Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Alles is mogelijk. Je moet injectoren in de inlaat maken en een ECU programmeren. Veel van dit soort systemen zijn volg systemen die dus de pulsen uit de originele computer gebruiken. je moet dan de ecu aan laten en daaarmee lopen je injectoren droog…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Eventjes het bericht naar nieuwe pagina gecopieerd:
wat gezocht en met wat DS verkopers gemaild, dit zijn wel wat DS-en die intresant zijn voor rond de 10k.
Graag jullie mening! Over wat jullie er van vinden voor dit geld.
1. De DS 23 pallas borg warner van mede forummer CitroenAZU, ik wacht nog op een prijsopgave van Auto Renaissance om de Borg Warner vol automaat om te bouwen naar een 5-bak. Ik ken Citroenazu van het autoweek forum en heb de DS al eens bekeken, erg mooie wagen! (Zou intresant zijn als de prijs incl. het ombouwen rond de 10k zou komen.)
2. Een DS 21 pallas gevonden in Belgie (met dank aan Wim), mooie auto lijkt me! Deze meneer gaat naar het buitenland verhuizen en moet dus van de auto af.. Daarom goed betaalbaar… Moet dus wel ingevoerd worden. Is met de bekende “halfautomaat”. (lijkt me geweldig rijden eigenlijk) (minder dan 10k)
3. Met deze meneer gisteren zitten mailen, advertentie staat op Citromarkt. Origineel nederlandse DS 21 injectie pallas, met werkende airco! Probleem is dus, het is een injectie, ik weet niet zo goed wat dat allemaal doet en of dat wel verstandig is.
Dan deze, de mooiste maar ook de duurste…. Ook in belgie gevonden, heb er over na zitten denken, ik kan deze kopen als ik mijn eend weg zou doen.. Toch wel het overwegen waard want ik vind het echt zoooo’n mooie wagen op de foto’s…
Al deze auto’s zonder LPG, dus dat moet er iig nog aan gebeuren, maar kan ook later, dat ik eerst eens kijk hoe de wagen is.
Wat is de mening van de DS injectie rijders over de DS injectie die erbij staat? Maak ik mij daar als leek terecht zorgen over?
Zoals bogaard77 al zegt, je kan beter een carb. DS nemen als je op lpg wil gaan rijden?
Wat vinden jullie van de optie om de DS van Citroenazu om te laten bouwen en wat vinden jullie van de belgische DS-en?
Nog even een aanvulling op de auto’s “waarom en waarom niet”
1. Zwarte BW; mooie wagen, van een bekende, originele NL auto.
Maar.. Weet de prijs nog niet voor het ombouwen.
2. Beige belg; mooie auto, goedkoopste van de 4!
Maar, moet ingevoerd worden, persoonlijk vind ik de opliggende klinken en het oude stuur mooier (maardat is mieren-n**ken)
3. Grijze injectie: Mooie DS, met opliggende klinken en oude stuur, airco en origineel nederlands.
Maar, een injectie….
4. Heeft alles wat ik mooi vind aan een DS.. is ook helemaal af.
Maar is zo’n 5k duurder, ik kan dan mijn eend wegdoen en moet ingevoerd worden.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Wat mij betreft die beige halfautomaat…
Zwart vind ik te somber en grijs te saai, zodoende!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ze zien er allemaal mooi uit. Die met injectie vind ik erg mooi vanwege het oude stuur en verchroomde dashboard. De laatste is natuurlijk nog mooier qua dashboard, zeker als je van rode stoelen houdt.
5-bak inbouwen ipv BW: waarom niet?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het is moeilijk te zeggen aan de hand van foto’s welke het best is. CitroenAZU verkoopt geen troep. Bij de anderen moet je dat nog maar hopen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Sjaak de Bollenboer schreef:De injectie ziet er erg mooi uit alleen hij is geen half-automaat en dat vindt je zo te horen een behoorlijk nadeel.
Dat dacht ik nu ook.. of een 5 bak omdat het dan een lekkere snelweg DS is of een halfautomaat omdat dat heerlijk rijdt.. maar een handgeschakelde 4 bak lijkt me niet veel voordelen voor mij te hebben…
Sjaak de Bollenboer schreef:
De laatste is echt een prachtige porno-bak (en dat is hier meer dan positief bedoeld). Zwart is inderdaad een beetje somber maar met die bekleding juist weer helemaal niet. Een uitstraling van….*ik zeg verder maar niets maar de woorden die ik ging gebruiken waren in de richting van ‘bordeelsfeer’.*
Als ik nu een nieuwe zou kopen zou ik t wel weten
Tja.. daarom wil ik het misschien overwegen m’n eend te verkopen.. (heb ik ook meteen een garage vrij) maar m’n eendje weg doen roept bij mij meteen vervelende gevoelens op
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En deze dan?
http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie.php?id=1907
Wel weer injectie maar wel ook airco…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Dat is de zelfde als ik in mijn lijste heb staan met airco en injectie
Ik heb die advertentie ook van Citromarkt
Wat heb je toch met LPG?? Vooral voor een auto voor erbij. Een DS rijdt nog altijd het fijnste op benzine. Geen vermogenverlies, geen ruimteverlies onder de kap EN in de kofferbak. Je betaalt ook al geen wegenbelasting.
Mijn keuze: 4 maar dat komt omdat ik dat dashboard gewoon het mooiste vind. Niet teveel knopjes.
Succes met zoeken. Voor alle DS’en geldt: zorg dat de basis goed is, mooi maken kan je een DS altijd, dat is een stuk goedkoper dan de hele basis opnieuw te moeten doen. Doe een aanschafkeuring om gezeur achteraf te voorkomen.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bas schreef:Wat heb je toch met LPG?? . Je betaalt ook al geen wegenbelasting.
.
Je geeft zelf het antwoord.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bas schreef:Wat heb je toch met LPG?? Vooral voor een auto voor erbij. Een DS rijdt nog altijd het fijnste op benzine. Geen vermogenverlies, geen ruimteverlies onder de kap EN in de kofferbak. Je betaalt ook al geen wegenbelasting.
LPG is goedkoop, milieu vriendelijk, en een DS motor op LPG loopt een stuk soepeler dan een DS op benzine. LPG geeft een mooiere, schonere verbranding en is dus gezond voor je motor te noemen. Tap maar eens olie af na 10.000 km bij een LPG blok, en zie het enorme verschil met een benzine blok. GAS rules.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
DS willen rijden op een goedkoopje? Dat is een misvatting!
Je doet òf jezelf tekort, òf de auto. En dat laatste is het ergste.
Goed onderhoud kost veel geld. ‘s Winters doorrijden gaat te koste van de auto. Beknibbelen op onderhoud leidt snel tot verval.
Zo zijn er al heel wat lease ID/DS’en binnen een paar jaar te gronde gegaan. Het hele lease-gebeuren is daarom ook weer verdwenen, gelukkig.
Neem dus mijn eerder advies over: Koop een ID/DS die niet bijzonder is, niet heel mooi, wel goed, en dus mag slijten. Of begin er niet aan.
Wil je èn mooi (nou ja) èn hele jaar doorrijden; rijdt dan in een moderne occasion.
En nog iets: waarom moet een BW-volautomaat aangetast worden door er een 5-bak in te bouwen? Houdt die auto origineel. BW-bakken zijn zeldzaam, 5-bakken zijn er genoeg.
Een BW rijdt prima, gaat alleen gegarandeerd na ongeveer 50.000 km stuk. Dus geen auto om veel in te rijden. Wil je dat wel, koop dan geen BW.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik heb niet gezecht dat ik goedkoop DS wil gaan rijden! Ik wil er wel mee naar m’n werk maar dan zou ze alleen de garage uit komen als het mooi weer is… Verder zal ze vertroeteld worden! En ja ik weet dat dat geld kost… ook vind ik een DS ook beter lopen op lpg en is het schoner voor zowel milieu als de motor zelf. Mijn 406 coupe doet het ook al 60 dznd km super op lpg…
ik zou voor de injectie gaan: geen gestuntel meer met die choke:heerlijk
en dat je met een lpg installatie geen gebruik meer maakt van het injectiesysteem: zowat .............DS rijd er prima op.
en als je de power van een injectie toch fff wil ervaren dan schakel je toch gewoon fff over op benzine…...........
tevens is die airco ook niet een verkeerde aanvulling.
en wat die lpg betreft: dat is geen probleem zijn zelf ds lpg inbouwspecialisten o.a. wielinga wommels .
zij hebben goede ervaringen met een ds injectie op lpg ook start hun systeem eerst op bezine (om backfire tegen te gaan en s’winters betere start).
Heerlijk al die luxe. enigste nadeeltje is dat het een 4-bak betreft maar ja; ook dat is wel weer te verhelpen…............
p.s. zou ook, die DS met BW orgineel houden: zoveel zijn er niet meer
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik heb het er met azu ook over gehad.. die BW’s zijn zeldzaam.. maar niemand wil ze hebben… Auto Renaissance heeft er al meer omgebouwd.
En mijn pa heeft een sloop DS staan met 5 bak.. dus alles wat nodig is kan ik zelf aanleveren, en dan zou je een erg mooie maar ook bruikbare DS hebben. De vraag is alleen wat het gaat kosten, want het is niet alleen de bak omwissellen.. eigenlijk moet de motor ook over en delen van het dashbaord en hydroliek.
Helemaal leeg halen, dashboard moet eruit en met de sloop ds ernaast opnieuw opbouwen…