daar worden de verkopen van zowel Frankrijk als Duitsland elke maand meegedeeld, en met die gevens zagen we al direkt dat de XM een echte bliksemstart had in 1990 en na 2 jaar zakte de verkopen al in elkaar, misschien dat de C6 zich als een diesel gaat gedragen, langzaam op gang komen maar daarna is er geen houden maar aan ( hoewel ik daar zelf helemaal niet in geloof). mijn C6 moest deze week afgeleverd worden en ‘t excuus dat ik kreeg is dat door de toeleveranciers de productie achterstand heeft opgelopen, hier geloof ik dus ook geen reet van, maar wat kun je doen ? Nog effe iets anders, een dinitrol behandeling op zo’n nieuwe auto, is dat nuttig of volslagen zinloos?
Ik vraag me dat af, want als ‘t aan te raden is doe ik dat wel, aangezien ik van plan ben m’n C6 zo lang mogelijk te houden.
georgeskawa schreef:kan Citroën Ned geen juiste cijfers geven ? ik kijk soms op ‘t franse C6 forum en daar worden de verkopen van zowel Frankrijk als Duitsland elke maand meegedeeld.
Dat gebeurt uiteraard niet door Cit-Fr of DL, maar door Citrofielen uit die landen.
Ik heb daar (en hier) ook regelmatig de verkopen van de C6 gepubliceerd (via autoweek..nl komen de Bovag cijfers door) die zijn gebaseerd op hoeveelheid nieuwe auto’s op kenteken gezet.
Als je het per sé wilt weten klik je dit gewoon:
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Citroen&modelserie=C6&viewjaar=2007
528 C6-en “verkocht” per 1dec2007.
per maand:
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?verkoopjaar=2007&maand=11
type voor andere maanden maand=xx in
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
hallo iedereen,
gisteren een delegatie van Citroën Etoile uit Luxemburg op bezoek gehad en tot nu toe zijn er 117 C6’en verkocht in het Groothertogdom Luxemburg, waaronder dus toch ook een paar CD-auto’s,
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Verkoop C6
georgeskawa schreef:hallo iedereen,
gisteren een delegatie van Citroën Etoile uit Luxemburg op bezoek gehad en tot nu toe zijn er 117 C6’en verkocht in het Groothertogdom Luxemburg, waaronder dus toch ook een paar CD-auto’s,
Ach,
Als vanaf volgende jaar de verkoop van de nieuwe C5 als een trein gaat lopen komt er weer wat budget vrij en kunnen we eer eens een echt gerichte reclamecampagne voeren voor de c6.
Hopelijk iets coherenter dan wat we tot op heden gezien hebben.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik hoorde ook onlangs,dat de C6,tot op heden,de minst storingsgevoelige auto is in zijn prijsklasse.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
c6 EN KWALITEIT
Blooper1963 schreef:Ik hoorde ook onlangs,dat de C6,tot op heden,de minst storingsgevoelige auto is in zijn prijsklasse.
Dat ervaar ik elke dag weer. Een collega heeft een lexus gekocht en heeft al een pak “updates” gehad.
De C6 is de referentie.
De markt (altijd wat trager als het niet Duitse merken betreft) komt hier nog wel achter).
De C6 rijders (jij vanaf 19 dec) weten wel beter. Die grijns op ons gezicht zit daar niet voor niets moet je weten….
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
georgeskawa schreef:Nog effe iets anders, een dinitrol behandeling op zo’n nieuwe auto, is dat nuttig of volslagen zinloos?
Ik vraag me dat af, want als ‘t aan te raden is doe ik dat wel, aangezien ik van plan ben m’n C6 zo lang mogelijk te houden.
Dat is nutteloos, een nieuwe auto is goed beschermd en zolang er geen beschadigingen aan de bodem zijn zal de auto niet gaan roesten. Daarbij komt dat de auto bij een dinitrol-behandeling vaak helemaal vol gescheten wordt, dus ook de delen (vooral bewegende delen) die vooral niet behandeld mogen worden. De garage zal je iig een extra rekening sturen voor het verwijderen van al die dinitrol bij reparaties en onderhoud.
Regelmatig inspecteren op beschadingingen is veel beter voor het behoud van de auto. Ga daarnaast niet met de auto door de wasstraat, die veroorzaakt krassen in de lak en dat is ook jammer van je nieuwe auto.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
HAHAHAHA ik zie Kawa al voor de deur met een emmertje en een sponsje!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
onderschat mij niet, darling, en daarbij, met m’n SM ga ik ook niet naar de carwash dus dan pak ik voor ‘t gemak de C6 er ook maar bij zekers, alhoewel, de SM wassen we alleen als we naar een meeting moeten door al ‘t stof dat erop ligt ( en dan nog hebben we zelfs daar 9 keren op 10 geen tijd voor, dat gaat altijd van, vlugvlugvlug, in de auto en met een rotgang naar ‘t evenement scheuren ) en mijn C6 gaat buiten slapen, terwijl de SM in de garage staat met 30 graden , tja, je hebt misschien toch gelijk, dat word carwashen.
Re: 500 C6-en verkocht in NL
CITROENC6 schreef:Volgens de site van de Bovag is de 500 grens afgelopen oktober
doorbroken.
Op 1 januari 2007 stonden o.a. geregistreerd:5.709 XM
31.260 Xantia
1.981 DS
1.336 CX
33.072 C5
118 GS(A)Het gaat hard achteruit met het Citroën erfgoed zo te zien…
Gr.,
Harold
Waar kun je die info vinden.
Op de site van de Bovag kan IK het niet vinden
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zullen we het houden op de P van PSA Groep?