Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Voor mijn zopas aangekochte hefbrug om al mijn citroens omhoog te brengen ,moet ik de motor omschakelen naar lichtnet in plaats van krachtstroom .
Dus van drie naar twee phasen .
Dat kan door gebruik te maken van een condensator , verlies je wel een derde vermogen , maar ik weet niet meer hoe je die berkend . ops:
De schoolbanken heb ik intussen al 32 jaar achter mij gelaten , dus deze theoretiche kennis is van de harde schijf gevallen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Volgens mij moet je naar 1 fase en houd je slechts een derde van het vermogen over.
Je hebt dan idd een startcondensator nodig.
Ik denk niet dat dit gaat lukken, want je houdt te weinig vermogen over om zelfs alleen maar de brug omhoog te krijgen.
Kun je geen 400V aansluiting (laten) maken? Dat lijkt mij een beter plan. Zo komt het namelijk ook je meterkast in..
Maar ik kan er zomaar finaal naast zitten natuurlijk.
een omvormer?
http://www.phase-a-matic.com/StaticDescription.htm
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
paso schreef:een omvormer?
http://www.phase-a-matic.com/StaticDescription.htm
Wat ze al niet uitvinden….
Ik vraag me serieus af of de brug nog wat schik heeft. Een 380 aansluiting (koste mij iets van 117 euro compleet. Lijkt me dan handiger. Daar ook veel 2e hands gereedschappen, zoals compressors er goed op lopen. Want een beetje compressor op 220 trekt lekker aan je stop..
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Krachtstroom is GEEN optie : mijn deel van de straat staat geregistreerd als residentiele zone .
Dus GEEN werkplaatsen met grote motoren , ik kan als ik wil 60 A krijgen voor electrische verwarming maar geen drie phasen .
Ik weet dat ik met een condensator één derde van mijn vermogen verlies , maar dat zal de praktijk dan wel uitwijzen of dit lukt ......
Andere optie is gewoon een monophase motor kopen .
Maar gierig als ik ben ( ik moet mijn SM kunnen voltanken ) zou ik het liever eerst met een condensator proberen , kost max 15 euro .
Alleen weet ik niet welke waarde ik moet hebben .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Is het niet zo dat als je dan de brug omhoog wil doen, die motor ineens die hele condensator leeg trekt? Dat heeft dan weer tijd nodig voor opladen. Wat betekend dat die brug met schokken omhoog komt….??? Dus moet je een condensator hebben met gigantisch veel capasiteit.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Kan je niet zeggen dat je electrisch gaat koken?
Hier krijg je dan 3fasen.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Neen ik krijg GEEN 3 phasen : residentieel gebied ( tot achter de hoek van de straat )
Als ik zeg dat ik electrich ga verwarmen krijg ik zo 60 A mono !!!
En die condensator dient om de derde phase ( die ik niet heb ) na te bootsen zodat mijn motor toch in gang raakt .
Je verliest alleen één derde van je kracht .
Als je een driefasen motor op twee poten start verbrand hij .gewoon…...
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Pas er wel mee op !
Een aansluitfoutje met flinke elco’s kunnen gevaarlijk zijn.
Het kan tot gevolg hebben dat de condensator explodeerd en het kan ook tot hele grote spanningspieken leiden.
Al met al iets wat je aan de vakman moet overlaten.
Domme vragen bestaan niet.
En het vermogen gaan naar beneden. Heb ook een leraar van mijn school gevraagd. Hij zei dat het wel mogelijk is, maar niet is aan te raden, omdat het vermogen flink naar beneden gaat. Maargoed, verder niet op in gegaan.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik weet niet zeker wat je bedoelt met “ik krijg geen 3 fasen”, maar dat is niet iets wat bijvoorbeeld de gemeente aan je geeft. Misschien mag het niet van de gemeente, maar dat is een ander verhaal
Als je drie 240v groepen hebt kan je daar gewoon een 360v groep van maken. Dat hoeft niemand je te geven, dat kan je gewoon zelf maken.
Ik mijn huis (een ex pottebakkerij) zaten twee 360V aansluitingen, daar heb ik 6 aparte groepen van gemaakt.
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Dan moet je de zekeringen ook veranderen.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
70 µF per kW zou het zijn
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Probleem is opgelost met een ( tweedehandse ) nieuwe motor van 3 pk op lichtnet die ik voor een zacht prijsje van een colega heb kunnen overnemen .
Dus hier mag een slotje op .
Dank voor alle reacties , Walter
Meten is weten , gissen is missen