Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Mag ik vragen waarom het perse een BX of een 2CV moet wezen?
De te rijden km`s die jij in gedachten heb ga je 3 dubbel overheen! Toen ik mijn rijbewijs hield ben ik gestart met de Visa. Reed zeer goed en daarmee ook in een half jaar 10.000km bij opgezet.(rijd nu gemiddeld 30.000km per jaar) Hij werd afgekeurd tijdens de APK. Ik heb alles zelf gerepareerd:
Uitlaat
Stuurkogel
Kachelpomp
4 nieuwe banden
2 nieuwe handremkabels
Laswerk aan de bumpersteunen
Al met al z`on 400 euro, en dan heb ik het laswerk er niet bijgerekend!
De Visa is in de verzekering niet zo duur voor een 18 jarig (http://www.knmv.nl)
Wegbelasting is ook wel te doen!
De aanschafprijs voor een visa is ook niet zo hoog, en voor een paar honderd euro heb je al een redelijke visa!
Het voordeel van een Visa is dat je veel zelf kunt doen, mits je een beetje technische bent.
Even terugkomend op een BX, 2CV:
Zoals al gezegd is, de 2cv zal erg veel onderhoud vragen en de aanschafprijs voor een redelijke eend is vrij hoog.
betreft de BX: aanschafprijs is ongeveer hetzelfde als een visa, enkel de BX zal duurder in de verzekering en wegenbelasting zijn. Ook het onderhoud zal duurder wezen dan een Visa.
Timo1990 schreef:Patje, dat een eend uiteindelijk meer gaat kosten, waar bazeer je dat zoal op? ops:
*Kijkt naar de autolijst van Patje*
Ik denk op eigen ervaring.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Zo bedoelde ik het niet, maar gelukkig snapte Patje mij wel..
Tsjah, een Visa..
Bij nader inzien ook helemaal niet zo gek. Visa’s zijn best schaars, hoe zit dat met onderdelen? Is daar een beetje makkelijk/goedkoop aan te komen?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
ax is wel erg goedkoop.. maar erg saai..
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 994
Geregistreerd: 22-02-2004
- Saxo 1.6i SX automaat
De BX is niet duur in aanschaf, en het is immers de auto die jullie (dacht ik) graag wilde kopen!
De 2cv is duur in aanschaf..
Als je een BX mooi vind, en je de aanschaf in iedergeval kunt betalen van een BX die motorisch en technisch in orde is.
Moet je het (vind ik) gewoon doen.
Voor de BX zijn nog veel onderdelen.
Is nog prima rijdend te houden, in ieder geval beter dan een dure 2cv.
Ik snap wel dat je de extra kosten ook in de gaten houd, dus over Visa’s gesproken.. op Marktplaats staan twee Chrono’s!
Maargoed, laten we het bij betaalbare BX-en en Visa’s houden.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Tsjah, ik heb altijd geroepen dat als een BX te duur wordt, ik AX ga rijden..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Op msn praat je wel anders over een ax, maar stiekem loop je toch al weken mp af te struinen
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Nouja, er is ook niks aan! Maar wel goedkoop..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Jehp, het is voor mij een stuk duidelijker..!
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
dus?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Voor mij is het heel duidelijk.
Eigenlijk zegt iedereen in dit topic al, dat ik voor de BX moet gaan. Dus dat zegt al heel wat. Jullie zijn immers de echte kenners! Een 2CV is leuk, maar later mischien. Dus ik ga weer voor de BX.
Veiligheid, niet heel duur, en meer comfort. En ja, de BX heeft me altijd al enorm aangesproken. Maar soms kom je op rare ideeën, raak je er over in gesprek, ga je is kijken op Marktplaats en youtube.. Komen soms rare dingen boven. Zoals 2CV.
Had het er ook nog met mijn vader over gehad. Hij heeft vroeger 17 2CV’s gehad, en kent ze van binnen en buiten. Hij zei ook, dat ik daar beter mee kan wachten, omdat de aanschaf heel duur is, en ze roesten onder je reet vandaan. Dus gaat uit eindelijk ook veel geld kosten. Over een jaar of wat gaan we waarschijnlijk samen naar een 2CV kijken Maar eigenlijk zei hij dus ook een deel, wat de forummer’s ook zeiden.
Wordt een BX te duur? Ga ik nadenken over een AX of Visa. Maar ooit.. OOIT..
Overigens ook de meeste bedank voor alle reacties!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
En voor mij,!
Een 2cv is dus ook niet aan de orde, net als wat Timo zegt ze roesten onder je reet vandaan, al lijkt het me uber gaaf om bij je vrienden aan te komen met een 2cv!
Een bx durf ik niet, ‘k vind het te duur in verzekering en belasting. Ik wil zeker ook nog andere dingen kunnen doen dan alleen auto rijden, en de bx is al geen probleemloze auto natuurlijk..
De visa, ax zou nog kunnen, zeker niet duur in maandlasten! en minder probleemloos dan een bx en nog zuiniger ook,
Dus als het wat word, word het voor mij een visa of een ax. Een bx komt over een jaar of 2 - 3 wel..