Foto’s van transport van mijn DSuper 5
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 december 2007 11:25 AM

Het valt niet mee om een ID op transport te krijgen wanneer de motor niet loopt. Omdat de wagen dan niet omhoog komt heb je geen grondspeling. Zelfs een kleine knik zorgt ervoor dat hij aan de grond zit dan.

Ik heb er wat foto’s van online gezet.
Was overigens wel een gezellige bedoeling de auto thuis er weer af halen. De halve buurt liep uit.

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 december 2007 11:33 AM
  [ # 1 ]

Ken je de bezemsteel truuk niet?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 december 2007 11:34 AM
  [ # 2 ]

of die boormachine, geloof ik.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 december 2007 11:36 AM
  [ # 3 ]

Ehh nee dus..

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 december 2007 11:43 AM
  [ # 4 ]

Boormachine truuk heb je stroom nodig.. Maar dat is eigenlijk de beste.

Neem een boormachine en maar een poulie op een asje. Haal de snaar van je HD pomp af en laat de boormachine de pomp aandrijven. Auto komt omhoog…klaar.


Bezemstelen: Maak stukken bezemsteel van 7 cm. krik de auto op en haal je achterbollen eraf. stop de stukken in de veercylinders en draai de bollen er weer op.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 06 december 2007 11:44 AM
  [ # 5 ]

Re: Foto’s van transport van mijn DSuper 5

Wolfman schreef:

Was overigens wel een gezellige bedoeling de auto thuis er weer af halen. De halve buurt liep uit.

Dat is ook wat waard!

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 06 december 2007 12:17 PM
  [ # 6 ]
bogaard77 schreef:

Bezemstelen: Maak stukken bezemsteel van 7 cm. krik de auto op en haal je achterbollen eraf. stop de stukken in de veercylinders en draai de bollen er weer op.

Maakt dat uit voor- of achterbollen?

Ik zou de voorkant kiezen. Daar kun je veel makkelijker bij.

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 december 2007 12:21 PM
  [ # 7 ]

Nooit over nagedacht. zal ook wel gaan denk ik.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 06 december 2007 08:14 PM
  [ # 8 ]
bogaard77 schreef:

Nooit over nagedacht. zal ook wel gaan denk ik.

Natuurlijk maar je hebt wel twee verschillende lengtes nodig ivm tussenring kant verwarming .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
robie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 08-07-2007

Gepost: 07 december 2007 10:14 PM
  [ # 9 ]
langevelsloo schreef:
bogaard77 schreef:

Bezemstelen: Maak stukken bezemsteel van 7 cm. krik de auto op en haal je achterbollen eraf. stop de stukken in de veercylinders en draai de bollen er weer op.

Maakt dat uit voor- of achterbollen?

Ik zou de voorkant kiezen. Daar kun je veel makkelijker bij.

Nee, gaat niet goed komen. De voorkant is te zwaar voor bezemstelen.
Vrolijke groet, R.

Profiel  
 
Stan81
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 17-08-2007

Gepost: 08 december 2007 07:33 PM
  [ # 10 ]

die bezemstelentruc is uiteraard wel de oplossing als de auto op transport moet en je kunt er zelf niet bij zijn. Dan kun je de auto wel zelf prepareren zodat je hem zeker zonder schade of dat hij over de grond heeft geschuurd thuis krijgt. Onthouden.

ID 19P 1966

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 08 december 2007 08:12 PM
  [ # 11 ]

tjonge,
wat een avontuur! Er zijn ook praktischere karren, het kan nl. wel hoor, gewoon laag vervoeren.

Denk trouwens dat de bodem niet de enige uitdaging is. je hebt wel wat werk in huis gehaald. hulde!

succes met de dame.
Very Happy

.komma

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 08 december 2007 08:30 PM
  [ # 12 ]

Pfoe, dat is inderdaad een hoop werk zeg, al heb ik alleen de foto’s van de buitenkant gezien.

Ik heb ook ervaringen gehad met het vervoeren van hydraulisch geveerde Citroëns die op hun buik liggen. Dat is elke keer weer een hele heksentoer om ‘m goed op de aanhanger te kunnen krijgen en dan later weer eraf.
Ik zie op de foto’s dat je een zelfs een stoeptegel gebruikte, die daarna in stukken is gebroken.  Shocked

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 december 2007 04:21 PM
  [ # 13 ]

Nee die stoep tegel heb ik zelf in stukken gebroken. Ik had er maar een en had meer stukken nodig.  Very Happy

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook