misschien bijwerken met zilververf-chroomverf?
te koop in een modelbouwwinkel in kleine verpakking en van goede kwaliteit
heb ik zelf ooit gedaan
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Quo schreef:Daarna moet ik mijn koplampen nog gaan maken. Van allebei de units heeft het koplampglas losgelaten. Dit weer monteren is niet zo’n probleem maar hoeveel mag de zilverkleurige binnenkant van het koplamphuis aangetast zijn ?
Regelgeving APK versie 12-06 schreef:Artikel 2.10.14
Niet toegestane beschadigingen
Regeling Permanente Eisen, Permanente eisen keuringsplichtige voertuigen, Verlichting, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen, De reflecterende werking van de voor het dimlicht bestemde deel van de koplampreflector van personenauto’s, bedrijfsauto’s en driewielige motorrijtuigen1. Het voor het dimlicht bestemde deel van de koplampreflector mag:
a. geen roestvorming vertonen;
b. voor niet meer dan 25% op andere wijze zijn aangetast.2. Het eerste lid is niet van toepassing op het horizontale gedeelte van de reflector.
Succes!
Kunnen er ook GS koplampen ops: in een GSA worden gemonteerd,
wanneer blijkt dat mijn koplampen te slecht zijn ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Ja hoor dat moet kunnen H4 lampen zaten ook al in een Gs club en zijn niet anders dan van een Gsa en moet ook nog wel redelijk aan te komen zijn
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Ok, bedankt de info
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik heb nog een sloper staan waar volgens mij een paar goede lampen in zitten.
Bij belangstelling zal ik even kijken gaan voor je.
Ik heb belangstelling voor een setje mooie koplampen.
Dus als je eventueel een keer tijd hebt om te kijken bij de “sloper” dan hoor ik dat graag.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Quo schreef:Ik heb belangstelling voor een setje mooie koplampen.
Dus als je eventueel een keer tijd hebt om te kijken bij de “sloper” dan hoor ik dat graag.
Moet het per se H4 zijn of mag het ook duplo zijn.
Pb me je max. prijs per stuk even , voordat ik voor niets ga zoeken.
De koplampen heb ik afgelopen zaterdag opgehaald bij Citro-power.
Nog even kort gekeken bij de “restauratie” van zijn GS. Ziet er erg mooi uit. Dit wordt echt een top GS
Begin van Januari 2008 het front weer even opbouwen. Dan heb ik het lijstje van afkeurpunten, geconstateerd bij laatste APK keuring, opgelost.
Dan zou een “verse” APK, toch binnenkort weer moeten lukken
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Eindelijk zit er vanaf vandaag weer een geldige APK op de GSA.
Heeft iets langer geduurd dan gepland. Ik heb de GSA trouwens laten keuren bij Garage ReNard. Was er nog nooit eerder geweest, maar het is een zeer fijn bedrijf.
Het lijstje met de aandachtspunten voor de GSA lijkt elke maand te groeien.
(Tijdens de APK keurig gelijk ook de veerbollen laten vullen + LHM verversen en rijhoogte afstellen van de Xantia. Was wel nodig ook, verschil in rijcomfort is aanzienlijk)
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gefeliciteerd!
N.B. Het winterhoesje kan nu wel van de gril af.
Citroen!
DriverD schreef:Gefeliciteerd!
N.B. Het winterhoesje kan nu wel van de gril af.
Winterhoesje zat er inderdaad nog op toen ik naar de APK wou rijden. Er toen maar even afgehaald
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Tijdens de APK controle werd ik erop gewezen door ReNard, dat de uitlaat ophanging van het Y-stukje niet goed is.
Klopt ook wel want hier begint de uitlaat nu af en toe te rammelen. De bout en veer tussen het ophangpunt op de versnellingsbak en de uitlaat is weg. Het gat hangt er trouwens ook niet mooi recht meer voor. Nieuw gat boren in het metaal lijkt mij. ipv de boel recht proberen te buigen ?
Nou is mijn vraag hoe deze bout + veer er uitziet ? Zit de veer geklemd tussen ophangpunt versnellingsbak en uitlaat ? En wat voor een veer kan ik hiervoor gebruiken ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Yep, veer zit tussen uitlaat (Y-stuk) en bak ingeklemd, om de bout heen. Veer is ongeveer 1,5 a 2 cm lang en 1 a 1,5 cm in diameter.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Lijkt me handiger om even een oproepje te doen wie zo’n bout met veer heeft dan er zelf 1 te fabriceren.