Heb inmiddels benzinefilter en pomp vervangen en ben van alle problemen af.
Vant weekend nog bij de citroen veiligheidsdag ofzo geweest waar mijn auto weer even een keuring heeft ondergaan. Het zag er allemaal goed uit!
De achteras heeft van die meesturende rubbers, bij hard remmen op klinkerweggetjes hoor ik vanachteren gebonk, daar heb ik dus naar gevraagd bij de dealer en die zegt dat het dan waarschijnlijk die meestuurende rubbers zijn. Iemand op het forum hier heeft vast wel eens zoiets vervangen, is dit een beetje zelf te doen?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Douwe schreef:Heb inmiddels benzinefilter en pomp vervangen en ben van alle problemen af.
Vant weekend nog bij de citroen veiligheidsdag ofzo geweest waar mijn auto weer even een keuring heeft ondergaan. Het zag er allemaal goed uit!
Ja, ik heb die veiligheidsdag maar even laten schieten, aangezien er vanalles niet zo veilig is aan mijn auto, volgens het inzicht van deze citroen-mannen.. Momenteel lekke kachelradiateur slang onder andere. Heeft er iemand nog zo’n slang liggen toevallig? Gr
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
ik heb die destijds ook laten vervangen bij m’n 16v. was geloof ik niet eens zo duur.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Nou, als ik goed heb gezocht kosten de rubbers bruto al iets van 85 euro per stuk. Dus als het kan zou ik graag de kosten van het werk uitsparen door het zelf te doen, mits het niet een te ingewikkelde rotklus is waar je speciaal gereedschap voor nodig hebt.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Achterste heb ik inderdaad op jou site zien staan, dat lijkt niet zo moeilijk. Maar veroorzaken die achterste ook een klapperend geluid bij hard remmen of op de handrem trekken?
De citroen monteur verdacht echt de meestuurende rubber.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
ja, het bochterren gaat bij mij wel goed. Mijn vorige zx had waarschijnlijk wel gescheurde achterste rubbers, die ging veel sneller met de kont er naast.
Edit: Vandaag de auto nog ff omhoog gehad linksachter, de achterste rubber lijkt me nog goed. Maar misschien als ik dan toch die meestuurende rubbers doe, dat ik de achterste rubbers ook meteen mee pak. Als ik het spul toch los heb zou ik die meteen mooi mee kunnen nemen lijkt me. Ik zal hier nog even goed overna denken maarja, die achterste rubbers zijn toch niet zo duur.
Edit 2: Even de onderhoudsgeschiedenis ingedoken, de achterste silentblocks zijn 23 december 2002 vervangen met kilometerstand 110 728. Die zijn dus zo’n 5 jaar oud en nog geen 50.000 km.
Waarschijnlijk gaan zulke rubbers dus zo’n 10 jaar / 100 000 km mee, dan zijn die van mij dus nog maar op de helft.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Heb de achteras toch maar compleet nieuw in de rubbers gezet. Zo duur zijn ze toch niet en als je toch bezig bent…..
Dus voorste en achterste rubbers gedaan, ook nog stabilisatorstangetjes vervangen aan de voorkant.
Ga nu de orriginele uitlaat even weer ophangen, mijn rvs uitlaat is een gat ingeslagen, volstrekt onbekend hoe dat is gekomen Timing is opzich niet slecht omdat ik binnenkort toch voor de apk ga.
Zaterdag ga ik nog even remblokjes halen, ga ik een compleet rondje remblokken doen. En dan sparen voor abs sensoren.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Douwe schreef:Heb de achteras toch maar compleet nieuw in de rubbers gezet. Zo duur zijn ze toch niet en als je toch bezig bent…..
Dus voorste en achterste rubbers gedaan, ook nog stabilisatorstangetjes vervangen aan de voorkant.Ga nu de orriginele uitlaat even weer ophangen, mijn rvs uitlaat is een gat ingeslagen, volstrekt onbekend hoe dat is gekomen Timing is opzich niet slecht omdat ik binnenkort toch voor de apk ga.
Zaterdag ga ik nog even remblokjes halen, ga ik een compleet rondje remblokken doen. En dan sparen voor abs sensoren.
Sparen voor ABS sensoren… Enig idee wat die kosten?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
plus minus 100 euro per stuk
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
ZX-Cruiser schreef:Is te doen, maar de sturende rubbers gaan vrijwel nooit stuk De achterste wel, maar die zijn heel goed te vervangen zonder alles los te slopen.
Ik weet er inmiddels iets meer van, stuk gaan ze inderdaad niet echt, ik kon er dus ook prima mee doorrijden, alleen doordat het rubber slijt, krijg je metaal op metaal waardoor je rare geluiden krijgt, maar voor veiligheid en apk geen enkel probleem. (bij spontaan op de handrem trekken op een recht stuk en dan een gebonk van achteren horen zijn deze rubbers, hard remmen op slecht wegen geeft zelfde effect)
Maar bij mij dus inmiddels alle 4 de rubbers maar gedaan, ben ik er maar weer vanaf. Hou er van om de auto goed bij te houden.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Zaterdag wil ik dus remblokjes gaan halen, zat dus even op hbase te kijken voor een prijsindicatie. Maar bij de voor en de achterremmen zijn er twee keuzes. Iemand die toevallig weet welke ik nodig zal gaan hebben?
Voorkant:
1. REMBLOKSET OE ...60euro
95.0X49.0X19.3 MET SLIJTINDIC.
VOORZIJDE
2. REMBLOKSET ... 46.50euro
94.9X49.0X18.5 MET SLIJTINDIC.
VOORZIJDE
Achterkant:
1. REMBLOKSET OE ... 50euro
105.0X54.7X11.0
ACHTERZIJDE
2. REMBLOKSET ... 35euro
105.0X55.1X11.0 INCL. SCHOEFGAT + SCHROEVEN
ACHTERZIJDE
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Achterste remblokjes zijn inmiddels vervangen. De voorste kon brezan niet leveren, wat de computer aangaf klopte niet. Dat wordt dus maandag nog ff naar citroën
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
is bij mij ook vaak zaak van; het hoeft niet, maar toch doe ik het. Zo hou ik mezelf wat bezig en geef ik mezelf een goed gevoel om mijn auto beter te verzorgen dan noodzakelijk is.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Ik heb inmiddels ook de voorste remblokjes vervangen voor orriginele blokken van citroën, kosten wat meer maarja dan heb ik tenminste wel de goeie.
Wat ik nu nog in het verschiet heb zijn de abs sensoren, waar ik echter nog een vraag over heb. Ik zal hiervoor een speciaal topic aanmaken omdat dit voor velen misschien wel interessant kan zijn.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=523366#523366
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Ik heb even een filmpje gemaakt van de huidige werking van mij acav systeem.
http://www.youtube.com/watch?v=XZ1saeKjHok
Het is te zien dat mijn systeem meteen wordt open getrokken en ook open blijft staan totdat hij in de begrenzer gaat, dan komt het stokje pas weer terug.
Volgens mij is dat bij andere 16v’s anders. Bij mijn vorige sowieso wel. Heeft er iemand een filmpje van een goed werkend systeem of weet iemand wat er fout zou kunnen zijn in mijn systeem?
###schijnt zo dus goed te zijn###
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop